Évszázados történelem

A Suzuki megalapítása óta bekövetkezett számos háború és válság leküzdése mindig újabb és újabb kihívások elé állította az alapítókat, így mindig az adott korszellemnek megfelelően születhettek meg termékeink, vagyis a szövőgépeken át az autók és hajómotorok, valamint az ATV-k és motorkerékpárok.

A Suzuki története 1909-re nyúlik vissza, amikor Michio Suzuki megnyitja Suzuki Loom Works névre keresztelt vállalkozását Hamamatsuban (Sizuoka prefektúra, Japán), amely valójában az 1920. március 15-én alapított Suzuki Loom Manufacturing Company elődjeként biztosította a sikerhez vezető utat. A szövőszékek készítésére szakosodott cég sikerei nem sokat várattak magukra, hiszen Michio minden korábbinál hatékonyabb és ergonomikusabb gépek gyártását tűzte ki célul.

1952-ben, a korszak igényeihez igazodva a Suzuki piacra dobja első motorizált kerékpárját, ami a Power Free, azaz „erőlködés nélkül” nevet kapja. A tervezés elsődleges célja az volt, hogy sokak számára elérhető közlekedési eszközt biztosítson, így az egyszerű kivitelezés mellett egy 36 cm³-es kétütemű motort használtak, ami egy klasszikus kerékpárt idéző vázra épült. A takarékos és megbízható jármű népszerűségéhez nagyban hozzájárult a különleges, dupla lánckerekes erőátvitel, ami lehetővé tette, hogy a motoros ne csak a motor- vagy lábhajtással használhassa a gépet, hanem akár a kettőt kombinálva is.

A Japán motorizáció a közlekedési szabályozásra is hatással volt, így a kismotorhasználat feltételei szerint a 4 ütemű motorok esetében 90 cm³ felett, a kétütemű motorok esetében pedig 60 cm³ felett írta csak elő vezetői engedély szükségességét. 1953-ban a Suzuki a lehetőséget kihasználva azonnal piacra dobta a Diamond Free nevű kerékpárját, amely már egy 58 cm³-es motorblokkal és két sebességes erőátviteli rendszerrel rendelkezett. A számos variációban elérhető Diamond Free kevésbé volt ismert nyugaton, de Japánban sok ezer darab került értékesítésre.

1954-ben új név alatt, Suzuki Motor Co., Ltd., elindultak az első japán tömeggyártású járművek és ezzel együtt a segédmotorok helyét átvették a valódi nagymotorok. Ekkor került piacra a Colleda egy négyütemű, egyhengeres, 90 cm³-es, könnyed motorként, majd 1955 márciusában 125 cm³-es, szintén négyütemű, egyhengeres változatban. A Colleda modellek gyártása során sok, akkoriban modernnek számító megoldást is alkalmaztak, mint például az elektromos önindítót.

Ettől kezdve a Suzuki mérnökei új motortervezési alapokon láttak neki a munkának, hogy az igényeknek megfelelően nagyobb teljesítményű motorkerékpárokat és versenygépeket is fejleszthessenek. A sikerek eredményeképp 1960-ban a SUZUKI benevezett a híres MAN-szigeti TT-re, ahol bizonyíthatták a motorok gyorsaságát és azok megbízhatóságát. Nem váratott sokat magára a győzelem sem, 1962-ben a MAN TT-n a Suzuki megnyerte első világbajnokságát az 50-es kategóriában.

Az azóta bejárt út alatt, a vállalat számos területen elért eredményeinek és a piacok meghatározó szereplőjeként, mind világszinten úgy a hazai szinten is dobogós helyet foglal el a gyártás és értékesítési területeken. Számos sportsikerrel és dobogós helyezéssel szinte minden versenyágban győzedelmeskedett a Suzuki, de mindez csakis a rajongók, az ügyfelek és munkatársak támogatásának és a motorkerékpárok sikerének köszönhető, amely így lehetővé tette, hogy együtt ünnepeljük meg a vállalat 100. évfordulóját.

A Suzuki Motor Corporation képviselő-igazgatója és elnöke Osamu Suzuki, valamint Toshihiro Suzuki elnök üzenete az évforduló kapcsán:

„A 100 éves múlt dicsőségét és a folyamatos fejlődés erejét a Suzuki szellemisége és filozófiája eredményezte. Az ügyfeleink megtisztelő támogatása a legnagyobb tényező, amely lehetővé tette számunkra, hogy velük együtt érjük el a vállalat 100. évfordulóját.

A Suzuki Motor Corporation és annak összes tagja, igazán fontos mérföldkőnek tekinti a 100 éves fejlődést, ami csak megerősíti az alapító filozófiánkat, miszerint az ügyfeleinkre összpontosítva továbbra is arra törekszünk, hogy a legmegfelelőbb termékeket szállítsuk szerte a világon.”  

Az évforduló emlékére egy különleges weboldalon keresztül kaphatunk betekintést a Suzuki elmúlt 100 évébe.