Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ez a jövő?

Posted on 2017.11.12.2017.11.11. By Iroda Távirati

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás modelljei mellett a jövő elektromos autóival és a járműautomatizálással kapcsolatos fejlesztések éllovasának tekintett Toyota is részt vett a Montrealban megrendezett 24. Intelligens Közlekedési Rendszer (ITS) Világkongresszuson, amelynek házigazdája az ITS America és az ITS Canada volt. A kongresszus idei fő témája az „Intelligens városok: új generációs integrált mobilitás” volt, vagyis az olyan, értéktöbbletet jelentő megoldások és szolgáltatások, mint az egymással összehangoltan működő autók, az önvezető technológiák, az intelligens városok és a nagyvárosi mobilitás újrafogalmazása.

Az autonóm, önvezető autók, a jármű-jármű és a jármű-infrastruktúra kommunikáció, a robotika és a mesterséges intelligenciára alapuló megoldások fejlesztésében is a világ legjobbjai között számon tartott Toyota a 24. Intelligens Közlekedési Rendszer (ITS) Világkongresszuson mutatta be iparági szinten is élenjáró kutatásait, amelyek hozzájárulhatnak egy, az embereket, autókat és városokat összekapcsoló, intelligens mobilitáson alapuló társadalom kialakulásához. Ennek jegyében dolgozta ki a Toyota az „Együttműködő ITS” rendszerét: egy fontos biztonsági technológiát, ami teljesen felszámolhatja a halálos kimenetelű közlekedési baleseteket. A vállalat bemutatta még a „Kapcsolt szolgáltatások vezeték nélkül kommunikáló vezetési adatrögzítő használatával” nevű elképzelését is, valamint a kényelmes és környezetbarát megoldást jelentő Ha:Mo új generációs közlekedési rendszert.

Prezentációján a Toyota nagy hangsúlyt fektetett biztonsági filozófiájának ismertetésére, kiállítva már jelenleg is létező, de kifejezetten a jövőbe mutató együttműködő ITS szolgáltatásait. A prezentációt „élményzónák” színesítették, ahol az érdeklődők virtuális valóság (VR) és vezetési szimulátor segítségével ismerhették meg, hogyan működnek majd ezek a szolgáltatások. A vezeték nélkül kommunikáló vezetési adatrögzítő használatával a Toyota olyan szolgáltatást tervez, ami az autók által gyűjtött adatokon (pl. az előre néző kamera képein és a valós idejű járműadatokon) alapul. A „Ha:Mo” egy egészen másféle ötletet valósít meg; egy olyan rendszert, amelynek segítségével az emberek optimálisan kombinálhatják a nagyvárosokban az autózást és a tömegközlekedést.

Az ITS Világkongresszus a világ legnagyobb ITS-tematikájú nemzetközi konferenciája. A minden évben megrendezett, és felváltva Európában, Ázsiában és Amerikában megtartott eseményre ITS-fejlesztőket (kormányokat, kutató testületeket és piaci szereplőket) hívnak meg a világ minden tájáról, hogy tájékoztató üléseken, műszaki bemutatókon, kiállítási területeken és tesztvezetéseken mutathassák be legújabb ITS-kutatásaik eredményeit. A Toyota már az első ilyen rendezvény óta aktív résztvevőnek számít, és minden kongresszuson ismerteti kutatási eredményeit, ITS technológiáit, valamint a biztonsággal és környezetvédelemmel kapcsolatos termékeit és szolgáltatásait.

A Toyota ezúttal bemutatta biztonsági kezdeményezéseit, így megtekinthető volt bemutató a balesetek elkerülését szolgáló aktív biztonsági technológiákról, valamint olyan szolgáltatásokról, amelyek hozzájárulnak az önvezető technológiák működéséhez. A már jelenleg is forgalomban lévő együttműködő ITS szolgáltatások (Ütközésre figyelmeztetés jobbra kanyarodás közben, Kereszteződésben bekövetkező ütközés elkerülése stb.) bemutatása virtuális környezetben, vezetési szimulátoron történt. A látogatók a virtuális valóságban tapasztalhatták meg, milyen érzés lesz az együttműködő ITS technológián alapuló önvezető autók használata. A Toyota emellett bemutatta amerikai kezdeményezéseinek jövőbeli irányvonalát, a vezeték nélkül kommunikáló vezetési adatrögzítő alkalmazását, és olyan szolgáltatásokat, mint a minden sávra kiterjedő forgalmi információk, vagy az 500 tokiói taxi kameráiból származó képek elemzésén alapuló dinamikus várostérkép, vagy épp a Ha:mo koncepció.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az új VX prémium jellemzőket ígér
Next Post: Képeken a Yamaha NIKEN
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT