Egy kicsit „túltolták” – Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
A kétajtós modell az Alfa Romeo Giuliára épül, rövidített tengelytávval, Tonale fényszórókkal, a GTAm motorjával és kézi sebességváltóval.
A Zagato levette az Alfa Romeo Giulia SWB-t, egy egyedi gyártású, különleges kocsit, amelyet a két vállalat közötti első együttműködés 100. évfordulójának megünneplésére terveztek. A modell egy német gyűjtő jóvoltából az Alfa Romeo Giuliára épül, de rövidített tengelytávval, méretre szabott kétajtós kupé karosszériával, valamint a GTAm-ből származó biturbó V6-ossal és hatfokozatú kézi váltóval érkezik.
Míg a korábbi jelentések azt várták, hogy az Alfa Romeo Giulia SWB Zagato korlátozott gyártású modell lesz, az olasz tervezőház egyértelművé tette, hogy egyedi gyártásról van szó. A projekt 2021-ben indult, pontosan 100 évvel a Tipo G1 után, amely az első együttműködés volt a Zagato és az Alfa Romeo között. Az egyedülálló jármű egy német vásárlóé, akinek számos Alfa Romeo modellje van, köztük a 8C Competizione és az S.Z., valamint számos modern korszak Aston Martin Zagato.
Ennek a konstrukciónak a donorautója egy manuális Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio volt. A Zagato lerövidítette a tengelytávot és módosította a Giorgio architektúra túlnyúlásait, miközben az alapokat a GTAm specifikációira frissítette. Ez azt jelenti, hogy a modellt biturbó, 2,9 literes V6-os benzinmotor hajtja, amely valószínűleg 532 LE (397 kW / 540 LE) teljesít, mint a GTAm-ben, bár ebben az esetben az erőt az európai specifikációjú Quadrifoglio motorja továbbítja a hátsó kerekekre. hatfokozatú kézi. Annak ellenére, hogy az Alfa Romeo Giulia SWB alapjainak többsége a mainstream Giuliával és Stelvióval osztozik, a karosszéria teljesen új.
Az elülső rész nagyon agresszív, az Alfa Romeo Tonale alacsonyan szerelt LED-es fényszóróit ötvözi a nagy scudetto hűtőrácskal, amelyet pár masszív lökhárító-beömlő vesz körül, valamint egy további nyílást az erősen formált, szellőzős motorháztetőn. A sportos megjelenést karbonszálas elosztó is kiemeli. Az eredmény a 90-es évekbeli SZ brutalitása, bár sokkal görbültebb a dobozos eredetihez képest.
A profilra lépve az első sárvédőkön oldalsó kopoltyúk, háromszög alakú Quadrifoglio jelvény és Zagato embléma található. Az ötküllős, középzáras könnyűfém keréktárcsák szintén a GTAm-től származnak, bár csillogó ezüst kivitelben (nem pedig feketében), sárga féknyergekkel. A tengelytáv lényegesen rövidebb a Giulia szedánhoz képest, két nagy ajtóval, rejtett kilincsekkel. Az arányok a múlt Zagato kupémodelljeit idézik, köszönhetően a hosszú motorháztetőnek és a lejtős tetővonalnak, amely a markáns vállakon keresztül a gyorshátú farokhoz vezet.
A hátsó részt a Zagato által tervezett Alfa Romeók TZ sorozatához hasonló Kamm-tail kialakítás jellemzi, amelyet vékony LED-szalag emel ki. Egyesek azt mondanák, hogy a hátsó lámpák az Aston Martinra emlékeztetnek, ami érthető, ha figyelembe vesszük, hogy Zagato érintette az utóbbi formanyelvét. További jellemzők közé tartozik a nagyméretű, kétszintes diffúzor központilag elhelyezett kettős kipufogócsővel és a buborékos tető, amely a Zagato jellegzetes dizájneleme, és a ferde hátsó szélvédőig terjed.
Egyedi megjelenés a Giulia belső teréről
A belső teret szénszál borítja, megőrizve a Giulia műszerfali elrendezését. A fekete bőrt zöld díszítéssel és varrással ötvözi, így illeszkedik a külső árnyalathoz, amely úgy néz ki, mint a GTAm montreal zöldje. A „Cannocchiale” műszercsoport analóg és digitális műszerek keverékével rendelkezik, míg az infotainment érintőképernyő valószínűleg a fekete panel mögött rejtőzik. A start-stop gombbal ellátott kormánykerék, a klímaberendezések és a kézi sebességváltó alumínium váltókarja közvetlenül a Giuliától származik, de más jellemzők is egyediek, mint például a szénszálas ajtókártyák. Előreláthatólag az utastér kétüléses kialakítású, a beépített fejtámlákon Z emblémával ellátott szénszálas kanál ülésekkel.
A különleges karosszéria tervezését a Zagato végezte Alejandro Mesonero, a Centro Stile Alfa Romeo vezetője és tervezőcsapata támogatásával. A fejlesztési és gyártási munkákat azonban teljes egészében a milánói Atelier végezte „külső támogatás nélkül”. Emiatt a Zagato megemlíti, hogy az autón lévő Alfa Romeo jelvények „kizárólag leírási és promóciós célokat szolgálnak, és a Zagato úgy döntött, hogy az Alfa Romeo S.Z.-ből merít ihletet”.
Az egyszeri alkalomról Alejandro Mesonero azt mondta, hogy „tökéletesen illeszkedik a két márka történelmi útjába, ahol az első cél az volt és az is volt, hogy a szépséget a teljesítménnyel ötvözzük”, hozzátéve, hogy „Ennek az új 2023-as SZ-nek a filozófiája az, hogy az 1960-as évek, az egyszerűség, az aerodinamika és a könnyedség által vezérelt karosszériával.”
Az egyedülálló modellt az Alfa Romeo Múzeum közelében lévő Arese-i „La Pista” pályán fényképezték le, mielőtt átadták volna tulajdonosának. Andrea Zagato, a milánói cég vezérigazgatója megjegyzi, hogy itt született az Alfa Romeo Giulietta SZ és a Giulia TZ.
Az olasz tervezőház nem árulta el az egyszeri Alfa Romeo Giulia SWB Zagato költségét, bár arra számítunk, hogy ez elég magas lesz. A modell egyedi jellege, testre szabott karosszériája és a Giulia alátámasztások kiterjedt módosításai több mint elegendőek ahhoz, hogy rendkívüli árcédulát igazoljanak, akárcsak a Zagato aláírásával ellátott, más, rendkívül gyűjthető karosszéria-különlegességek.