Extreme E Uruguayban
ABT CUPRA XE a trófeák vadászatában az üdülőparadicsomban
Egy szezon döntője hullámvölgyekkel: Ezen a hétvégén az ABT CUPRA XE Punta del Este-ben (Uruguay) indul a második Extreme E szezon utolsó versenyén. Ahogy legutóbb Chilében, a 22 éves svéd Klara Andersson Nasser Al-Attiyah mellett versenyez a CUPRA Tavascan XE-n. Az évadzáró újdonsága: most először akár 10 000 rajongó is ott lesz a pályán.
„Punta remek helyszín a fináléhoz – különösen azért, mert most először lesznek ott rajongóink” – mondja Thomas Biermaier, az ABT vezérigazgatója. „Sportosan szeretnénk ezt a szezont csúcson zárni, és sikerélményt vinni a rövid téli szünetbe. Uruguay számára a dobogós helyezés és a győzelemért való küzdelem a célunk.”
Az úgynevezett Energy X Prix egy pályán kerül megrendezésre, körülbelül 20 perces autóútra északkeletre Punta del Este belvárosától. Felülete fű és kavics keveréke, eső esetén gyorsan sárossá válhat. Csak egy út választja el a pályát és a karámot a kilométeres strandtól.
Az Extreme E-ben tíz csapat – köztük a korábbi Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton és Nico Rosberg csapata – küzd a bajnoki címért. A volánnál minden esetben felváltva ül egy nő és egy férfi. A februári szaúd-arábiai szezonnyitó, a júliusi két verseny Szardínián és a szeptemberi chilei Atacama-sivatagban megrendezett debütálás után Uruguay lesz a finálé helyszíne.
Az ABT Sportsline-nak jó emlékei vannak Punta del Este-ről: Lucas di Grassi, az ABT pilótája a Formula E kezdeti éveiben már ott állt a dobogón. egyedi. Egy további kiemelés: a versenyt megelőző csütörtökön mind a tíz csapat áthajt a városon versenyautóival, hogy népszerűsítse a hétvégi eseményt és az Extreme E-t.
Klara Andersson: „Kaland és kihívás”
„Sosem jártam még Uruguayban, így még az egész utazás egy kaland” – mondja Klara Andersson, aki ezzel párhuzamosan és nagy sikerrel versenyez idén a ralicross világbajnokságon. „Nagy kihívás ez, de mindenesetre jobban felkészültünk, mint legutóbb Chilében.” Ott Andersson spontán módon lépett közbe, mielőtt kvalifikálta magát Jutta Kleinschmidthez, aki egy baleset után kiesett. „Most már lehetőségünk van előzetesen tisztázni magunkat, tisztázni a nyitott kérdéseket és strukturáltan felkészülni az eseményre. Megvan a pályaséta, hogy megismerjem a pályát a helyszínen, és két szabadedzés, hogy mindent megszokjak a kvalifikáció előtt – más szóval egy normál versenyhétvégét. A finálé céljai ambiciózusak: „Együtt drukkolunk a csapat szezonjának jó befejezéséért. Chilében láttuk, hogy megvan ehhez a tempónk. Erre fogunk építeni.”
Nasser Al-Attiyah: „Várom a finálét, sok rajongó előtt”
Nasser Al-Attiyah világbajnokként érkezik a szezonzáróra: a katari egy drámai eseményen októberben megnyerte az FIA Rally Raid világbajnoki címét, többek között legyőzve az Extreme E riválisát, Sébastien Loebet. „Fantasztikus befejezése volt a szezonnak” – mondja Al-Attiyah. Most Uruguayba szeretné vinni a lendületet: „Csilében láttuk, hogy tiszta versenynappal versenyezhetünk a trófeákért és a győzelemért – és pontosan ez a célunk Uruguaynak.” Nincs igazi téli szünet Al-Attiyah számára: januárban a Dakar-ralin vesz részt, amelyet már négyszer megnyert. „Most teljes mértékben az XE fináléjára összpontosítok. Ennyi néző előtt kezdeni nem szoktam. Alig várom, és remélem, lesz sok időnk a rajongókra.”
Az egyik figyelemfelkeltő a mezőnyben: a CUPRA Tavascan XE
Ebben a szezonban a csapat a CUPRA Tavascan XE-vel versenyez. Látványos külsővel és feltűnő LED-lámpáival az off-road rally autó első ízben ad a CUPRA Tavascan sorozatgyártású jármű jövőbeli formanyelvének. A márka második tisztán elektromos modelljét Barcelonában fejlesztik, és a tervek szerint 2024-ben fogják piacra dobni. A CUPRA Tavascan XE fenntarthatóbb, mint elődje: a 3D-nyomtatott lenszálas alkatrészek még rugalmasabbá és környezetbarátabbá teszik a járművön végzett munkát. barátságos.
GridPlay: Hogyan támogathatják a rajongók az ABT CUPRA XE-t
A döntő legjobb rajthelye lehet a döntő tényező – ez pedig a szurkolók kezében van. November 23-tól (10 órától) november 26-ig (18 óráig) naponta kétszer szavazhatnak a rajongók az Extreme E honlapján. A szavazatokat összeadják, és a legtöbb szavazatot kapott csapat választhatja meg pozícióját a rajtrácson. További stratégiai elem: még a döntőbe nem jutó csapatok is fontos szerepet töltenek be azzal, hogy egy általuk választott csapatnak adják át szavazataikat.