Elmondták a BME egyetemistái, mit gondolnak az autóvásárlásról

Érdekes trendet mutat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának egyetemistái körében végzett gyorsfelmérés: a kérdőíves felmérés résztvevői körében kétszer annyian voltak, akik nem tervezik közeljövőben saját autó vásárlását, viszont szinte mindenki ismeri a közösségi autózás fogalmát. 

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!


 
Úgy tűnik az ág is húzza az autógyártókat és kereskedőket: nem csak az autóimport nehézségei, a félvezetőhiány és az ukrajnai háború miatt megcsappant kábelkorbács beszerzési nehézségek nehezítik a gépjárművek előállítását és értékesítését – de ha hihetünk a megkérdezett egyetemistáknak, akkor az is, hogy a fiatalabb generáció körében egyáltalán nem népszerű gondolat a saját gépkocsi vásárlása. 
 
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának diákjai között végzett, nem reprezentatív, gyorsfelmérés alapján ugyanis a megkérdezett diákok 57 %-a nem tervezi megtakarításait új gépjármű vásárlására fordítani és csak minden harmadik (34%) nyilatkozott úgy, hogy ilyen célú terve lenne. 
 
Ugyanakkor a megkérdezett, hazai fiatal reál értelmiséget meglehetősen jól képviselő fiatalok több mint 95%-a hallott már a fővárosban elérhető közösségi autómegosztási lehetőségekről (legyen szó a GreenGoról, a Mol Limoról vagy a Share Now-ról), tudja és érti a shared economy működését. 
 
– Tisztában vagyunk a carsharing szolgáltatás népszerűségével és örülünk, hogy ennyire felkészültek ebben a témában a fiatal egyetemisták. Úgy tűnik, tényleg komoly generációs változás megy végbe a szemünk előtt: a következő generáció már nem birtokolni, hanem inkább tudatosan akar élni, így például okosan költeni az olyan dolgokra is, mint a városi közlekedés. – nyilatkozta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.