• Egyéb

Elektromos kompakt szedánnal készül a Lexus

Ma még nem létezik alsó-középkategóriás villanyautó a prémium szegmensben. Ezen változtathat hamarosan a Lexus CT utódmodellje.

Egyre szélesebb körben elérhetők a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik, ám a realitás az, hogy az akkumulátoros villanyautók (a több száz kilométeres hatótávolsággal bíró, hidrogén üzemanyagcelláról táplált e-modellekkel szemben) ma még a városi, elővárosi közlekedésben használhatók leginkább. Itt minden előnyük érvényesül, a helyi légszennyezés teljes hiányától az egyszerű és zökkenőmentes elindulás lehetőségéig, ugyanakkor legfőbb hátrányuk, az elmúlt évek tagadhatatlanul jelentős fejlődése ellenére erősen korlátozott, 200-250 kilométeres hatótávolság az egy huzamban megtett minimális távolság miatt probléma nélkül kiküszöbölhető.

Nem véletlenül került pont a Lexus legkisebb modellje, a fényűző minőséget praktikus városi méretekkel ötvöző CT a villamosításra vonatkozó híresztelések középpontjába. A brit Auto Express tudni véli ugyanis, hogy 2020-tól a már megszokott hibrid variáns mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz a következő generációs CT modell.
Ezzel a prémium piacon elsőként vethetné meg a lábát a Lexus azon a terepen, amelyet a tömegmárkák egyre nagyobb számban népesítenek be. A Volkswagen Golftól a Hyundai Ioniq-ig több C-szegmensbeli modell is elérhető elektromos kivitelben, akár kizárólagosan, mint az Opel e-Ampera, akár más módozatokkal karöltve, mint az említett Golf vagy a Ford Focus Electric. Ugyanakkor a szubkompakt BMW i3 (4,01 m), illetve a középkategóriás Jaguar I-Pace (4,68 m) vagy Tesla Model 3 (4,69 m) között jelenleg tekintélyes űr tátong a luxus-villanyautók kínálatában.

Miközben Észak-Amerikában várhatóan befejezte pályafutását a CT, teljesen átengedve a terepet az UX crossovernek, Európában továbbra is lát fantáziát a tradicionális ferdehátúak kategóriájában a Lexus. „A CT vásárlóinak közel 75 százaléka más márkáktól érkezik hozzánk, a célközönség pedig teljesen eltér attól, akik az UX-et választanák” – idézi Pascal Ruch európai Lexus-főnököt a brit szaklap.

Az új generációs CT a Toyota-csoport TNGA padlólemezének elsőkerék-hajtású módozatára (GA-C platform) épül, legfőbb vonalaiban megegyezik majd a most bemutatott Toyota Auris modellel, beleértve annak 177 lóerős hibrid hajtásláncát is. Ugyanakkor amennyiben a CT tisztán elektromos hajtásláncot kap, az megnyithatja az utat a padlólemezt hasznosító többi modell előtt is, így hamarosan beköszönthet az elektromos városi és családi Toyota járművek kora.

Fotók: Lexus, www.avarvarii.com