Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Egy legendával a volánnál debütál a belga WRC futamon a hidrogénnel üzemelő Toyota

Posted on 2022.08.18.2022.08.18. By AztaCARom

A négyszeres világbajnok Juha Kankkunen fogja vezetni a rali-világbajnokság hétvégi fordulóján, az aszfaltos Ypres-ralin a GR Yaris H2-t, amely ugyanolyan gyors és jó hangú, mint a szériagyártású benzines társai. A csúcskategóriás GR Yaris Rally1 Hybridet vezető Kalle Rovanperä pedig már ezen a versenyen bebiztosíthatja világbajnoki címét, amivel a WRC 50 éves történetének legfiatalabb bajnoka lenne.

A Toyota GR Yaris H2 a két éve bemutatott, és azóta a szaksajtóban és a rajongók körében is nagy sikert aratott négykerék-meghajtású GR Yaris hidrogénüzemű belső égésű motorral szerelt tanulmány változata. A Toyota éves Kenshiki-fórumán, 2021 decemberében bemutatott környezetbarát hot hatch a hétvégi belgiumi Ypres-ralin lesz először látható mozgás közben, a kísérleti autót a négyszeres rali-világbajnok (1986, 1987, 1991, 1993) Juha Kankkunen fogja vezetni. A 63 éves finn sztár mind a három versenynapon egy-egy gyorsasági szakaszt fog teljesíteni a mezőny előtt a kísérleti tesztautóval, az eredménye természetesen nem számít bele a versenybe.

Nem ez lesz az első motorsportos fellépése a még kísérleti stádiumban lévő hajtástechnológiának: már több mint egy éve teszteli élesben a Toyota az utcai GR Yarisból ismert, de benzin helyett hidrogénnel üzemelő 1,6 literes, háromhengeres turbómotort (G16GE-GTS) egy GR Corolla túraautó segítségével, amely a japán Super Taikyu versenysorozat állandó résztvevője, a Fuji 24 órás futamon tavaly és idén is indult. Akio Toyoda, a Toyota elnöke mindkét évben vezette – Morizo álnéven – a tiszta üzemű túraautót a hosszú távú versenyen, tavaly a Le Mans-i győztes Kamui Kobayashi, idén pedig Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing WRC alakulatának csapatfőnöke, 18-szoros rali-vb futamgyőztes társult be mellé egyéb neves pilóták mellett.

„Érdekes lesz látni a GR Yaris H2-t működés közben” – mondta Latvala a Toyota Gazoo Racing Ypres-ralira kiadott hivatalos előzetesében. „Izgalmas volt a Fuji 24 órás versenyen Akióval együtt versenyezni, és most lehetőségünk van ugyanazt a technológiát bemutatni a rali gyorsasági szakaszokon. Szívesen vezettem volna magam az autót, de nekem csapatfőnökként a versenyre kell koncentrálnom. Viszont kíváncsian várom, hogy Juha Kankkunen hogyan terelgeti majd a pályákon” – tette hozzá az ex-versenyző menedzser.

[envira-gallery id=’237969′]

A Toyota a GR Yaris H2 dinamikus bemutatója mellett azt is bejelentette az Ypres-ralira, hogy a belgiumi szervizterülete zéró szén-dioxid-kibocsátással járó energiát is használ majd, mivel az áramot részben egy kereskedelmi forgalomban kapható hidrogén-üzemanyagcellás Mirai fogja biztosítani a csapat létesítményei számára.

Az augusztus 19. és 21. között megrendezésre kerülő Ypres-rali összesen 20 gyorsasági szakaszból fog állni. A Toyotával versenyző, 21 éves Kalle Rovanperä 94 pontos előnnyel várja a 2022-es világbajnokság kilencedik versenyét, így elméletileg már itt bebiztosíthatja bajnoki címét, amivel a rali-világbajnokság valaha volt legfiatalabb győztese lenne.

A hidrogén lehet a mentőöv az elektromos hajtástól idegenkedő autórajongók számára

A Toyota szerint a hidrogénnel üzemelő belső égésű technológia lehetővé teszi, hogy az autók megfizethető áron zéró károsanyag-kibocsátásúvá váljanak, és hogy a gyártók továbbra is felhasználhassák a belső égésű motorokkal kapcsolatos meglévő know-how-t és gyártási beruházásokat. Még nem erősítette meg a japán vállalat, hogy tervezi-e a GR Yaris H2 motorjának sorozatgyártását, de a folyamatos fejlesztések és bemutatók kétségkívül ebbe az irányba mutatnak.

Matt Harrison, a Toyota európai vezérigazgatója a tavaly decemberi Kenshiki fórumon úgy nyilatkozott, hogy a belső égésű hidrogénes technológia „szinte nulla kipufogócső-kibocsátást képes elérni elektrifikáció nélkül, és közben megőrzi azokat a dolgokat, amelyeket a rajongók a versenyautókban a legjobban szeretnek – a sebességet és a hangot”.

A GR Yaris H2 ugyanazt az erőforrást használja, mint a Japánban versenyző GR Corolla H2 túraautó, a háromhengeres 1,6-os csak minimális módosításokat tartalmaz az utcai GR Yaris benzinmotorjához képest. A mechanikai változtatások a blokk megerősítésére (mivel a hidrogén jóval hevesebben ég, mint a benzin), az új szelepülésekre és a Denso által továbbfejlesztett befecskendező rendszerre korlátozódnak. Thiebauld Paquet, a Toyota hajtásláncfőnöke a tavalyi statikus bemutatón úgy becsülte, hogy már „hasonló hatékonyságot” értek el, mint a benzines változattal, de a teljesítményadatokat nem árulta el.

Nagy előnye a 2017 óta fejlesztett technológiának, hogy a hidrogén égésekor igen kevés nitrogén-oxid keletkezik. Igaz, hogy az égéstérbe bejutó, minimális mennyiségű kenőolaj elégésekor keletkezik némi szén-dioxid is, ám ennek mennyisége elhanyagolható. Ahogy a hidrogén üzemanyagcella esetében, az üzemeltetés elsődleges mellékterméke a vízpára. A GR Yaris H2 egyébként ugyanolyan, nagy nyomású tanktartályokkal rendelkezik, mint a hidrogén-üzemanyagcellás Mirai szériaautó.

Fotók: Autosport.com, Motorsport.com, Toyota Gazoo Racing

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:GR Yaris H2, GR Yaris Rally1 Hybrid, Juha Kankkunen, Kalle Rovanperä, Kalle Rovanpera

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Vízosztás a pályaudvarokon
Next Post: John Paul Gregoryt nevezték ki a Lotus külső tervezési részlegének vezetőjévé

Kapcsolódó cikkek

  • A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg Bemutató
  • A 2023-as Toyota Corolla Hybrid SE infravörös kiadás sportosabb megjelenést ötvöz Bemutató
  • A Tokaj-hegyaljai Szüreti Napokon az esti hazajutást támogatva a TOKAJ IC hosszabb útvonalon, Budapestig közlekedik Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuvarozhatok-e “B-s” jogsival 3,5 tonna alatt? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Új kormányablakbusz áll forgalomba Pest megyében Hírek
  • A Volánbusz hét megyében állít forgalomba új járműveket Hírek

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nicole Flattery: Semmi különös
  • Hagyományos ajándékok házavatóra
  • Olvasni kell! Az egész világ belefér az őszi Margóba
  • Az IoT az alapokkal kezdődik
  • Ezeket a kerti teendőket ne mulaszd el ősszel!
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT