Egy Toyota, ami Lexusnak képzeli magát

Ha a Lexus valaha úgy döntene, hogy kompakt kupéval bővíti kínálatát, nem kellene sokat keresgélnie: a Toyota GT86 orsó alakú hűtőmaszkkal is remekül mutat.

Ha valaha kételkedtünk volna a márkaarculat erejében, itt a tökéletes bizonyíték. A fényképeket elnézve fel sem merül az emberben, hogy nem valódi Lexust lát – pedig ez a kupé csupán egy japán tuningműhely dolgozata.

A japán Aimgain specialitása az álcaruha. Persze nem terepszínű fóliákkal vagy rejtőhálóval vonja be autóit, annál sokkal ötletesebb mimikrit eszeltek ki: mindenből Lexust építenek, amire csak rá tudják tenni a kezüket. Módszerük rendkívül hatékony, hiszen elég a luxusmárka orsó alakú hűtőmaszkját a kiszemelt autó arányaihoz és karakteréhez igazítani. Ez azért működhet, mert egy olyan alapvető geometrikus formáról van szó, amely egyrészt rendkívül letisztult és egyszerű, így nem uralja el a környezetét, másrészt azonnal felismerhető, így erős (tuning) torzításban is eléri a kívánt hatást.

A hírnevet alighanem a Toyota Priusból épített látszat-luxushibrid hozta meg a 2013-ban alapított stúdió számára. Azóta már idegen márkák típusainak ázsióját is ezzel a módszerrel javítják. Egy orsó alakú hűtőmaszkkal szerelt Nissan Elgrand buszlimuzin mindenesetre sokkoló látvány. De maradjunk most cikkünk apropójánál, az Aimgain-féle Toyota GT86-osnál, mert az hibátlanul mutat.

A kiindulási pont természetesen a deréktájon összecsippentett hűtőmaszk volt, amit azonban rendkívül eredeti felfogásban valósítottak meg. A rács alsó szegmense teljesen hiányzik, így akadálytalanul áramolhat a levegő a hűtőre – sajnos a bogarak és a kavicsok is, így a megoldás gyakorlati értéke kétséges, de hogy radikálisan néz ki, ahhoz nem férhet kétség. Kapható egyébként feles helyett háromnegyedes, krómozott hűtőmaszkkal is a csomag; ez valamivel konzervatívabb megjelenést kölcsönöz az autónak, ugyanakkor alatta továbbra is arasznyi sávon át ömölhet a menetszél a radiátorra.

Ami ez után következett, ahhoz csak áttételesen van köze a Lexusnak: a Toyota prémium társmárkájának legkisebb kupéja, az RC ugyanis 1845 milliméter széles, a GT86 viszont csupán 1775 milliméteres.

A kettő közötti hétcentis különbséget hangsúlyos kerékív-toldásokkal igyekezett áthidalni az Aimgain: noha kínálnak akár nyolccentis szélesítést is, ebben a konkrét kittben sokkolás helyett egyensúlyra törekedtek, így beérték elöl 30, hátul 50 milliméterrel. Optikailag így is sziklaszilárdan áll az aszfalton az autó, amit dupla ikerkipufogóval és alapos ültetéssel támaszt alá a műhely.

Bár hatásában frissnek tűnik, a GT86 Lexus-csomagja (amelyet stílusosan LF-Sport fantázianéven kínál a gyártó) valójában az Aimgain kínálatának egyik alapdarabja – jól mutatva, hogy a GT86 időtlen formaterve instant klasszikusnak számít napjaink egyendizájnolt autói között. A műhely további négy csomagot is kínál a Toyota kupéhoz (köztük a már említett widebody kivitelt), ezeket kombinálva gyakorlatilag végtelen számú variációs lehetőség áll az ügyfelek rendelkezésére. Kérhetünk például klasszikus vasalódeszka méretű hátsó szárnyat, vagy beérhetjük a csomagtérfedél peremére illesztett légterelővel – ne legyenek azonban illúzióink, arányaiban az utóbbi is inkább emlékeztet síugró sáncra, mint kacsafarokra.

A japán piacon forgalmazott készlet mindennel együtt nettó 250 ezer japán jenbe, azaz körülbelül 700 ezer forintba kerül – fényezés és felszerelés nélkül.

További információk: http://www.aimgain.net/products/aero/86lfs/index.html

Fotók: aimgain.net