Emissziómentes vezetési élmény a luxusautók mezőnyében

Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellhármast egy soros hathengeres benzinmotor, egy továbbfejlesztett elektromos erőforrás és egy vadonatúj nagyfeszültségű akkumulátor forradalmi együttműködése hozza lendületbe, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény és akár 58 kilométer* tisztán elektromos meghajtás mellett – már idén tavasszal.

A BMW az autóipari luxus különösen korszerű és technológiailag egyik legfejlettebb formájáról rántja le a leplet: az új BMW 7-es sorozat széleskörű finomhangoláson átesett plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai a luxuslimuzin új nemzedékének többi tagjával egy időben, 2019 tavaszán ünneplik világpremierjüket. Az újdonságok a márka zászlóshajójának sportosságát, menetkomfortját és utasterének fejedelmi hangulatát kivételesen magas fokú hajtáslánc-hatékonysággal kombinálják, a tisztán elektromos meghajtású, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetési élmény lehetőségét kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A luxusszegmens csúcsán átélhető, egyedülálló vezetési élmény háromféle modellváltozatban válik elérhetővé: a BMW 745e, a hosszított tengelytávolságú BMW 745Le és az intelligens összkerékhajtással felszerelt BMW 745Le xDrive modell képében. A plug-in hibrid hajtáslánc egy soros hathengeres benzinmotor, egy továbbfejlesztett elektromos erőforrás és egy vadonatúj nagyfeszültségű akkumulátor forradalmi együttműködését ígéri, amely az elődmodellhez képest nem csupán a maximális rendszerteljesítmény és a csúcs forgatónyomaték, de az akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság, illetve az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében is előrelépést tartogat.

Vadonatúj hajtáslánc-technológiájával az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellhármas minden korábbinál intenzívebben képviseli a BMW luxuslimuzinjának iránymutató karakterét. A plug-in hibrid hajtáslánc a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád soros hathengeres, típus-specifikus módosításokon átesett benzinmotorjára támaszkodik, amelynek maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő és a sportosan dinamikus karakterisztika, illetve a rendkívül sima járáskultúra párosával kecsegtet. A benzinmotorhoz egy 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményre és 265 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos erőforrás csatlakozik, amelyet a legmodernebb akkumulátorcella-technológiával felvértezett, bővített tárolókapacitású, vadonatúj lítium-ion akkumulátor lát el energiával. A plug-in hibrid hajtáslánc továbbfejlesztett, intelligens vezérlő elektronikája tökéletesen, az előrelátó funkció közreműködésének köszönhetően minden korábbinál hatékonyabban gazdálkodik a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiával, hogy a tisztán elektromos meghajtás a zéró emisszióval megtenni kívánt útszakasz legvégéig kitartson. A tervezőmérnökök a forradalmi hajtáslánc dinamikus menetteljesítményét is tovább fokozták, amely az elektromos motor azonnali többlet-teljesítményében érhető tetten. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT üzemmódjának aktiválásakor a plug-in hibrid hajtáslánc 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes, amely a legdinamikusabb kigyorsítások érdekében 600 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul.

A jövőbe mutató technológia impozáns gyorsulási adatokkal ruházza fel az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatait. A BMW 745e 5,2 másodperc, az új BMW 745Le 5,3 másodperc, míg az új BMW 745Le xDrive 5,1 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modellhármas végsebességét 250 km/óránál maximálja az elektronika.

Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban dolgozó nagyfeszültségű akkumulátor bruttó energiateljesítménye 12,0 kWh. A lítium-ion akkumulátor megnövelt tárolókapacitásának köszönhetően a modellhármas egyetlen feltöltéssel megtehető, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan, tisztán elektromos hatótávolsága még a legnagyobb metropoliszok méretén is túlnő. HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive tisztán elektromos meghajtással már akár 110 km/órás sebességgel is közlekedhet, amely 20 km/órával múlja felül az elődmodell hasonló értékét. A rendkívül széles sebességtartományban működő HYBRID vezetési üzemmód az akkumulátor magas töltöttségi szintjét igényli, amikor is a belsőégésű erőforrás csupán 110 km/órás tempó fölött kapcsolódik be a hajtásba. ELECTRIC vezetési üzemmódban a hajtáslánc egészen 140 km/órás sebességéig engedélyezi a tisztán elektromos meghajtást. A lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével az új BMW 745e 54 – 58 kilométer*, a BMW 745Le 52 – 55 kilométer*, a BMW 745Le xDrive pedig 50 – 54 kilométer* megtételére képes.