Élvezetes vezethetőség, takarékos erőforrások

A vadonatúj i10 kétféle motorral és kétféle sebességváltóval biztosít élvezetes vezethetőséget. A márka környezettudatos szemléletét demonstrálja az ISG start-stop funkció, vagy az opcióként megrendelhető ECO csomag.


Új motorkínálat
A vadonatúj i10 kétféle motorral rendelhető. Az 1,0 literes, háromhengeres MPI motor legnagyobb teljesítménye 67 lóerő, maximális forgatónyomatéka 96 Nm. A végsebesség 156 km/óra. Az 1,2 literes, hengerenkénti befecskendezéses (MPI), négyhengeres benzinmotor 84 lóerőt és 118 Nm-t biztosít, a vele elérhető legnagyobb sebesség 171 km/óra.


Mindkét motorhoz kétféle sebességváltó választható: egy ötfokozatú kézi kapcsolású, valamint egy szintén ötfokozatú, robotizált manuális sebességváltó (AMT). A hagyományos automata sebességváltókkal szemben az AMT kisebb tömegének és csökkentett belső súrlódásának köszönhetően csekélyebb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.
Rendelhető motorok:

1,0 literes MPI háromhengeres
Teljesítmény: 67 LE
Forgatónyomaték: 96 Nm
Sebességváltó: 5MT / 5AMT
Végsebesség: 156 km/óra
Üzemanyag-fogyasztás* (l/100km): 4,8 / 5,9
CO2-kibocsátás* (g/km): 110 / 134
Üzemanyag-fogyasztás** (l/100km): 4,2 / 4,8
CO2-kibocsátás** (g/km): 97 / 109

1,2 literes MPI négyhengeres
Teljesítmény: 84 LE
Forgatónyomaték: 118 Nm
Sebességváltó: 5MT / 5AMT
Végsebesség: 171 km/óra
Üzemanyag-fogyasztás* (l/100km): 5,1 / 6,1
CO2-kibocsátás* (g/km): 117 / 138
Üzemanyag-fogyasztás** (l/100km): 4,5 / 4,9
CO2-kibocsátás** (g/km): 103 / 113

WLTP, vegyes ciklus szerint
** NEDC 2.0, vegyes ciklus szerint
További részletek a műszaki adatok dokumentumban találhatók.

Kedvezőbb fogyasztás és menetdinamika
Mindkét motort ISG start-stop rendszerrel szerelték fel, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, szerényebb CO2-kibocsátást és jobb hatásfokot eredményez. Az ISG rendszerrel különösen városi forgalomban érhető el számottevő fogyasztáscsökkentés: amint megáll az autó, az ISG automatikusan leállítja a motort. A még kedvezőbb légellenállás érdekében az autó közegellenállási együtthatóját 0,32-ról 0,31-re csökkentették.


A vadonatúj i10 ECO csomaggal is megrendelhető: ez módosított áttélezésű hajtáslánccal, négyszemélyes utastérrel, valamint 14 colos kerekekkel járul hozzá a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz.


A vadonatúj i10 MacPherson első rugóstagot és elektromos szervokormányt (MDPS) alkalmaz.
A vezethetőség javításához a hátsó felfüggesztést és a kormányművet érintő módosítások is hozzájárultak. A hátsó csatolt hosszlengőkar (CTBA) profilját a korábbi háromszögről U alakúra módosították, ami kanyarodáskor fokozott stabilitást eredményez. A merevebb kormányösszekötő (2,4 helyett 2,7 Nm/fok) alkalmazásának köszönhetően javult a kormányreakció. A kormányáttétel is rövidebb lett, a korábbi 53,5 mm / ford helyett 56,0 mm / ford.