Essen szó a RAV4 biztonságáról is

A vadonatúj Toyota RAV4-ben bemutatkozó aktív és passzív biztonsági rendszerek széles tárháza kiválóan illusztrálja, hogyan demokratizálja a modern technológiák bevezetésével, illetve hasznos és praktikus biztonsági és kényelmi innovációk sztenderdizálásával az utasbiztonságot és a forgalomban résztvevő többi szereplő biztonságát a Toyota.

A vadonatúj Toyota RAV4 európai palettájának minden tagja bőséges felszereltségű: minden modell az alapfelszerelés részeként kínálja az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárházát csokorba foglaló Toyota Safety Sense csomagot, valamint az E call vészhelyzeti hívó funkció legfrissebb verzióját. Ezen felül kiviteltől függően alapfelszerelésként vagy opcióként olyan funkciók rendelhetők a vadonatúj Toyota RAV4-hez, mint a motoros mozgatású napfénytető, az ülésszellőzés, a vezeték nélküli okostelefon-töltő vagy akár 5 db USB aljzat, amelyeken keresztül egyszerre több hordozható készülék is csatlakoztatható, illetve tölthető.

Második generációs Toyota Safety Sense

A Toyota Safety Sense 2015-ös bevezetése óta a Toyota feltett szándéka, hogy autóiban demokratizálja a fejlett biztonsági rendszerek használatát, így a mai napig több mint 10 millió autóban kapott helyet a technológia. A Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerei hatékonyan segítenek elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak súlyosságát; ennek érdekében figyelmeztetik a vezetőt, optimális működésre készítik elő a biztonsági rendszereket, valamint szükség esetén automatikus vészfékezésre vagy aktív kormányrásegítésre is képesek. A biztonságosabb mobilitású társadalom felépítésére, valamint a halálos kimenetelű, illetve személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek számának nullára csökkentésére irányuló törekvéseihez kapcsolódva a Toyota folyamatosan fejleszti Toyota Safety Sense biztonsági rendszereit, hogy azok működését még tökéletesebbé, még finomabbá tegye. Az új, második generációs Toyota Safety Sense rendszer az új, ötödik generációs RAV4 fedélzetén mutatkozik be, mint az alapfelszerelés része. A továbbfejlesztett rendszer egylencsés kamerát és milliméteres hullámhosszon működő radaros érzékelőt alkalmaz; mindkét komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék a technológia észlelési és működési tartományát. Emellett kisebb is lett a berendezés, így még szélesebb a vezető látómezeje. A második generációs Toyota Safety Sense csomag a következő rendszerek továbbfejlesztett verzióit tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosfelismerő funkcióval (PCS / PD), intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányrásegítéssel (LDA / SA), jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és automatikus távfény-vezérlés (AHB). A fentieken túl újdonságként jelenik meg az arzenálban a sávkövető asszisztens (LTA), amely még fejlettebb vezetőtámogatást nyújt. A gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS / PD) funkcionalitását kiterjesztettük, így az mostantól nem csak a járműveket, de a gyalogosokat is képes gyenge fényviszonyok között észlelni. Ezen túlmenően a rendszer nappali világítás mellett érzékeli az előtte haladó kerékpárosokat*, amennyiben azok relatív sebessége 10-80 km/óra közé esik. Ami a járműfelismerést illeti, a rendszer 0-180 km/óra sebességtartományban képes megállapítani az ütközés kockázatát. Amennyiben a rendszer közvetlen ütközésveszélyt észlel, riasztja a vezetőt, és előkészíti a fékeket (ütközés előtti fékasszisztens) a maximális fékteljesítményre. Amennyiben a vezető nem reagál, működésbe lép az autonóm vészfékrendszer, amely akár 40 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét, így esélye van arra, hogy megállítsa a járművet, és ezzel elkerülje az ütközést. Az új, intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) képes együttműködni a jármű jelzőtábla-felismerő rendszerével. Egyenletes, előre beállított sebességű haladás esetén az iACC rendszer a főbb útvonalakon észleli az új sebességkorlátozásokat, és segít a vezetőnek, hogy a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével ezekhez igazítsa a jármű sebességét. A jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) maga is továbbfejlődött: immár szélesebb körben képes felismerni figyelmeztető és tiltó táblákat, az információt pedig megjeleníti a vezető előtti multi-információs kijelzőn. A RAV4-ben működő Toyota Safety Sense csomag része még az új sávkövető asszisztens (LTA) funkció, amely bizonyos fokú autonóm mobilitási támogatást biztosít. Az LTA rendszer autópályán és főutakon felügyeli a felfestéseket, és 50 km/óra felett a kormányzásba aktívan beleavatkozva segít a járművet a forgalmi sáv középvonalában tartani. Ezzel csökkenthető az ütközés veszélye, illetve hosszú utazások alkalmával a vezető terhelése.