Emlékmenettel ünnepelte a BKV a trolibusz 90. születésnapját

Koszorúzást és emlékmenetet tartott a BKV Budapesten december 16-án, hogy így tisztelegjen az idén 90 éves trolibusz-közlekedés előtt. A főváros első trolibusz viszonylata 1933. december 16-án indult el Óbudán.


 
Budapest 150 éves történelméből majd egy évszázadnyit már a trolibuszokkal együtt élt meg a főváros lakossága. A korszak technikai újításaként kísérleti jelleggel vezették be, de a városvezetők már akkor felismerték a trolibuszok üzemeltetésében rejlő lehetőségeket. A piros trolik amellett, hogy a budapesti közlekedési rendszer részét képezik, a főváros arculatához is szervesen hozzátartoznak.
 
A főváros első trolibusz viszonylata 90 évvel ezelőtt, 1933. december 16-án indult el az óbudai Bécsi út – Óbudai temető között. A II. világháborúban a felsővezeték-rendszer megsemmisült, a járművek pedig megsérültek. A világháború után a troliközlekedés Budáról Pestre került. Napjaink belvárosi hálózata az 1950-es évek végére alakult ki, a zuglói hálózat pedig a 80-as évek elejére. A fővárosban a betétjáratokkal együtt jelenleg 15 vonalon közlekednek trolibuszok. Az önjárásra képes Solaris-Skoda Trollino járművek megjelenésével a közelmúltban lehetőség nyílt vonalhosszabbításokra. 
 
A trolibusz-közlekedés 90., jubileumi évfordulóján – 2023. december 16-án, szombaton – az egykori Óbudai remíznél, a jelenlegi Bécsi út/Vörösvári úti villamos végállomáson tartott megemlékezést a BKV. A résztvevők megkoszorúzták az első trolibuszjárat emléktábláját, majd emlékmenet indult az egykori óbudai trolibusz vonalán, a Bécsi úti végállomás és az óbudai autóbuszgarázs között. A rendezvényen Szedlmajer László, a BKV autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a BKV az elmúlt években is folyamatosan fejlesztette a trolihálózatát, részben megújult a felsővezeték-hálózat, és jelenleg is zajlik a villanyváltók cseréje. A társaság trolibuszainak 70 százaléka képes önjáró üzemmódra.
 
BKV Zrt.

Giccs a lelke mindennek!