• Egyéb

Együttműködés a cseppfolyosított földgáz népszerűsítéséért

A BioLNG december 6-án megerősítette elkötelezettségét a cseppfolyósított földgáz (Liquefied Natural Gas; LNG), mint a közúti szállítás üzemanyaga Európa-szerte bővülő terjesztése iránt, mégpedig olyan új infrastruktúra mentén, amellyel egyaránt biztosítható a hosszú távú siker, illetve a széleskörű európai alkalmazás.

Katowice, 2018. december 6.

Az IVECO Capital és a Nordsol védjegye alatt a Shell, a DISA, a Scania, az IVECO és a CNH Industrial Capital Europe vállalatokat tömörítő konzorcium különböző tevékenységekkel járul hozzá a projekthez, amelynek célja további kétezer folyékony földgáz (LNG) üzemű tehergépkocsi az utakon, 39 új LNG-töltőállomás, valamint egy hollandiai BioLNG-üzem létesítése.

A kiskereskedelmi LNG-állomások (LNG Retail) egy páneurópai hálózat tagjaiként Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban nagyjából négyszáz kilométerenként épülnek a főközlekedési útvonalak mentén, Spanyolországtól egészen Kelet-Lengyelországig.

„Az LNG a nehézkategóriájú teherfuvarozás járműveinek mind szélesebb körben elérhető üzemanyaga, amely a szállítási szektor bővülésével fontos energiaforrássá lép elő” – hangsúlyozta Kapitány István, a Shell Retail ügyvezető alelnöke. „A Shell célja, hogy még több alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiaforrással szolgáljon vásárlóinak, az új LNG Retail állomások pedig e koncepció meghatározó elemei. Már nagyon várom, amint a töltőállomások e nagyjelentőségű hálózata fogadhatja európai vásárlóit az elkövetkező évek során.”

„A program a töltőállomásokra, a bioüzemanyag előállítására és azon támogatásokra is kiterjed, amelyek egyaránt szükségesek ahhoz, hogy a progresszív gondolkodású vásárlók a kezdeti többletköltségek ellenére is ilyen tehergépkocsikba invesztálhassanak” – mutatott rá Jonas Nordh, a Scania Sustainable Transport Solutions igazgatója. „Míg a szén-dioxid-kibocsátást akár húsz százalékkal csökkentő LNG már mind szélesebb körben elérhető napjainkban, a biogáz, amellyel több mint 90 százalékkal mérsékelhető a szén-dioxid emissziója, egyre nagyobb mértékben lesz jelen a földgáz mellett, s jelentősen bővül előállítása.”

Amint Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke kiemelte: „Ez a projekt harmonikus átmenet lehetőségét kínálja a hulladékanyagokból előállított energián alapuló, körkörös gazdaság felé, akár negatív GHG-emissziót és szénmegkötést is lehetővé téve. A projekt révén az IVECO Capital versenyképes pénzügyi finanszírozási terveivel hatékonyan segíthetjük ügyfeleinket járműflottájuk LNG-üzemre történő átállításában, tovább növelve a földgázüzemű járművek számát Európa útjain, illetve újabb lépést téve a hosszú távon fenntartható szállítási iparág felé.”

A BioLNG-üzem termelése éves szinten 3000 MT BioLNG körül alakul majd, amihez szerves hulladékból előállított biogázt használ fel. A készterméket az LNG-hálózaton keresztül értékesítik a felhasználók felé.

„A BioLNG révén az LNG a jövő üzemanyaga lehet az óriási szállítási iparág számára” – jelentette ki Jerom van Roosmalen, a Nordsol alapító partnere. „A Nordsol célja, hogy a BioLNG tiszta, biztonságos és fejlett bio-üzemanyagként meghatározó termékké váljon, amely széles körben és kedvező árszinten áll rendelkezésre. E küldetés köré szerveződik BioLNG-koncepciónk és konzorciumbeli partnereinkkel együtt már nagyon várjuk a bővülést.”

A BioLNG Euronet fő törekvése a cseppfolyósított földgáz (LNG), mint a közúti fuvarozás üzemanyaga jövőbeni terjesztése szerte Európában.