Eljött a hidrogén üzemanyag ideje

Azt írta a minap az AutoBild, hogy négy éven belül 250 új hidrogéntöltő állomás épül Németországban, Ausztriában és Dániában. A Jettel közös vállalkozás a hidrogént szeretné a károsanyag-kibocsátásmentes mobilitás vezető energiahordozójává tenni.

„Szakértők jó része sokat vár a hidrogéntől üzemanyagként, vannak is nagy léptékű kísérletek, de amíg nem sikerül eljutni a sorozatgyártásig és kiépíteni a megfelelő hidrogén-töltő hálózatot, marad a szénhidrogén, valamint az elektromosság által hajtott motor. Ám ez utóbbi sem csodaszer, hiszen az elektromosságot is meg kell termelni” – írtuk ebben a posztunkban: https://dasblog.hu/2018/07/02/a_bunbakka_tett_autoipar_vedelmeben

A hidrogén üzemanyagként ugyanabban a cipőben jár, mint nem is olyan régen az elektromosság. Az autógyártók azt mondták, addig nem készítenek elektromos autókat, amíg nincs rájuk kereslet, miközben a vevők azzal vágtak vissza, hogy amíg nincs töltőhálózat, minek vegyenek elektromos autót?

Aztán láttuk, hogy egy évtized alatt megoldódott ez a kérdés, nagy lendülettel terjednek az elektromos töltőoszlopok, ám a fejlődés nem áll meg, és úgy látszik, lassan elérkezik a hidrogénautózás ideje is.

Az AutoBild cikke szerint a németországi Jet márkájáról ismert Philips 66 ásványolaj-cég vegyesvállalatot hozott létre a H2 Energy Europe hidrogénszállítóval. A két cég 2026-ig mintegy 250 hidrogéntöltő állomásból álló hálózatot szeretnének kiépíteni Németországban, Ausztriában és Dániában személygépkocsik, könnyű és nehéz haszongépjárművek számára.

A vegyesvállalat hosszú távú célja, hogy a hidrogén legyen a kibocsátásmentes mobilitás vezető energiaforrása. A cél ambiciózus, de az ügyfélkör még mindig kicsi, hiszen alig néhány hidrogénüzemű jármű van a piacon.

De hát a leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik.

dasblog

https://podcars.hu/kulonleges-jarmu-podastok-a-sziget-fesztivalrol/