Elektromos haszonjármű-offenzívába kezd a Peugeot

Négy éven belül kibocsátásmentes kivitelben is elérhető lesz a Peugeot teljes személy- és haszonjármű-flottája. A haszonjárműveknél a legnagyobb modell, a Boxer kezdi a sort.

Az Egyesült Királyságban, a Birminghami Haszonjármű-kiállításon mutatta be új elektromos haszonjármű-palettájának első tagját a Peugeot. A Boxer Electric mind a négy rendelkezésre álló karosszériahosszal (4963 / 5413 / 5998 / 6363 mm) megrendelhető lesz; az egyes változatok kétféle lítium-ion akkumulátorcsomaggal állnak rendelkezésre: a két rövidebb variáns 225 kilométert, a két hosszabbik 270 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel[1]. Az autók elektromos hajtásra történő átépítését a Peugeot partnere, a haszonjárművek villamosításában két évtizedes gyakorlattal rendelkező BD Auto végzi. A vállalat ötéves vagy 150 ezer kilométeres garanciát vállal a teljes elektromos hajtásláncra, a kezeik alól kikerülő járművek általános európai típusbizonyítvánnyal rendelkeznek. Az elektromos specialista kínálatában jelenleg is elérhető, a Peugeot Boxerrel azonos méretosztályú típusokban egy 191 lóerős villanymotor dolgozik.

„’Push to Pass’ stratégiai tervünkkel összhangban folytatjuk teljes termékpalettánk villamosítását.” –nyilatkozta a Peugeot Boxer Electric prototípusának premierjén Philippe Narbeburu, a PSA könnyű haszonjármű üzletágának alelnöke. „Új termékajánlatunk jelentős előnyt biztosít számunka a szegmens rendkívül kiélezett versenyében. Azzal, hogy a felhasználóink által elvárt szolgáltatások kompromisszumok nélküli fenntartása mellett kielégítjük a zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási lehetőségek iránti új igényeket, megerősíthetjük vezető pozíciónkat az európai piacokon.”

2023-ra a Peugeot személy- és haszonjármű-kínálatának minden tagja elérhető lesz nulla károsanyag-kibocsátású kivitelben is. Ennek a stratégiai fejlesztésnek a keretében a Boxer után további haszonjármű típuscsaládjait is elektromos variánssal bővíti ki a Peugeot: 2020-ban a Peugeot Expert / Traveller modellpáros lesz elérhető kibocsátásmentes hajtással, majd egy évvel később bemutatkozik az új generációs Peugeot Partner Electric. Utóbbi régi ismerős a környezetbarát áruszállítás világában, hiszen elődei két évtizeden át voltak elérhetők Európa számos országában.

Az első generációs Partner Electric (1998-2005) hajtásáról egy 38 lóerős, 180 Nm forgatónyomatékú villanymotor gondoskodott, nikkel-kadmium akkumulátorcsomagja 95 kilométerre elegendő energiát volt képes tárolni.

Az autót Franciaországon kívül a skandináv országokban, Nagy-Britanniában, Belgiumban és Svájcban is forgalmazták.

Utódja 2010-ben került piacra, 67 lóerős állandó mágneses villanymotorral, 95 helyett 170 kilométeres maximális hatótávolsággal, 95-ről 110 km/órára növelt végsebességgel. A 22,5 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátorcsomag kompatibilis volt a nemzetközi ChaDeMo gyorstöltő szabvánnyal. A típuscsalád 2017-ben személyszállító változattal bővült.

Illusztrációk: Peugeot, InsideEVs.com

[1] Homologizáció előtti értékek. A konkrét hatótávolság minden esetben a domborzati viszonyoktól, a jármű terhelésétől, a vezetési stílustól, valamint az időjárási körülményektől függ.