• Egyéb

Ezt kell tudni a Toyota 1000(!) lóerős, hibrid Le Mans-i versenyautójáról

Továbbfejlesztett TS050 HYBRID. Maximális teljesítmény 735 kW/1000 LE. Készen áll Le Mans-ra? A mostani hétvégi a Toyota hibrid versenygépének harmadik esélye, hogy elhódítsa az áhított Le Mans-i koronát. Az elmúlt két évben minden korábbinál közelebb állt hozzá, ám dráma lett a vége. Vajon idén képes lesz diadalt aratni az embert és gépet leginkább próbára tévő legendás versenyen?

A TS050 HYBRID 2018-as kivitelébe beépített, ezer lóerős hibrid hajtásláncot átdolgozták, tovább javítva megbízhatóságát, ám ezen túlmenően az autó nagy vonalakban azonos azzal a géppel, amelyik három egymást követő futamgyőzelemmel zárta a 2017-es évadot. Mivel a megbízhatóság a legfontosabb szempont, az autó megépítésekor minden alkatrészt alaposan átvizsgáltak, egészen a legapróbb csavarokig. A legfontosabb különbség, hogy csökkent az akkumulátorrendszer tömege, beleértve a hűtőrendszert. A TS050 HYBRID akkumulátorának legnagyobb teljesítménye hozzávetőlegesen 300 kW, ami több mint tízszer annyi, mint amire a Prius akkumulátora képes. Ezzel párhuzamosan természetesen az akkumulátor jelentős hőt termel, és az elektródák is felhevülnek, ezért a Toyota versenyistállója maga fejlesztette ki nemcsak az elektrolit oldatot, de az akkumulátorcellák anyagát is. Ennek eredményeként a Toyota mérnökeinek sikerült növelniük a rendszer hőellenállását és leegyszerűsíteniük a hűtőrendszert, így a teljes akkumulátorrendszer – a vízhűtéses egységet is beleértve – könnyebb, mint a tavalyi évben volt.

A NEHÉZ HELYZETBEN FELGYORSÍTOTTÁK A FEJLESZTÉST

Az idei évadban hatályba lépő új szabályzat értelmében a hibrid technológiát nem alkalmazó privát LMP1 csapatok körönként 210,9 MJ-lal gazdálkodhatnak Le Mans-ban, míg a TS050 HYBRID számára csupán 124,9 MJ engedélyezett, beleértve a 8 MJ hibrid elektromos energiát is. A TS050 HYBRID-ek esetében az üzemanyag-átfolyási rátát is 80 kg/órában korlátozták, szemben a versenytársak 110 kg/óra értékével. Ez a döntés a nem hibrid üzemű LMP1-es versenyautók teljesítmény-növelését célozza, ahogy azok 45 kg-os súlyengedménye is. A TOYOTA GAZOO Racing lelkesen fogadja a kihívást, hogy ilyen nehéz körülmények között is bizonyíthatja a hibrid elektromos hajtáslánc kiemelkedő hatásfokát és teljesítményét, összhangban a Toyota mind tökéletesebb autók építésére vonatkozó célkitűzésével.

Műszaki adatok

Típus

LMP1-H (Le Mans Prototype – Hybrid)

Karosszéria

Szénszálas kompozit

Szélvédő

Polikarbonát

Erőátvitel

Keresztben beépített, hatfokozatú, szekvenciális váltómű

Sebességváltó ház

Alumínium

Hajtótengelyek

Homokinetikus tripod-csuklós hajtótengelyek

Tengelykapcsoló

Többtárcsás

Differenciálmű

Mechanikusan záródó differenciálmű

Felfüggesztés

Elöl-hátul független, kettős keresztlengőkaros, tolórudas felfüggesztés

Rugók

Torziós rudak

Kanyarstabilizátor

Elöl és hátul

Kormánymű

Hidraulikus rásegítés

Féknyergek

Kétkörös, hidraulikus fékrendszer monoblokk könnyűfém első és hátsó féknyergekkel

Féktárcsák

Szénszálas, belső hűtésű, elöl és hátul

Keréktárcsák

RAYS magnézium ötvözet, 13 x 18 “

Abroncsok

Michelin radiál (31/71-18)

Hosszúság

4650 mm

Szélesség

1900 mm

Magasság

1050 mm

Üzemanyagtartály térfogata

35,2 kg

Hajtáslánc

TOYOTA HYBRID System – Racing (THS-R)

Motor

Közvetlen befecskendezéses, ikerturbós V6

Lökettérfogat

2,4 liter

Teljesítmény

368 kW / 500 LE

Üzemanyag

benzin

Szelepek száma

4

Hibrid teljesítmény

368 kW / 500 LE (első és hátsó együtt)

Akkumulátor

Nagy teljesítményű Toyota lítium-ion akkumulátor

Első villanymotor

AISIN AW

Hátsó villanymotor

DENSO

Inverter

DENSO

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/06/16/de-hogy-kerul-alonso-le-mans-ba/