Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Érkezik az új Yamaha Niken. Lovagold meg a forradalmat

Posted on 2017.11.10.2017.11.10. By Iroda Távirati

A Yamaha bemutatja a világ első háromkerekű dönthető motorkerékpárját

A Yamaha vállalat a kreativitásáról ismert. 1955 júliusi megalapítása óta az ivatai központú Yamaha Motor számos olyan világrengető motorkerékpárt és robogót fejlesztett ki és mutatott be, melyek alapjaiban változtatták meg a motoros meghajtású kétkerekű járművek piacát.

Az innováció a motorkerékpár-iparág szíve és lelke, a Yamaha pedig mindig a jövőbe tekint, hogy eredeti és érdekfeszítő új technológiákat és radikálisan új koncepciókat dolgozhasson ki. A világ első háromkerekű dönthető motorkerékpárjának bemutatása remekül szemlélteti a vállalat innovációval kapcsolatos elkötelezettségét, és remek példája annak, ahogyan a Yamaha „megdobogtatja a szívedet”lenyűgöző és sokoldalú modellkínálatával.

A világ első többkerekű tömeggyártott motorkerékpárja
A 2015 októberi tokiói autó- és motorszalonon a Yamaha bemutatta az MWT-9 nevű háromkerekű motorkerékpár-prototípust, előrevetítve a jövőt.  Most, mindössze két évvel később a Yamaha bemutatja a teljesen új NIKEN modelljét, a világ első tömeggyártásba kerülő háromkerekű motorkerékpárját, mely új lehetőségeket nyit meg az újdonságokra nyitott, új élményeket kereső motorosok előtt.

A japánul „két kardot” jelentő NIKEN szó eredete a 17.századig vezethető vissza, amikor Japánban megjelent a kétkardos kardforgatási technika. Ez egy forradalmi stílusnak bizonyult, mely új fejezetet nyitott a harcművészetben.

NIKEN: sportmotorkerékpárokra jellemző teljesítmény, magabiztos kanyarvétellel
A NIKEN bemutatásával a Yamaha megteremtette a lehetőséget a motorozás egy forradalmian új korszakának eljövetelére – egyedi vezetési élményt kínálva. Képzeld csak el, ahogy páratlan önbizalommal szeled a kanyarokat… ez olyan lélegzetelállítóan új érzetet nyújt, ami talán csak a síeléshez hasonlítható.

Ez a forradalmian új motorkerékpár páratlan érzetet, kezelhetőséget és megjelenést biztosít. Annak ellenére, hogy a NIKEN merőben eltér a hagyományos motorkerékpároktól, a kezelési karakterisztikája nem idegen a motorosok számára.

A fejlett, kizárólag a Yamaha által alkalmazott dönthető dupla első kerekes technológia a tapadás teljesen új szintjét hozza el, így a NIKEN remekül teljesít a kanyarokban, a motoros pedig páratlan önbizalommal hagyhatja maga mögött a kanyargós utakat. A két első kerék két első gumiabroncsot és két első féket is jelent, ami minden más motorkerékpárnál jobb tapadást és fékteljesítményt nyújt.

YAMAHA NIKEN: Lovagold meg a forradalmat
A NIKEN egyedi dönthető többkerekes (LMW) rendszere rendkívül sportos és magabiztos kezelhetőséget tesz lehetővé, és növeli a stabilitás és tapadás érzetét kanyarodás közben, a legváltozatosabb útfelületi körülmények között is.

A Yamaha mérnökei rengeteget dolgoztak és teszteltek azért, hogy a NIKEN hasonló kezelhetőségi jellemzőkkel bírjon, mint egy hagyományos motorkerékpár, így a legtöbb motorosnak nem jelent majd problémát egy kétkerekű motorkerékpár után megszokni a Yamaha LMW rendszerét, a motorozási stílus megváltoztatása nélkül. Amint azonban bevesznek egy kanyart, a NIKEN tulajdonosok minden addiginál nagyobb önbizalmat fognak érezni – nagyobb élvezet, kevesebb stressz.

A NIKEN sportos kezelési teljesítménye remekül kiegészíti annak további jellemzőit, így a motorosok optimális mértékben kihasználhatják a nyomatékban gazdag, 847 cm³-es, háromhengeres motor erejét.

Merész és futurisztikus kialakítás
A NIKEN erőt sugárzó, atletikus külső kialakítása egyértelműen mutatja, hogy ez az innovatív, háromkerekű Yamaha dinamikus motorozásra termett. A két első kerék adja a fókuszpontot, melyből kiindul a futurisztikus fejidom és a beépített üzemanyagtartály formai áramlása, előre döntött stílust eredményezve, mely kiemeli a NIKEN merész és egyedi mivoltát.

A Yamaha tervezői szerették volna kiemelni az LMW rendszerben használt egyedi technológiát, ezért ahelyett, hogy idomok mögé rejtették volna, szabadon hagyták a Yamaha egyedi mechanizmusát alkotó felépítést és alkatrészeket.

A motoros nézőpontjából a NIKEN masszív, „széles vállú” megjelenéssel bír, amit ellensúlyoz a karcsú üzemanyagtartály. Ez semmihez sem hasonlítható, egyedi motorozási stílust tesz lehetővé. A felfelé ívelő fő ülés széles és lapos kialakítású, a remek háttámasz pedig magas fokú kényelemérzetet biztosít.

Sportos és könnyű fejidom dupla LED-es fényszórókkal
A sportos első részen a lefelé ívelő, áramvonalas fejidomba épített könnyű, dupla első fényszórók találhatók, melyek összetéveszthetetlen megjelenést biztosítanak, továbbá a két helyzetjelző lámpa még inkább kiemeli a két első kerék erőteljes megjelenését.

A széles orrburkolat és a sportos szélvédő remekül védi a NIKEN tulajdonosát a környezeti hatásoktól, mindez pedig a természetes üléshelyzettel kiegészülve minden célra ideálissá teszi ezt a speciális LMW-t, legyen szó izgalmas kanyarokról vagy hétvégi sport-túrázásról. Az YZF-R1-ről származó visszapillantó tükrökben beépített LED-es irányjelzők találhatók, és az üléshelyzet módosítása esetén is jó hátrafelé látást biztosítanak.

A széles első rész, az azt ellensúlyozó karcsú farokidom és a különálló rendszámtábla-tartó együttese mozgékonyságot sugall, kihangsúlyozva a NIKEN forradalmi stílusát, mely egy teljesen új jelenség lesz Európa útjain.

Hibrid acél és alumínium váz
A NIKEN-t úgy tervezték, hogy a legváltozatosabb motorozási körülmények között is megállja a helyét, így a stabil egyenesfutás és a sportos kanyarteljesítmény érdekében egy kimondottan erre a célra kialakított új hibridvázat kapott.

Az első rész öntöttacélból, a lengőkar tengelypontjának területe öntött-alumíniumból, a kettőt összekötő fő váz pedig acélcsőből készült. Ez a hibrid kialakítás biztosítja, hogy megfelelő erő, merevség és rugalmasság jusson pontosan oda, ahol szükség van rá, így megerősíti a két első kerék nyújtotta stabil és természetes érzést, valamint biztosítja a sportmotorkerékpárokra jellemző mozgékonyságot és a kiváló kezelési teljesítményt.

Kiegyensúlyozott vázkialakítás
A NIKEN egyedi háromkerekes LWM kialakítása egy teljesen új dimenziót jelent a hagyományos motorkerékpárokhoz képest. A NIKEN kezelési teljesítményének optimalizálásáról egy 552 mm-es alumínium lengőkar gondoskodik. Ez 15 mm-rel hosszabb, mint az MT-09-ben használt darab, a nagyobb hossz javítja a stabilitásérzetet kanyarodás közben.

A kialakítás másik kulcsfontosságú eleme az üléshelyzet: az MT-09-hez hasonlítva a NIKEN-en a motoros körülbelül 50 mm-rel hátrébb ül. Ez az üléshelyzet ideális, 50:50 arányú első-hátsó súlyelosztást biztosít, amikor a motoros a motorkerékpáron ül – ez természetes kezelhetőséget és kormányzási érzetet nyújt.

Dupla „külső” fordított első villa
A sportmotorkerékpárokra jellemző kezelhetőség elérése érdekében a NIKEN maximális dőlésszöge 45 fokra nőtt, ami a dupla tengelyes Ackermann kormánymechanizmusnak és a kerekek külső részére erősített tartókaros felfüggesztési rendszernek köszönhető.

A dupla „külső” fordított első villa húzó- és nyomócsillapítási beállítási lehetőséggel rendelkezik, így a motoros a számára legideálisabb módon állíthatja be a felfüggesztést, a viszonylag keskeny, 410 mm-es nyomtáv pedig hozzájárul a NIKEN természetes kormányzási érzetéhez, valamint minimalizálja a teljes szélességet.

Teljesen állítható hátsó felfüggesztés
A NIKEN hátsó felfüggesztésének rúgó-előfeszítése, valamint húzó- és nyomócsillapítása teljes mértékben állítható, így a motoros a változó körülmények függvényében állíthatja be a felfüggesztést, a kényelem érdekében pedig a rugó-előfeszítés szerszámok nélkül állítható.

Dupla, 15 colos első kerekek a kiváló kanyarteljesítmény érdekében
A két első kerék által nyújtott magas szintű tapadás és jobb stabilitásérzet a kanyarok szakértőjévé teszi a NIKEN-t, mely rendkívül élvezetessé teszi a kanyargós utakon való motorozást.

A két 15 colos első kerekeken 120/70R15 V méretű gumiabroncsok vannak, melyek kifejezetten a dönthető többkerekű járművek követelményeihez lettek kifejlesztve. A remek tapadást és kopásállóságot kínáló, nedves körülmények között is jól használható gumiabroncsok tovább erősítik a NIKEN kanyarokban nyújtott teljesítményét.

Dupla, 298 mm-es első féktárcsák
A dupla, 298 mm-es első féktárcsák magas fokú fékteljesítményt állítanak elő, a két első kerék miatti nagyobb útfekvési felületnek köszönhetően pedig a NIKEN gyorsan és hatékonyan képes megállni. A hátsó fék nagy, 282 mm átmérőjű tárcsával rendelkezik. A három keréken lévő három nagy átmérőjű féktárcsával a NIKEN-t vezető motoros remekül uralhatja járművét.

Megújult 847 cm³-es CP3 motor
A NIKEN-t hajtó 847 cm³-es háromhengeres motort abból a kiemelkedően sikeres erőforrásból fejlesztettük ki, mely a legkelendőbb MT-09 modellben, valamint a Tracer 900-ban és az XSR900-ban is megtalálható.

A NIKEN egyedi igényeinek való megfelelés érdekében ez a nyomatékban gazdag, keresztsíkú filozófia alapján készült motor egyedi üzemanyagbefecskendező-beállításokkal készül, mely éppen ott növeli meg ennek a merőben új motorkerékpárnak a teljesítményét, ahol az a leginkább otthon érzi magát: a kanyargós hegyi utakon. Emellett az újratervezett főtengely remek vezethetőséget és finomabb elindulást eredményez.

A NIKEN motorosait az olyan csúcstechnológiás elektronikus vezérlőtechnológiák is segítik, mint az YCT-T, a D-MODE, a sebességtartó automatika, a kipörgésgátló rendszer, valamint egy A&S tengelykapcsoló és egy gyorsváltó rendszer is, melyek együttese magas fokú irányíthatóságot és élvezetes motorozást tesz lehetővé, változatos vezetési körülmények között is.

Az R sorozatéhoz hasonló alumínium üzemanyagtartály
A NIKEN prémium minőségét és magas felszereltségét kihangsúlyozza a szépen megmunkált alumínium üzemanyagtartály, mely ugyanazzal a fejlett gyártási technológiával készül, mint az YZF-R1 és az YZF-R6 esetében.

A széles fejidommal tökéletes, a folyamatosság látszatát keltő egységet alkotó könnyű üzemanyagtartályon bemélyedések találhatók, melyek lehetővé teszik az erős térdfogást és a motoros szabad mozgását.

Ez a kiváló minőségű, könnyű alumínium tartály 18 liter üzemanyag befogadására szolgál, mellyel 300 km tehető meg, így a NIKEN tulajdonosai hosszú távokat tehetnek, minimális üzemanyag-töltési megállók beiktatásával.

Kompakt műszerfal LCD kijelzővel
A műszerfal LCD kijelzőjének fekete háttere tovább erősíti a NIKEN prémium megjelenését és érzetét. A kijelző kulcsfontosságú információkkal látja el a motorost, és nappal és éjszaka is kiváló láthatóságot biztosít.

NIKEN: Merőben új motorozási élményt teremt
A NIKEN a nagy teljesítményen kívül jóval többet tartogat. Prémium felszereltsége és futurisztikus kialakítása teljesen új dimenziót nyit meg az irányíthatóság terén, valamint minden utazást örömtelivé és élvezetessé tesz.

A dupla első kerekes kialakítás nyújtotta megerősített stabilitási és uralhatósági érzet számos olyan tapasztalt motoros számára vonzó lehet, akik új járműtípust keresnek.

A NIKEN az utóbbi idők egyik legjelentősebb fejlesztését képviseli a motorkerékpárok világában. Megérkezett az igazi „kanyarvadász”. Az új ikon 2018 második felében fog feltűnni Európa útjain.

A Yamaha NIKEN főbb jellemzői

  • Teljesen új alapelv a motorkerékpár-iparban
  • Egyedi kanyarvételi képességek
  • Az első úttartás, az önbizalom és a fékezés különleges érzete
  • Radikális megjelenés
  • Speciális dönthető többkerekű technológia
  • Mély dőlési szög, legfeljebb 45 fok
  • Ackerman kormánymű két fordított első villával
  • Hibrid acél és alumínium váz öntött-alumínium lengőkarral
  • Körülbelül 50:50 arányú első-hátsó súlyelosztás a motoros súlyával együtt
  • 847 cm³-es, háromhengeres, folyadékhűtéses, DOHC vezérlésű CP3 motor
  • Speciális üzemanyag-befecskendezési beállítások és optimális főtengelyegyensúly
  • LED fényszóró és hátsó lámpa
  • Az YZF-R1-ről származó visszapillantó tükrök beépített LED-es irányjelzőkkel
  • Dupla, 15 colos első kerekek 410 mm-es nyomtávval, 17 colos hátsó kerék
  • YCC-T
  • D-MODE három motorvezérlési móddal
  • Sebességtartó automatika – 50 km/h fölött működik
  • Kipörgésgátló rendszer két üzemmóddal és kikapcsolt állással
  • A&S tengelykapcsoló a nagyobb visszaváltási stabilitás érdekében
  • Gyorsváltó rendszer a zökkenőmentes felfelé váltásokhoz
  • Kompakt műszerfal LCD kijelzővel
  • 18 literes alumínium üzemanyagtartály
  • Teljesen állítható hátsó felfüggesztés
  • Dupla 298 mm-es féktárcsák elöl és 282 mm-es féktárcsa hátul
  • 12 V-os DC kimenet


Elérhetőség és ár

Az európai piacra szánt 2018-as NIKEN motorkerékpárok első darabjai online előrendelés útján lesznek megvásárolhatók. Az internetes előfoglalások kezdődátuma és a NIKEN ára a következő hónapokban kerül bejelentésre.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/11/09/2018-frissitett-yamaha-yzf-r1m-es-yzf-r1/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Fotókon az új BMW K 1600 Grand America
Next Post: Fotókon a 2018-as Honda CB1000R
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT