Dezső bácsi és a fagyálló

Dezső bácsi földhöz vágta a sapkáját és belerúgott kombijának kerekébe, miközben szentségelt, hogy már megint befagyott, és mehet a szervizbe.

Az történt ugyanis, hogy az ablakmosó tartályba elfelejtett fagyállót tölteni, ami a hirtelen beköszöntött fagyban egyszerre két meghibásodást is okozott. Egyrészt az ablakmosó szivattyúmotorja egy perc alatt csereérett lett, másrészt, a szivattyúcsere után derült ki, hogy a kombi hátsó ablakához vezető vízvezeték szétrepedt a benne megfagyott víztől, úgyhogy ismét neki kellett állni a kárelhárításnak.

Amint a szervizesek mondják, arról gyakran elfeledkeznek a kombisok és egyterűsök, hogy az ablakmosótartály fagyállóval feltöltése után a hátsó ablakra addig spricceljenek, amíg oda nem ér a fagyálló folyadék.

Egyelőre nincs olyan tél, mint az ADAC archív fotóján, de ha eddig megfeledkeztünk volna a fagyállózásról, hát gyorsan pótoljuk, amíg nem késő.

adac_m.jpg

Arról talán szólni sem kell, hogy a motor hűtőrendszerében keringő folyadék is fagyálló, és annak a szintjét is ellenőrizni kell. Szakemberek szerint 50 ezer kilométerenként tanácsos a hűtőfolyadék cseréje, és azt javasolják, hogy a keveset futó autóknál ezt a cserét három évenként végezzék el.

dasblog