Érkezik az új Honda CUV e:

Új modell: 

Jövőbe mutató, kimagaslóan hatékony ingázórobogóval bővül a Honda kínálata. A CUV e: névre keresztelt, két Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorral felszerelt újoncot 6 kW-os, azaz 8,16 LE-s oldalmotor hajtja, 83 km/órás végsebességgel és – a Honda tesztjei alapján – több, mint 70 km-es hatótávolsággal megörvendeztetve a tulajdonosokat. A teljesen lemerült akkumulátorok 100%-os feltöltéséhez csupán 6 óra, 75%-os regenerálásukhoz pedig 3 óra szükségeltetik, és maga a művelet is pofonegyszerű, ugyanis a típushoz fejlesztett otthon használható dokkolót is kapnak a felhasználók. Az adatokat – modellváltozattól függően – 5” vagy 7”-os képátlójú TFT-műszeregység jeleníti meg. Utóbbit nemcsak a mobilkészülékek csatlakozását lehetővé tévő Honda RoadSync Duo® alkalmazás teszi különlegessé, hanem több EV-specifikus információt is megjelenít az egyszerűbb használat érdekében, sőt – többek között – navigálásra is használható. Emellett minden elemében LED-es világítási rendszer, USB-C-aljzat, idomzatba rejtett kesztyűtartó, ülés alatti tárolórekesz, Smart Key intelligens kulcs és Hátrameneti Asszisztens fokozza a CUV e: vonzerejét, garantált tehát a gyors, kényelmes és biztonságos közlekedés.

Bevezetés

A 2023-as modellévben bevezetett EM1 e: elektromos robogó érkezését követően újabb villanyos kétkerekűvel lepte meg az európai vásárlókat a Honda. A CUV e: leleplezésével újabb fontos lépést tett céljai felé, tudniillik 2025-ig több mint 10 elektromos motorkerékpárt tervez piacra dobni a vállalat, 2040-re pedig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné karbonsemlegessé tenni. 

A CUV mozaikszó korántsem ismeretlen a márka rajongói körében, pontosan 30 éve, 1994-ben mutatkozott be ugyanis a kizárólag Japánban forgalmazott CUV ES, melynek nevét a Clean Urban Vehicle Electric Scooter (azaz tiszta városi jármű, elektromos robogó) angol kifejezés szavainak kezdőbetűiből formálták az illetékesek. 

Nos, a CUV e: egy újabb tiszta városi jármű, de jóval nagyobb potenciál lakozik benne, mint a főként rövidebb távokra szánt EM1 e:-ben. Erről tanúskodik, hogy selymesen lágy, mégis határozott gyorsulását és végsebességét illetően nagyjából a 125 cm3-es belső égésű motorral felszerelt kétkerekűekkel áll egy szinten. 

A városi parkolásra vonatkozó európai szabályok szigorodásával egyre inkább háttérbe szorulnak a belső égésű motorral felszerelt járművek, ilyenformán a mobilitási eszközök aránya is változni látszik. Nos, a CUV e: tökéletes társ azoknak, akik az első fecskék között kívánják lecserélni hagyományos robogójukat, és persze azoknak is, akik szeretnék kipróbálni, hogy milyen az élet két keréken. 

Intelligens stílusával, gazdag felszereltségével és fejlett mobilkommunikációs rendszerével utat mutat jövő robogónemzedékének, és teljes értékű, kimagasló használati értékű Honda robogóként eszményi partner a mindennapokban.

Áttekintés:

A CUV e: két cserélhető, 48 voltos, 1,3 kW-os Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorból nyeri az energiát, ezek hajtják az oldalra felszerelt, 6 kW-os E-Drive motort. A végsebesség 83 km/h, a hatótávolság több, mint 70 km*, a szűk helyeken pedig Hátrameneti Asszisztens könnyíti meg a parkolást. A három előre programozott menetüzemmód (Sport, Normal és Econ Drive) révén a vezető mindig szabadon állíthatja a rendelkezésére álló teljesítményt, ezáltal a hatótávolságot is befolyásolhatja. 

A modern, letisztult, sallangoktól mentes formavilág szép, egyben praktikus is, különösképpen, hogy menet közben sík padlón pihenhetnek a lábak. Igen hasznos a minden elemében LED-es világítási rendszer is, akárcsak az idomzatba rejtett kesztyűtartó és az ülés alatt megbúvó, vízhatlan, USB-C-aljzattal ellátott tárolórekesz. Az alapmodellek esetében 5”-os TFT-műszeregység jeleníti meg az adatokat, míg a Honda RoadSync Duo® változatokon 7 hüvelykes képátlójú TFT-kijelző tájékoztatja a felhasználót egyebek mellett az elektromos hajtáslánc állapotáról, az útvonalról és a töltési lehetőségekről. A CUV e: kezelése amúgy is roppant egyszerű és kényelmes, hiszen a Smart Key intelligens kulcs is alapfelszereltség. 

Az alapokat erős, alul elvezetett acélváz, 31 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, két hátsó rugóstag, tárcsa/dob fék, valamint 12”-os kerékgarnitúra adja, és természetesen az utaskapaszkodóként is szolgáló csomagrögzítő konzol is szériatartozék. 

Az EM1 e: és a CUV e: további előnye, hogy a vásárlóknak nem kell a Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag leadásával, illetve újrahasznosításával törődnie, ezeket ugyanis – országtól függően – nemcsak megvásárolhatják, hanem a töltővel együtt lízingelhetik vagy kölcsönözhetik, sőt feliratkozás útján is hozzájuthatnak a telepekhez. 

A modellhez kínált Eredeti Honda Kiegészítők között csupa hasznos tételt fedezhetnek fel a vásárlók, ilyen például a túraplexi, a kulcs nélkül nyitható túradoboz és a kézvédő. 

A CUV e: vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben: 

  • Pearl Jubilee White (gyöngyházfehér)
  • Matte Gunpowder Black Metallic (metálfekete)
  • Premium Silver Metallic (ezüstmetál)

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!