Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

A Siemens Mobility és a SWEG új kocsiszínt nyitnak az akkumulátoros vonatok számára Offenburgban. Új otthon a fenntartható mobilitás és a 100%-os rendelkezésre állást biztosító prediktív karbantartás számára.

Mindössze másfél évnyi munkálat után a Siemens Mobility új vasúti műhelyt nyit Offenburgban a Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH-vel (SWEG) közösen. Az új, modern depóban a Siemens Mireo Plus B akkumulátoros meghajtású vonatok karbantartását fogják végezni. A járművek várhatóan 2023. december közepétől állnak majd forgalomba Németországban a 8-as, ,,Ortenau” vonalon. A SWEG 2023. júniusától 30 évre adja bérbe a depót a Siemens Mobilitynek. A járműtelep ünnepélyes megnyitásának részeként sor került a Mireo Plus B első nyilvános próbaútjára is az Offenburg és Gengenbach közötti útvonalon. Ezen kívül Baden-Württemberg közlekedési minisztere, Winfried Hermann, valamint az SWEG vezérigazgatói, Tobias Harms és Dr. Thilo Grabo aláírták a 8-as hálózatra vonatkozó szállítási szerződést. A szerződés alapján az állam 2023. december 10-től 15 évre átadja a hálózat üzemeltetését az SWEG-nek.

“Az új teleppel a fenntartható mobilitás új otthonát teremtettük meg az SWEG-vel közösen” – mondta Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility Custumer Services terület világszintű vezetője . “Az új depó elkészültével megalapozzuk az első németországi akkumulátoros vonatflottánk üzemeltetését, amely lehetővé teszi a klímabarát, helyileg emissziómentes személyszállítást. A vonatok egyeztetett karbantartásával és szervizelésével hosszú távon biztosítjuk a megbízható és pontos regionális vasúti közlekedést. Célunk, hogy a flotta teljes élettartama alatt 100 százalékos rendelkezésre állást biztosítsunk.”

Hermann közlekedési miniszter Úr elmondta: “Az Ortenau régióban 2023 decemberétől megkezdjük az akkumulátoros-elektromos korszakot a baden-württembergi regionális vasúti közlekedésben. Az utasok kényelmesen utazhatnak majd a modern, légkondicionált és akadálymentesített vonatokon. Ezek a felsővezeték nélküli útvonalakon is károsanyagkibocsátás mentesen közlekednek, jelentősen hozzájárulva ezzel a klímavédelemhez. A szerződés aláírásával a tartomány megbízza az SWEG-t, hogy ennek az  innovatív technológiának alkalmazásával, és azzal, hogy az utasok biztonságosan és megbízhatóan juttassa el úti céljukhoz további 15 éven keresztül”

“Az új Siemens-m és a már meglévő SWEG üzemmel mindössze öt év alatt egy olyan vasúti járműveket kiszolgáló központot hoztunk létre itt Offenburgban, amely lehetőségei és korszerűsége tekintetében egyedülálló Dél-Németországban” – mondta Tobias Harms, a SWEG ügyvezető igazgatója. “

“Ma már semmi sem emlékeztet minket az egykori depóra, amely korébban itt állt. Offenburg tehát ismét vasútváros.” Harms hozzátette: “Az ortenaui S-Bahn további 15 évre megújított üzemeltetési szerződése újabb fontos bizonyítéka annak, hogy az SWEG nagyon sikeresen fejlődött az állam egyik legfontosabb mobilitási csoportjává. Nagyon örülök, hogy továbbra is a megszokott magas SWEG-minőséget kínálhatjuk utasainknak.”

Az új műhely az offenburgi vasútállomás északkeleti részén található, 1350 négyzetméteres, tetőszerkezetes munkaállványokat és egy portáldarut foglal magában. Ezen kívül van egy 350 négyzetméteres és egy 200 négyzetméteres melléképület is, amelyekben raktárhelyiségek, valamint iroda- és közösségi helyiségek találhatók. Megállapodás született arról is, hogy a Siemens Mobility osztozik a telephelyen található az SWEG által birtokolt eszközökön is, például a kültéri mosóberendezést is közösen fogják használni. A depó raktára minimális készlettel gazdálkodik, mivel a Siemens Mobility a MoBase e-kereskedelmi platformot használja a pótalkatrészek-kezelésre.

A szükséges alkatrészek a MoBase-en keresztül igény szerint 24 órán belül szállíthatóak. A járművek szükséges karbatnártásának előrejelzését a Siemens Mobility felhőalapú Railigent X alkalmazáscsomagjának használata teszi lehetővé. A legkorszerűbb algoritmusoknak és adatelemzésnek köszönhetően a lehetséges hibák még azelőtt felismerhetők, mielőtt azok meghibásodáshoz vezetnének.
A Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) 2020-ban 27 darab, egyenként 120 férőhelyes, kétkocsis Mireo Plus B típusú akkumulátoros vonatot rendelt a Siemens Mobilitytől. Az akkumulátoros hibrid meghajtás lehetővé teszi, hogy a vonatok felsővezetékkel ellátott és felsővezeték nélküli vonalakon is közlekedjenek. A Mireo Plus B hatótávolsága akkumulátoros üzemben valós körülmények között körülbelül 80 kilométer.

  A 8-as hálózat (“Ortenau”) 2023. december közepétől a következő vonalakat foglalja magában: Offenburg – Freudenstadt/Hornberg, Offenburg – Bad Griesbach, Offenburg – Achern, Achern – Ottenhöfen, Biberach (Baden) – Oberharmersbach-Riersbach. A reaktivált Hermann-Hesse-Bahn Calw és Renningen között várhatóan 2025-től szintén a hálózat része lesz. A hálózat évente mintegy két és fél millió kilométert tesz meg.

https://tesztalelkemindennek.hu/sikeresen-teljesitette-elso-tesztutjat-az-fch2rail-tuzeloanyag-cellas-elektromos-motorvonat/