Érkezik a Peugeot e-Expert

A PEUGEOT Expert 2016-os bemutatkozása óta több mint 195 000 példányban kelt el világszerte, tehát igazi piaci sikerdarab lett. Most pedig ismét újdonsággal jelentkezik a kompakt furgonok szegmensében: hamarosan érkezik a modell 100%ban elektromos meghajtású változata.


Az új PEUGEOT e-Expert a power of choice iskolapéldája, hiszen:
2 különböző hatótávú akkumulátorral érhető el, így (a WLTP ciklus szerint) akár 330 km-t is megtehetünk vele egy töltéssel.
3 különböző hosszúságban készül (Kompakt – L1, Sztenderd –L2 és Hosszú – L3). 1000 kg vontatási kapacitással és 1275 kg hasznos terhelhetőséggel bír.
Raktérmérete megegyezik a belsőégésű motorral szerelt változatokéval.


Az új PEUGEOT e-Expert minden szakmában és minden élethelyzetben otthon van. Ideális munkahelyként beépített technológiai eszközökkel és határozott stílussal segíti használója mindennapjait, ráadásul akadálytalanul behajthat a korlátozott forgalmú belvárosi útszakaszokra is.


Az elektromos változat nem köt kompromisszumot: megtartja a PEUGEOT Expert valamennyi eredeti értékét, és búcsút int a károsanyag-kibocsátásnak is.


Fejlődő piaci szegmens
A kompakt furgonok piaca Európában mintegy 750 ezer autót jelent évente; a PEUGEOT Expert pedig 2016-os bevezetése óta folyamatosan növelni tudja részesedését.


A PEUGEOT Expert kínálata nemrégiben újult meg az Euro6 szabványoknak megfelelő motorokkal, most pedig ismét újdonsággal jelentkezik: érkezik 100%-ban elektromos meghajtású változata.


Ha abból a tényből indulunk ki, hogy a haszongépjárművek közel 80%-a naponta 200 km-nél kevesebbet közlekedik, kézenfekvő megoldás a PEUGEOT Expert elektromos változatának kifejlesztése.


A tisztán elektromos autók ugyanis még a legszigorúbb szabályozás alá eső belvárosi útszakaszokra is behajthatnak. Az új verzió ráadásul megtartotta a PEUGEOT Expert valamennyi ütőkártyáját, például a piacon egyedülálló Compact modellváltozatot, amely a legszűkebb utcákban és a legforgalmasabb belvárosi zónákban is megállja a helyét.


A PEUGEOT e-Expert minden szakma képviselőjének minden igényét kielégíti:
 A kisvállalkozások (kertészek, víz- és gázszerelők, villanyszerelők stb.) számára igazi munkatárs a mindennapokban,
 A környezettudatos működést fontosnak tartó vállalkozások (pl. szállítmányozó- és futárcégek) számára kiváló munka- és imázshordozó eszköz,
 Az állami és önkormányzati szervek, kórházak számára ideális környezetkímélő, kibocsátásmentes megoldás a mindennapi eszköz- és anyagszállításhoz.


Speciális célokra (pl. hűtőtartály vagy emelőkosaras daru) természetesen rendelkezésre áll a modell felépítményeinek teljes kínálata, melyeket szerződött partnereink az alváz-kabin változat alapján készítenek el.


Next Gen e-Van by PEUGEOT – határozott, egyedi stílus:
Az új PEUGEOT e-Expert – hűen a márka power of choice koncepciójához – megőrzi a belsőégésű motorral szerelt változat erős, robusztus, minőségi stílusát, miközben mutat néhány újdonságot is.


Az autó külsején:
 „színváltó” oroszlán elöl és hátul (attól függően változtatja színét, hogy milyen szögből nézzük), a Look csomag részeként,
 töltőnyílás a bal első sárvédőben,
 különleges hűtőrács,
 e-Expert jelzés az autó hátsó részén.


Az autó belsejében:
 Elegáns, áttekinthető műszeregység az elektromos üzemmódra optimalizált színes kijelzőkkel,
 középen elhelyezett, speciális grafikájú érintőképernyő TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel, amely jelzi a közelben található töltőpontokat és a mindenkori töltöttség alapján kiszámított aktuális hatótávot, illetve az elérhető zónát,
 új „e-Toggle” automata menetmód választó („sebességváltó” kar),
 üzemmódválasztó gomb az Eco, a Normal és a Power üzemmód közötti váltáshoz,
 elektronikus kézifék.


Az elektromos üzemmódhoz kialakított vezetőfülke:
A középkonzol a következőképpen alakult át:
 itt kapott helyet, tökéletesen ergonomikus módon, az új „e-Toggle” sebességváltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között,  itt találjuk a 3 üzemmódválasztó gombot,
 a felső részre pedig tárolórekesz került.


Az új PEUGEOT e-Expert 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:
 Eco (60 kW, 180 Nm) : takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
 Normal (80 kW, 210 Nm) : optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
 Power (100 kW, 260 Nm) : nehéz rakomány szállításához kialakított üzemmód.


Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez:
 normál, amely a belsőégésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt,
 fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor
lép működésbe, és dinamikusabb fékezést tesz lehetővé.


Az új PEUGEOT e-Expert minden változatában elektronikus kézifék működik, ami újdonság a modell történetében. Az új megoldás – azonkívül, hogy helyet szabadít fel a padlón – kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi használatot. Az elektronikus kézifék mellett egy praktikus, hálós tárolórekesz is elfér.


Megújult a műszerfal, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse:
 külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását (energiatakarékos működésnél ECO, maximális teljesítmény kifejtésnél POWER), illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
 külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását,
 saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
 színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.


A műszerfal – és a gépkocsi – közepén találjuk az érintőképernyőt, amely a TomTom Traffic 3D navigációs rendszert is magában foglalja.


Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :
 „Flux” – az energiaáramlás megjelenítése,
 „Statistiques” – fogyasztási statisztikák megjelenítése,
 „Charge” – késleltetett töltés beprogramozása.


Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását is.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!