Érkeznek az új Dobló és E-Dobló modellek

100% AKKUMULÁTOROS ELEKTROMOS, KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL
Az új E-Doblò 50kWh kapacitású akkumulátort és 100 kW csúcsteljesítményű villanymotort kapott, elektromos hatótávolsága a WLTP ciklus szerint meghaladja a 280 kilométert. Az új motornak köszönhetően az új E-Doblò végsebessége eléri a 130 km/órát; a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm. A zéró károsanyag-kibocsátású modellváltozat felülmúlhatatlan sokoldalúságot és a kategória legjobb tölthetőségét kínálja: a gyorstöltés funkció akár 100 kW-os teljesítményű egyenáramú töltést tesz lehetővé, amivel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor.

Az autó háromféle – normál, öko és power – üzemmódot kínál. Ezek eltérő karakterrel ruházzák fel a járművet: a ‘normál’ üzemmód átlagos forgalomban, mindennapi használat során optimális; az ‘öko’ kifejezetten takarékossá teszi az E-Doblòt; míg ‘power’ fokozatban kiemelkedő csúcsteljesítmény áll a vezető rendelkezésére.

Az akkumulátorcsomag beépítéséhez nem volt szükség a jármű szerkezeti módosítására. Az E-Doblò Van pontosan ugyanolyan méretekkel és jellemzőkkel rendelkezik, és ugyanazokban a konfigurációkban elérhető, mint belső égésű motorral szerelt társai.

BIZTONSÁGI SZOLGÁLTATÁSOK, FEJLETT VEZETŐTÁMOGATÓ RENDSZEREK
Az új Doblò aktív biztonsági és védelmi rendszerei a vezetőt támogatva biztonságossá és stresszmentessé teszik az utazást. A modell nem kevesebb, mint tizenhét fejlett biztonsági és vezetőtámogató (ADAS) funkciót kínál, és ezzel a kategória élvonalába emelkedik.

Alapfelszerelésként kínált rendszerek (a személyszállító modellváltozaton):

  • Közúti jelzőtáblák automatikus felismerése;
  • Az ütközés kockázatát mérséklő, aktív vészfékrendszer;
  • Sávban tartó rendszer, amely figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű elhagyná a forgalmi sávot, majd fokozatosan visszatéríti a gépkocsit a helyes irányba;
  • Holttér-felügyelet, amely a visszapillantó tükrök holtterében megbújó járművekre figyelmezteti a vezetőt az előzés megkezdésekor
  • Vezető éberség-felügyelet, amely észleli, ha lankad a vezető figyelme, és ilyenkor jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani.

Hogy a Doblò minden helyzetben a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, és hóban, sárban vagy homokban is maximális tapadást biztosítson, a modell haszonjármű kivitelét Grip Control rendszerrel szerelték fel (opcionális). Ezen kívül az ereszkedés-szabályozó rendszer tökéletesen kézben tartható haladást tesz lehetővé 3%-nál meredekebb lejtőkön.
A head-up kijelző jóvoltából a vezető anélkül tájékozódhat a legfontosabb információkról, hogy le kellene vennie a tekintetét az útról és a forgalomról; az első és hátsó parkolóradarok, valamint a tolatókamera pedig egyszerűvé és biztonságossá teszik a parkolás műveletét.
A vadonatúj Doblò és E-Doblò a Stellantis spanyolországi üzemében, Vigóban készül, kihasználva a méretgazdaságosság előnyeit. A vadonatúj Doblò a más Stellantis márkákat is kiszolgáló, sikeres K9 kódjelű program keretében valósult meg.