DS 7 Crossback E-Tense 4×4
A DS NAGY TELJESÍTMÉNYŰ HIBRIDJE
A DS kompakt SUV modellje az októberi Párizsi Autószalonon nagy teljesítményű hibrid változatban is bemutatkozik. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 LE maximális teljesítményt, 450 Nm nyomatékot, összkerékhajtást és 50 km-es autonómiát kínál ZEV üzemmódban (WLTP ciklus szerint). A DS 7 CROSSBACK-kel kezdve a DS Automobiles összes új modelljének lesz elektromos, vagy hibrid változata.
A DS Automobiles az első konstruktőr, amely a kompakt prémium SUV-ok kategóriájában nagy teljesítményű benzines hibrid technológiával áll elő.
A számos európai piacon már 2018 elejéről rendelhető, innovatív DS 7 CROSSBACK kínálata most egy vadonatúj verzióval bővül: a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4-gyel. Ez az első 3 motorral szerelt kompakt SUV (1 belső égésű és 2 elektromos motor), amely optimális módon kombinálja a benzin és az elektromosság nyújtotta energiát, és hálózatról, vagy a fékezés során termelődő energia visszanyerésével is tölthető.
TELJESÍTMÉNY ÉS INTELLIGENCIA
A motorházfedél alatt egy 200 LE-s (147 kW) benzinmotor található, amelyhez 2 db elektromos motor társul egyenként 109 LE (80 kW) teljesítménnyel. A sebességváltó új fejlesztésű, 8 fokozatú (EAT8). A kombinált teljesítmény eléri a 300 LE-t, amelyhez 450 Nm nyomaték és összkerékhajtás társul.
Teljesen elektromos üzemmódban a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 50 km-t tud megtenni WLTP ciklus szerint (és akár 60 km-t NEDC ciklus szerint) a 13,2 kW/h akkumulátorkapacitás segítségével. Ez a hatótávolság a legtöbb esetben elegendő a napi “lakás-munkahely” közötti útvonal megtételéhez városban, vagy autópályán, 135 km/h sebességmaximumig. Amint az akkumulátor kiürül, vagy a körülmények ezt szükségessé teszik, a belső égésű motor biztosítja a szükséges energiát.
Különféle üzemmódok közül választhat a vezető :
- « Zéró emisszió » ez az alapbeállítás. Valójában minden indulás elektromos üzemmódban történik a vezetési kényelem, a csend és a 0 károsanyag kibocsátás jegyében;
- « Sport » a teljesítményt és a vezetési élményt helyezi előtérbe ;
- « Hybride » automatikusan optimalizálja a teljesítményt és a fogyasztást. Az átlagos CO2 kibocsátás 50 gramm alatt marad ;
- « 4WD » növeli a tapadást nedves, homokos, vagy csúszós talajon.
A Formula E-ben szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a DS 7 CROSSBACK 4×4 a “BRAKE” funkció segítségével lassításkor és fékezéskor elektromos energiát termel az autonómia növelése érdekében. Az E-SAVE nevű funkció lehetővé teszi, hogy az út utolsó 10, vagy 20 kilométerét teljesen elektromos üzemmódban tehessük meg.
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 nagy méretű HD érintőképernyőjén megjelenő térkép valós időben tájékoztat az elektromos üzemmódban megtehető kilométerekről, valamint az elérhető töltőállomásokról.
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 akkumulátora a 6,6 Kw-os töltő segítségével 2 óra alatt tölthető fel 32 A-es fali terminálból és 8 óra alatt az otthoni konnektorból.
TÉRKÍNÁLAT ÉS KIFINOMULTSÁG
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 a belső égésű motorral hajtott változatokéval megegyező méretű utasteret és hatalmas méretű csomagteret kínál, mivel az akkumulátorok a padlólemez alatt kaptak helyet
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 karizmatikus megjelenését speciális, Cristal Pearl színű, 19’’-os keréktárcsák emelik.
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 vezeti be a gyöngyszürke színű DS RIVOLI belső inspirációt.
FONTOS
- A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 az első konnektorról tölthető hibrid technológiát alkalmazó prémium kompakt SUV.
- Egy benzines és 2 elektromos erőforrás segítségével 300 LE teljesítményt és 450 Nm nyomatékot nyújt, valamint összkerékhajtást.
- A 13,2 kWh akkumulátor segítségével körülbelül 50 km megtételére képes 100% elektromos üzemmódban, a WLTP ciklus szerint.
MELLÉKLET : A ds 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 MŰSZAKI ADATAI
Hibrid gépkocsi típusa | plug-in benzines |
Átlagos autonómia | 50 km elektromos üzemmódban (WLTP) |
Vegyes fogyasztás | < 2.2 l /100 km (WLTP) |
Vegyes CO2 | < 49 g/km (WTLP) |
Végsebesség | Elektromos üzemmód : 135 km/h Belső égésű üzemmód : 220 km/h |
MENETTELJESÍTMÉNY | 4×4 változat |
Összteljesítmény | 300 LE |
Nyomaték | >450 Nm |
Gyorsulás 0 – 100 km/h | 6,5 s |
80 – 120km/h | 4,4 s |
1000m állóhelyzetből | 27 s |
JELLEMZŐK | 4×4 változat |
VILLANYMOTOR | |
Teljesítmény | 2 elektromos motor, 4WD (motorok elöl és hátul elhelyezve) ELÖL : 80Kw/110ch (337Nm) HÁTUL : 80kW/110ch (166Nm) |
BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR | |
Típus | Benzines PureTech 1.6l Euro 6.3 (elöl) |
Konfiguráció | 4 henger |
Hengerűrtartalom | 1.598 cm3 |
Maximális teljesítmény | 147kW/200 LE 5500 ford/perc |
Maximális nyomaték | 300Nm – 3000 ford/perc |
ERŐÁTVITEL | |
Típus | Elektromos automata sebességváltó (8 seb EAT8) |
AKKUMULÁTOR | |
Típus | Lithium Ion |
Teljes energia | 13,2 kWh |
Teljesítmény | 90KW |
Feszültség | 240 – 400V |
Méretek (Y x X x Z) | 1150x400x300 |
Súly | 120kg |
Töltési idő | Aljzat típusa szerint : 2h töltés « wallbox » aljzatból 32A (6,6 kW töltővel)4h töltés « Green Up » 14A aljzatból8h töltés 8A “otthoni” konnektorból Az akkumulátor a következő módokon is töltődhet az elektromos motor által, lassításkora belső égésű motor által, haladáskor |