Egyedi karakterű modellváltozatok és kategóriaelső praktikum jellemzi a Pumát

Az új Puma a Ford B-padlólemezére épül, amelynek optimalizált tengely- és nyomtávja kiváló alapot biztosít az ideális SUV-arányok megteremtéséhez. A mélyre húzott, ereszkedő tetővonal karakteres és azonnal felismerhető sziluettel ruházza fel az autót, elrugaszkodva az ’ék alakú’ crossover-trendtől, sőt egyfajta ’anti-ék’ dizájnt megformálva, amelyben a laposabb övvonal kiegyensúlyozottabb arányokat biztosít.

A Puma sportos karakterét erősítik a karosszéria oldalán végigfutó látványos vonalak és az erőteljes kerékjárati ívek. A hatásos kialakítású orr-rész ’kenu alakú’ fényszórói magasan, a sárvédők tetején kaptak helyet, alattuk pedig a LED ködfényszórók láthatók; ezeket a tervezők azokba a légbeömlőkbe integrálták, amelyek átvezetik a légáramlatot az első kerekeken, csökkentve a turbulenciát és javítva az aerodinamikát.

A karosszéria kiegyensúlyozott arányainak szépségét még inkább kihangsúlyozza az A-oszlop “lebegő” kialakítása. Ez a megoldás vizuálisan hátrébb tolja a kabin tömegét, így az autó sziluettje még erőteljesebb és elegánsabb lett.

A Puma különböző modellváltozatai: a sportos Puma ST-Line, a stílusos Puma Titanium, a gazdagon felszerelt Puma Titanium X és a Luxuskivitelű Puma ST-Line X Vignale hűen tükrözik a vásárlók sokféle elvárásait.

A sportos Puma ST-Line változatra épülő Puma ST-Line Vignale selyemfényű alumínium felső hűtőrácsot, ébenfekete alsó légbeömlőt, a karosszéria színére fényezett hátsó-alsó légterelőt és nagyméretű hátsó légterelőt kap. Az autó alapfelszereltségének része a LED fényszóró, a Windsor bőr üléskárpitozás, a Manacor bőrrel borított kormánykerék, a prémium B&O hangrendszer és a Ford KeyFree rendszer.

A Puma Titanium X kivitel exkluzív Pearl Gray fényezésű 18 colos, 10 küllős könnyűfém keréktárcsákat kap, és magas fényű fekete, illetve krómozott elemek díszítik a méhsejtmintás hűtőrácsot és a ködfényszórókat. Az oldalsó légterelő szoknyák dekorációja ugyanilyen, a hátsó diffúzor és az alsó védőlemez pedig metálszürke. A karosszéria színére fényezett, fűthető külső tükrökben nemcsak az irányjelző, hanem a kilépő fény is helyet kapott.

A Puma Titanium X utasterében találkozhatunk először a levehető és mosható üléshuzatokkal, amelyekkel könnyebben megőrizhető az utastér újszerű állapota. A vásárlók így a saját ízlésükhöz igazíthatják a kabin stílusát, és a cipzáras kárpitokat egyszerűen, akár egy kézzel is lehúzhatják az ülésről. Az utasok emellett elgyönyörködhetnek a bőrhatású kormánykerék látványában is, akárcsak a műszeregység és a műszerfal fahatású betétjeinek és az ajtóburkolatok különleges, modern dizájnú szövetbetéteinek szépségében.

“Azt akartuk, hogy a Puma Titanium X kabinja hasonlóan hívogató és kényelmes legyen, mint tulajdonosai otthona, ezért olyan színeket, anyagokat és igényes kidolgozást alkalmaztunk, ami az otthoni környezetet idézi,” magyarázta el Sonja Vandenberk, a Ford Európa színekért és anyagokért felelős vezető dizájnere.

A Ford Performance autóinak stílusát idéző Puma ST-Line alapáron 18 (opcióként 19) colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, a sportfutóműben pedig speciális hangolású rugók és lengéscsillapítók vannak. Az ST-Line matt fekete hűtőrácsát fényes fekete keret öleli körül, ahogy a ködfényszórók peremét és az opcióként rendelhető nagyobb, funkcionális tetőlégterelőt is ragyogó fényezés díszíti.

Az ST-Line kivitel látványos sárvédőelemei a légfüggöny beömlőihez irányítják a levegőt. A Puma ST-Line utasterében lapos alsó karimájú kormánykereket találunk, valamint látványos vörös varrással díszített kárpitokat, amelyek részlegesen bőrből is készülhetnek. A modellváltozat sportos karakterét alumínium pedálsor és sebességváltó, valamint fekete tetőkárpitozás hangsúlyozza ki.

Az autó 10 élénk külső fényezéssel rendelhető meg, Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic és Metropolis White színekben.