Ez lett volna a Honda genfi sajtóbejelentése

Honda e

Az Európába 2020 nyarán érkező Honda e tervezésekor nem hoztak kompromisszumot a Honda szakemberei, a fejlesztés során a vezetőn és a használati értéken volt a hangsúly. A Honda e egyszerű, letisztult és modern karosszériára épül. A jellegzetes első és a LED-es hátsó lámpáktól kezdve, a töltő középre helyezett csatlakozóaljzatán át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született, ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő nemzedékét képviseli.

Igazodva az egyszerű és letisztult kocsitesthez, a beltérben csupa lágy tapintású, kortárs anyag, valamint megnyugtató, lounge-szerű hangulat fogadja az utasokat, ami azonnal kizökkent a hétköznapok rohanásából. Hála a nagy tengelytávnak, a helykínálat a magasabb méretosztályú modelleket idézi, sőt egy fokkal még tágasabbnak hat a kabin, hiszen az első sor is átjárható.

A vadonatúj, elektromos autókhoz szánt platformot úgy tervezték, hogy kivételes vezetési élményt nyújtson és lehengerlő menetdinamika jellemezze városi környezetben. Az erős villanymotor, a kompakt kocsitest, a 4,3 méteres fordulókörsugár, az 50:50 arányú súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont sportos, lendületes karakterrel ruházza fel a típust. Ehhez társul a csendes, kifinomult működés és a kellemes vezetési élmény, no meg az egyedülállóan gyors gázreakció, ami azonnali kigyorsításokkal segíti az előrejutást a zsúfolt utcákban. A fejlett, elektromos hajtáslánc a Honda már bevált műszaki megoldásain alapul, s mivel igen gyorsan tölthető, a minden nap ingázóknak is ideális választás. Nagy kapacitású, 35,5 kWh-s akkumulátora 222 km-es hatótávolságot garantál (WLTP szabvány szerint), és a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékra tölthető.

Bemutatkozik a Honda e:PROGRESS, az első kereskedelmi energiagazdálkodási rendszer, amely rugalmas árszabást kínál az elektromosautó-tulajdonosoknak

A Honda bemutatja Európa első kereskedelmi energiagazdálkodási rendszerét, ami rugalmas árszabást kínál az elektromosautó-tulajdonosoknak
Az új szolgáltatást e:PROGRESS márkanéven vezetik be a piacra
Az e:PROGRESS révén az elektromosautó-tulajdonosok optimalizálhatják a megújuló forrásból származó energia felhasználását és azokban az időszakokban tölthetik járművüket, mikor a legkedvezőbb az áramtarifa

Nagy bejelentést tettek ma a Honda illetékesei, miszerint a vállalat 2020-ban – e:PROGRESS márkanév alatt – megkezdi kereskedelmi energiagazdálkodási tevékenységét az európai piacon.

Az e:PROGRESS szolgáltatás részeként okostöltőt, okostarifát és okos-töltésvezérlőt kapnak a felhasználók, így mindig a lehető legoptimálisabb módon hasznosíthatják az áramot. Szintén az új szolgáltatás keretein belül születhetnek meg az első rugalmas energiaszolgáltatói szerződések, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak, azzal a céllal, hogy elősegítsék a megújuló energiaforrások (pl. szél- és vízenergia) hatékony kiaknázását. A Honda innovációjának köszönhetően azokban az időszakokban tölthetők a villamos járművek, amikor a legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram.

Az új szolgáltatást az okostöltőkre és áramfejlesztőkre szakosodott Moixával és Európa vezető energiaszolgáltatójával, a Vattenfallal közösen indítja a Honda. A Moixa korszakalkotó, GridShare névre keresztelt okostöltőrendszerével a felhasználók könnyedén meghatározhatják az akkumulátor minimális töltöttségi szintjét, a vezérlőegység pedig automatikusan úgy gazdálkodik az energiával, hogy a töltöttség sose essen a megadott érték alá. Az áramot magát a Vattenfall biztosítja, méghozzá rugalmas, időalapú tarifával, ami azt jelenti, a nap bizonyos időszakában kedvezőbb áron kínálja az energiát, mint a megszokott, fix díj.

A Honda, a Moixa és a Vattenfall együttműködése időzített töltést, ezáltal optimális, olcsó és környezetbarát energiafelhasználást tesz lehetővé. Kihasználásához nem szükséges más, mint a Honda Power Charger néven beharangozott házi töltőegység, ami 32A-es áramellátás esetén nagyjából 4 óra alatt tölti 100%-ra a Honda e akkumulátorait, azaz sokkal gyorsabban a hagyományos, fali csatlakozóról üzemeltetett berendezéseknél.

A megújuló forrásból származó energia hatékony felhasználása mellett az e:PROGRESS legfőbb előnye, hogy segít stabilizálni a közműhálózatok működését, ezáltal – a Honda 2030-as célkitűzéseivel összhangban – nagyban hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

Jorgen Pluym, a Honda Motor Europe energiagazdálkodásért felelős projektvezetője elmondta: „Az e:PROGRESS bemutatkozása jelentős mérföldkő a Honda európai energiagazdálkodási rendszereinek fejlesztési folyamatában, annak jele, hogy sikerült valódi értéket teremtenünk az elektromosautó-tulajdonosoknak. Ez az első szolgáltatói üzleti modellünk az energiaszektorban, és a jövőben is sok pénzt, illetve és fejlesztői órát kívánunk befektetni a projektbe, hogy mihamarabb megtörténhessen az elektromos átállás és minél szélesebb körben terjedjenek el a villamos járművek.”

Az e:PROGRESS azt követően kerül bevezetésre, hogy januárban megkezdődött a Honda első jármű és közműhálózat közötti kapcsolatot biztosító rendszerének (ti. vehicle-to-grid, V2G) használata, illetve felszerelték az első kétirányú töltőket London Islington városnegyedében. Ez a kezdeményezés az első lépés afelé, hogy a helyi városvezetés megkezdje járműparkjának lecserélését, és – a 2030-ra kitűzött zéróemisszió jegyében – teljesen átálljon elektromos közlekedési eszközökre. Ebben a Moixa is jelentős szerepet vállal, hiszen GridShare névre keresztelt okosalkalmazásukkal optimalizálható az áramfelhasználás, azaz akkor tölthetők az autók, mikor a legolcsóbb és legtisztább az energia. Emellett képes összevonni a csatlakoztatott elektromos autók energiáját, és nagy energiaigény esetén feltölteni a rendszerbe, méghozzá magasabb áron és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez hozzájárulva.

A Honda Power Charger értékesítése és az e:PROGRESS szolgáltatás piaci bevezetése a Honda e érkezésével egy időben, idén nyáron kezdődik meg és még 2020-ban kiteljesedhet a projekt. Elsőként az Egyesült Királyságban és Németországban, majd a többi európai államban is elindul az új rendszer implementálása.