Együtt az Úton

Mick Schumacher, FIA Forma-1-es autóversenyző és a hivatásos kerékpáros, Julian Alaphilippe, 2020 országúti világbajnoka csatlakozik az FIA-JCDecaux idei #3500LIVES globális közlekedésbiztonsági kampányához! A kampányindítóra 2021.04.16-án Imolaban került sor az Emilia Romagna Forma 1-es Nagydíj alkalmából.

Az idei Együtt az Úton (Share the road) kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a különféle járművet használók harmóniában, biztonságosan közlekedjenek egymás mellett, „Együtt az Úton”.

A statisztikák szerint a halálos közúti balesetek 54%-ában a gyalogosok, a kerékpárosok és a motorosok, míg 29%-ban az autósok érintettek. A célzott infrastruktúra, például a kerékpárutak hiánya egyes országokban a kerékpárosokat rendkívül nehéz helyzetbe hozza és sebezhetővé teszi. A COVID-19 járvány hatására egyre többen vonakodnak a tömegközlekedés használatától, és alternatív közlekedési módok mellett döntenek: gyaloglás, kerékpározás, motorozás stb., így még relevánsabbá válik, hogy a közlekedés minden résztvevője biztonságban legyen az utakon.

Az Együtt az Úton felhívásával Mick Schumacher és Julian Alaphilippe felkéri az összes közlekedőt, hogy tartsák be a sebességkorlátozásokat, helyesen válasszák meg a sebességet csökkent látási viszonyok között, jelezzék előre szándékaikat (pl. irányjelző megfelelő használatával), közlekedjenek kiszámíthatóan és tartsanak biztonságos távolságot.  Arra ösztönzik a járművezetőket, hogy számítsanak a kerékpárutakon közlekedőkre, és tartsanak megfelelő távolságot, amikor megelőzik a kerékpárosokat. Felhívják a kerékpárosok figyelmét, hogy viseljenek sisakot, győződjenek meg róla, hogy jól láthatóak, és lehetőség szerint a számukra kijelölt kerékpárutakon közlekedjenek.

Mick Schumacher és Julian Alaphilippe videó üzenete itt tekinthető meg (angol nyelven).

Világszerte naponta több mint 3500 ember veszíti életét az utakon, köztük 500 gyermek. A közúti közlekedésbiztonság fejlesztése érdekében a #3500LIVES kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy minden közlekedő szerepet játszik az utak biztonságosabbá tételében, s ezzel a halálos balesetek számának csökkentésében.

2017 óta a kampányt 33 nyelvre fordították le, és évente több mint 80 ország több mint 1200 városában mutatták be, köszönhetően a világ első számú utcai hirdetésekkel foglalkozó médiavállalatának, a JCDecaux támogatásának.

A Magyar Autóklub évtizedek óta jelentős erőfeszítéseket vállal a közúti közlekedés biztonságosabbá tételének érdekében. Éppen ezért az FIA kampány indulásától kezdve, vagyis 2017 óta részt vesz a közúti közlekedésbiztonság fejlesztése, valamint a közúti halálos balesetek csökkentése érdekében indított #3500LIVES kampányban is. Klubunk idei törekvései pedig kifejezetten az Együtt az Úton jelmondat köré csoportosulnak. Mely szerint a közlekedés minden résztvevőjét megilleti a biztonság az utakon, legyen szó akár autósról, kerékpárosról, egyéb alternatív jármű használójáról, vagy épp a gyalogosokról. Hiszünk és bízunk benne, hogy törekvéseink által Magyarország közúti biztonsága folyamatosan javul, és a szabálykövető attitűd és felelősségtudat erősítésével hozzájárulunk ahhoz, hogy harmonikusan és biztonságosan közlekedjünk együtt az utakon.

Támogassa Ön is a világ közúti biztonságát, írja alá a felhívást a FIA.com oldalon!

További információ: https://www.fia.com/news/mick-schumacher-and-julian-alaphilippe-join-3500lives-global-road-safety-campaign