Egyedi BMW R 18 One Eight C, amelyet Paul Yaffe épített

Ennek a zsákoló R 18-nak az első kereke 26 hüvelyk átmérőjű, és egyetlen, 400 font súlyú alumíniumtömbből lett kivágva.

A BMW nyilvánosságra hozta legújabb együttműködésének eredményét a motorkerékpár-tervezés legendájával. Az R18 One Eight C modellt a legendás kerékpárépítő, Paul Yaffe építette és tervezte, az 1950-es évek ikonikus Mercury Lead Sled szánja ihlette.

Exkluzív BMW podcastok a PodCARs és a Begurulva csatornákon!

A BMW R18 Transcontinental alapján a tervezést csak azután döntötték el, hogy Yaffe több mint 3800 mérföldet (6115 km-t) töltött a motorozással Sturgisba. Ezen az úton döntötte el, hogy egy olyan nagy kerekes zsákolót akar építeni, amilyenhez korábban nem készült.

És nem vacakolt, az első kerék egyedi beüzemelés volt, méretei pedig 26 hüvelyk x 5,5 hüvelyk (660 × 140 mm). Egyetlen, 400 font (181 kg) alumíniumtömbből vágták ki, és egyedi gyártású első abroncsra van szükség.

Az első kerék akkora, hogy a BMW R18 Transcontinental vázát feszíteni és gereblyézni kellett, hogy beleférjen. Ezenkívül a Yaffe-nek speciális hármas fákat (a villákat a kerettel összekötő járom) kellett megtervezni a nyomvonal mérésének korrigálása és a kezelhetőség optimalizálása érdekében.

Bár ez a leginkább figyelemfelkeltő részlet, korántsem ez az egyetlen egyedi összetevő. Az acél első sárvédőt a semmiből készítették el, az R18 burkolatát átvágták és átalakították, új állspoilert fejlesztettek ki a hűtő elrejtésére, és ehhez a projekthez egy Yaffe Monkey Bars készletet készítettek.

„A csapat meg akarta őrizni a nyeregtáska fedelét, reteszeit és hangszóróit, ezért egy új „bőr” készletet hoztak létre, hogy a táskáknak teljesen új és egyedi feszített profilt adjanak, miközben megőrizték a BMW által számukra kialakított kiváló tervezést és funkcionalitást.” – mondta Yaffe.

Az ólomszán esztétikájába hajolva a Yaffe légrugózást és oldalcsöveket szerelt fel. A kerékpár gyártójának tiszteletére dolgoztak azon, hogy megtartsák a Boxer fejcsöveket, de eltávolították a katalizátorokat a fejről, hogy helyet adjanak egy egyedi perforált, nagy áramlású terelőrendszernek.

Az egész befejezéséhez a csapat egy egyszerű festést választott. Yaffe azt mondja, nem akarta elterelni a figyelmet az R18 új kiállásáról és profiljáról, ezért a hangsúly a minimalista vonzerő megteremtésén volt.

„Munkához fogtunk, hogy tökéletesítsük az összes gyártott karosszériaelemet, és mindent üvegszerűre simítsunk” – mondta. „A trükk az, hogy ne vigyük túlzásba! Szerintünk látványosra sikerült!”

Az R18 One Eight C az olaszországi veronai MBE Show-n debütál hivatalosan a nyilvánosság előtt.