• Egyéb

Ezek ma a legőrültebb átépítések az új Corollából

Épp csak megkezdődött a forgalmazása, de az újgenerációs Toyota Corollából máris bolond vadhajtások nőttek ki.

Az Észak-Amerikában már kapható, Európában hamarosan piacra lépő Corollához minden korábbinál komolyabb reményeket fűz a Toyota. Az alsó-középkategóriás modell kulcsszerepet játszhat a márka sportos reneszánszában: a modell újgenerációs padlólemeze rendkívül mély tömegközépponttal és különösen merev vázszerkezettel segíti a dinamikus, pontos vezethetőséget, a nagy teljesítményű hibrid hajtáslánc pedig a szegmensben először egyesíti a környezettudatos közlekedés igényét az élvezetes vezethetőséggel.

Természetesena jó bornak is kell a cégér, ezért a Toyota felkért néhányneves átépítő műhelyt, mutassák meg, szerintük mennyiresportos is valójában az újgenerációs Corolla. Az eredményekmagukért beszélnek: az öt autó mindegyike máshonnan közelítettemeg a feladatot, de mind egyértelműen rávilágítanak a modelldinamikus alaptermészetére.

SoCal Kustomz

A dél-kaliforniában működő tuningműhely általában izomautókat és böhöm terepjárókat vesz kezelésbe, nem csoda, hogy a Corolla esetében a Hot Rod klasszikus amerikai műfajához nyúlt ihletért. Nyolc centiméter átmérőjű alumínium légbevezetőt és egyedi kipufogórendszert építettek, így a négyhengeres motor gázcseréje mindkét végen hatékonyabb lett. A biztonság kedvéért a benzinmotort kéjgáz-befecskendezéssel szerelték fel. A „Halálos iramban” franchise első filmjében szereplő, 1995-ös Toyota Supra által ihletett fóliázás alatt speciális rugóstagokat, könnyített Motegi versenykerekeket és azokra szerelt sportabroncsokat találunk. Az utastérben egyedi tervezésű bőrkárpitozás várja a pilótát.

Super Street

Radikális ültetés, merész fények, széles kerekek: a japán tuningpiac jellemző stíluselemeit felhasználva építettek manga-mobilt a Corollából a Super Street tunermagazin szakértői. A cél a minél jobb pályaalkalmasság volt, ezért a ferdehátú RS-R rugóstagokat, valamint Volk felnikre szerelt sportabroncsokat kapott, a fékeket megnövelték, elöl kagylóüléseket építettek be. Utóbbiak azonban nem spártai ülőalkalmatosságok, fűthető, dönthető egységekről van szó, hiszen az autónak a közúton is helyt kell állnia.

Hoonigan

Fekete-fehér színvilág, hatalmas, küllős hatású kerekek, kistányér méretű ralireflektorok – a Hoonigan által épített Corolla a maga visszafogott igényességével már alaphelyzetben kedvező benyomást tesz az emberre. Ez azonban csak a kezdet: az autó ugyanis valójában egy teljes értékű fahrtkocsi – azaz a filmforgatásoknál használt kameraszállító jármű –, éppen csak leszerelhető róla a teljes felszerelés. Arról, hogy ne csak kosztümös filmekben poroszkáló hintókat követhessenek az autóval, hanem akár a versenypályán is megállja a helyét, módosított felfüggesztés, 17 colos felnikre szerelt Yokohama abroncsok, valamint egyedi szívó- és kipufogórendszer gondoskodik. Az operatőrt és segédeit hatpontos biztonsági öv rögzíti stabilan a kagylóülésekbe.

Muscle Tuner Automotive

Az újgenerációs Toyota Corollának megvan minden adottsága ahhoz, hogy az utódok ugyanúgy legendásan sportos modellként emlékezzek rá, ahogyan manapság az ötödik generációs AE86-os szériára tekintünk vissza. Ez utóbbi előtt tisztelegve építette meg sallangmentes, mégis brutális autóját a Muscle Tuner Automotive. A futóművet prototípus rugóstagokkal, ultrakönnyű felnikkel és Bridgestone abroncsokkal javították fel, a motorra kéjgáz-befecskendező rendszert szereltek, a karosszériát mindenre kiterjedő aerodinamikai csomaggal egészítették ki. A leglátványosabb és funkcionálisan is jelentős módosítást mindazonáltal az első légbeömlőbe vágott, hatalmas kürtő jelenti: a babafej átmérőjű torkolaton keresztül ömlik be a motorba a friss levegő.

Papadakis Racing

Ha ismerősen cseng a Papadakis Racing neve, nem véletlen: fél évvel ezelőtt már építettek egy ezer lóerős, hátsókerék-hajtásúra átalakított Corollát Fredric Aasbø drift-világbajnoknak. Mostani munkájuk ugyanezt a receptet követi, ám nem versenycélokat szolgál, hanem demóautóként örvendeztetheti a driftversenyek közönségét. Egyedi gyártású futómű-alkatrészek, apró Motegi keréktárcsák, valamint egy 2,7 literre növelt lökettérfogatú Toyota 2AR-FE blokk (Toyota RAV4, Toyota Camry, Lexus ES) került a kocsiba; utóbbi turbófeltöltőjének és kéjgáz-befecskendező rendszerének köszönhetően 850 lóerőre képes.

Fotók: Toyota