Eljött a tisztán elektromos jövő Bulli ideje (2.)
Átgondolt dizájn, tágas belső tér a mozgalmas élethez
Az ID. Buzz vezetője és utasai egy tágasan megalkotott belső térben tapasztalhatják meg az új Bulli érzést. Jellegzetes Bulli: egyértelmű kialakítás, átgondolt koncepció és optimális térkihasználás jellemzi az újdonságot.
Az egyterű változat hívogató, barátságos hangulatú belterében öt személynek és csomagjaiknak (1 121 literig) jut bőséges hely az utazás során. Ha a második üléssort lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége 2 205 literre nő. Az ID. Buzz Cargo áruszállító kivitelnél az ügyfél kívánsága alapján két vagy három ülés kerül az első sorba, amelyeket egy fix válaszfal határol a 3,9 m3 rakodótértől. A károsanyag-kibocsátástól mentes áruszállító változat akár két szabvány raklapnyi, keresztben elhelyett áru befogadására is képes.
Hosszú tengelytáv, kompakt karosszéria
Az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellek egyik jellemzője a 2 988 milliméteres tengelytáv, amely hozzávetőleg megegyezik a jelenlegi T6.1 modellével. Mindkét változat hossza 4 712 milliméter. Az igen hosszú tengelytávnak köszönhetően még optimálisabb a jármű kihasználhatósága. A tetőantennával együtt az ID. Buzz két változata – kiviteltől függően – 1 937 mm vagy 1 938 mm magas lehet. 1 985 milliméteres szélességével az új modell 81 milliméterrel szélesebb, mint a T6.1. Fordulóköre szokatlanul kicsi, átmérője alig haladja meg a 11,1 métert.
Az első egyterű egy személyautó légellenállási együtthatójával
Az első Bulli, a T1 esetében is már a dizájn követte a funkciót, az autóipar eme központi tételét az ID. Buzz formavilágának megalkotásánál is követték. A letisztult, ikonikus forma itt kiemelkedő aerodinamikai mutatókkal párosul: az ID. Buzz légellenállási együtthatója 0.285, míg az ID. Buzz Cargo esetében ez 0.29. Mindez csökkenti az energiafogyasztást és növeli az autó hatótávolságát.
Németországban készült
Az ID. Buzz modellcsalád tagjai a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri központi üzemében készülnek. Az ide szállítandó elektromos hajtásrendszer egységek többsége szintén Németországban készül, a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelően, jelen esetben a Csoport saját csapatának, a Volkswagen Csoport Alkatrész részlegének bevonásával. 2022. óta a hannoveri üzem a Csoport egyik legkorszerűbb, tisztán elektromos járművek gyártását végző egysége. Az is közismert, hogy a Volkswagen Haszonjárművek márka egy átalakítási folyamatba kezdett, amelynek célja, hogy a jövőben még több elektromos modellt kínáljanak ügyfeleiknek. Hannoverben – ahol egykor a Bulli sorozat készült – napjainkban három párhuzamos Bulli gyártása zajlik, amelyek közül kettő elektromos. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo károsanyag-kibocsátástól mentes járműként gördülnek le a gyártósorról és egy olyan mobilitási döntésről tanúskodnak, amelynek révén tulajdonosaik képesek szembeszállni korunk éghajlati kihívásaival.
Az európai előértékesítés májusban indul, a piaci bevezetés ősszel várható. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo az első néhány európai országban, így Magyarországon is, idén ősszel jelenik meg a piacokon.
1., ID. Buzz/ID. Buzz Cargo: a járművek sorozatgyártás közeli koncepcióautók, értékesítésük még nem kezdődött meg