Ezt tudja az ’Év Autója’ döntős vadonatúj Toyota C-HR

A legrangosabb európai autóipari elismerés, az ’Év Autója’ díj döntősei közé került a vadonatúj Toyota C-HR. A szinte 2016-os bemutatása pillanatában ikonná váló Toyota C-HR új generációjának markáns kupé-szerű formaterve és a kifinomult kivitelezés egy „sorozatgyártású koncepcióautót” eredményezett, megismételve az elődmodell által elért bravúrt. A modell modern belső kialakítása ötvözi az intuitív funkcionalitást a prémium kategóriás kényelemmel. A Toyota környezetvédelmi úttörőnek számít az újrahasznosított anyagok fokozott használatának, a súlycsökkentésnek és a széndioxid-kibocsátás csökkentését célzó új gyártási eljárásoknak köszönhetően, amelynek eklatáns példája a vadonatúj C-HR. Mindehhez teljesen elektrifikált modellpaletta társul, 1,8 és 2,0 literes hibrid, 2,0 literes AWD-i hibrid és 2,0 literes plug-in hibrid rendszerekkel, valamint kiváló EV képességgel. A vadonatúj C-HR tehát erős versenyzőnek számít, az azonban, hogy elhozza-e a Toyota negyedik ’Év Autója’ díját, csak 2024. feburár 26.-án, a Genfi Autószalonon tartott eredményhirdetést követően derül majd ki.

A Toyota eddig három alkalommal nyerte el az ’Év Autója’ díjat: először a Toyota Yaris hódította el a megtisztelő címet 2000-ben, majd Toyota Prius kapta a megtisztelő elismerést 2005-ben. Legutóbb 2021-ben a Toyota Yarisnak sikerült dupláznia, ezúttal pedig itt az esély, hogy a Prius is felzárkózhasson az egynél több alkalommal díjazott modellek szűk köréhez, vagy a C-HR is megszerezze sokak szerint megérdemelt elismerését, amelyről 2017-ben lecsúszott.

Az új Toyota C-HR egyesíti a kiemelkedő formavilágot, a magával ragadó vezetési élmény és a kategóriaelső hatékonyságot, miközben az európai vásárlók prémium minőséggel és fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásaira összpontosít. A „sorozatgyártású koncepcióautó” vízió által inspirált modell hű marad örökségéhez, és újabb merész lépést tesz előre.

Az elődje által bevezetett ikonikus kupé sziluettet szélesebb, magabiztosabb kiállás hangsúlyozza, amelyet az éles karaktervonalak és a kifinomult formatervezés új szintje erősít.

A 2017-es bevezetése óta Európában több mint 840.000 darabot értékesítettek az első generációból, így a C-HR igazi áttörést jelentő modell volt a Toyota számára, amely kívül-belül szokatlan formáinak, élvezetes vezethetőséget kínáló karakterének és kiváló minőségének köszönhetően megismertette a márkát a stílust is előtérbe helyező vásárlókkal.

Az új Toyota C-HR-t kifejezetten az európai vásárlók elvárásainak megfelelően alkották meg, és ennek megfelelően már a kezdeti tervektől a fejlesztésen át a gyártásig minden Európában zajlott és zajlik, kihasználva az innovatív fejlesztéseket, beleértve a kontinens vásárlóitól származó valós idejű adatokat. Az olyan prémium funkciók, mint a Toyota által elsőként alkalmazott rejtett ajtókilincsek, a látványos, 64 színt felvonultató belső hangulatvilágítás és az árnyékoló nélküli panorámatető részei a holisztikus és személyre szabott felhasználói élménynek, amely az ügyfelet helyezi a jármű középpontjába.

Az új Toyota C-HR innovatív technológiák és a jármű dinamikájának átfogó fejlesztése révén nyújt valódi vezetési élményt és magabiztos, csendes utazást. Hibrid és plug-in hibrid hajtásláncainak választéka a Toyota legújabb hibrid technológiáját alkalmazza, hogy nagyobb teljesítményt nyújtson, magával ragadó és hatékony vezetési élményen keresztül.

Az új Toyota C-HR a kategóriájában vezető valós hatékonyságán túlmenően tovább csökkenti a környezetre gyakorolt hatását az új, újrahasznosított és állatmentes anyagok bevezetésével, valamint a jármű súlyának csökkentésével és a gyártás során a széndioxid-kibocsátás mérséklését célzó fejlett technológiákkal.

Az érzékeket rabul ejtő stílus

Az új Toyota C-HR-t úgy tervezték, hogy kitűnjön a tömegből jellegzetes stílusával, amely az ikonikus kupé sziluettet dinamikus, gyémánt mintázatú karaktervonalakkal erősíti fel, és így feltűnően merész megjelenést kölcsönöz.

A 35 milliméterrel szélesebb kiállást új, nagyobb, akár 20” könnyűfém keréktárcsák és 25 milliméterrel rövidebb első túlnyúlás egészíti ki a látványos kialakítás részeként, amely minden szögből kiegyensúlyozottnak és dinamikusnak tűnik.

A „sorozatgyártású koncepcióautó” víziójához hűen az új Toyota C-HR olyan prémium funkciókat kínál, mint a rejtett ajtókilincsek, amelyek először jelentek meg egy Toyota modellen. A részletekre való hihetetlen figyelmet hangsúlyozza az a gyártási innováció, amely lehetővé teszi, hogy a hátsó ajtó éle közvetlenül, keret nélkül találkozzon a hátsó lámpatesttel, ami élesebb, kiemelkedő külsőt eredményez. A szigorúbb vonalak és az olyan technológiák tökéletes integrációja, mint a kamerák, a radar és a fényszórómosók, minden felületen fenntartják a letisztult, stílusos vonalakat a zökkenőmentes megjelenés érdekében. Elöl a háromdimenziós kialakítás és a kalapácsfej orrkialakítás újraértelmezi a modellt, és ezekhez csatlakoznak a látványos, teljesen LED-es fényszórók is, amelyek az irányjelzőkkel együtt egy szemet gyönyörködtető nyíl alakú formában öltöttek testet.

Az autó stílusos és hatásos hátulján szériafelszereltségként és a piacon először a típusnév közvetlenül a teljesen LED-es hátsó lámpába integrálva világít egy dinamikus üdvözlő és búcsúzó fényjáték során. Ezt a merész megjelenést tovább hangsúlyozza az új kéttónusú fényezés, amely a magasabb kategóriájú modelleknél alapfelszereltség. A fekete tető elegáns, modern megjelenést eredményez, míg az opcionális „bitone+” fényezés még ennél is tovább megy, és a kontrasztos fekete színt egészen az autó teljes hátsó részére kiterjeszti. A külső színek stílusos választéka áll rendelkezésre, köztük az új, jellegzetes kénsárga és nikkelszürke színek, amelyeket a bevezetés első évében kizárólag a „bi-tone+” fényezéssel ellátott modellekhez kínálnak, az érzéki vörös és a hamuszürke mellett. A sötét zöldeskék és a mély ametisztlila tökéletesen illeszkedik az új Toyota C-HR kifinomult megjelenéséhez, míg a hamuszürke, éjfekete, hófehér, prémium ezüst és platina gyöngyfehér árnyalatok szintén elegáns alternatívák. Az utastérben a Toyota C-HR híresen jó minőségét új magasságokba emelték, köszönhetően az új, alaposan kidolgozott részletekkel kombinált, átfogó anyagfrissítésnek, amely kivételes, harmonikus belső térélményt eredményez.

Az úgynevezett szárnykoncepció egy elegáns, vízszintes műszerfalból áll, amely tökéletes harmóniában van az ajtópanelekkel és a középkonzollal, így körbeölelve az utasokat, és meleg, barátságos teret létrehozva. A multimédiás kijelzőt szépen helyezték el, egyes felsszereltségi szinteken pedig egyedi tervezésű fém burkolattal borított, kiváló hangminőségű JBL hangszórók találhatók, amelyeket először építettek be egy Toyota modellbe. A vezetőre összpontosító tér biztosítja, hogy minden kezelőszerv és járműinformáció intelligens módon legyen elhelyezve, így a kezek a kormányon, a szemek pedig az úton maradjanak – beleértve a szélvédőre vetített kijelzőt is, a jármű felszereltségétől függően. A stílus hozzájárul a praktikumhoz, amikor a tárolási és töltési lehetőségekről van szó. Az elegáns szárnyas kialakítás lehetővé tette egy további tároló beépítését a kesztyűtartó fölé, amely kényelmes, új tárolási lehetőséget kínál. A középkonzolon belül egy tálca található, amely elég nagy két mobiltelefon tárolására. Az előző Toyota C-HR-hez képest az új generáció a megnövelt csomagtér előnyeit is élvezheti. A Style, Executive és GR SPORT felszereltségi szintekhez elérhető egyedi panoráma üvegtető szellősebb, tágasabb érzetet nyújt. Innovatív, alacsony emissziós és infravörös sugárzást csökkentő bevonatokat alkalmazva hűvösebb napokon az utastérben tartja a hőt, napos időben pedig megakadályozza a túlmelegedést. A légkondicionáló kisebb igénybevételével is elérhető kívánt hőmérséklet, valamint a hagyományos árnyékoló szükségességének kiküszöbölésével elért 5 kilogrammos súlymegtakarítás növeli a hatékonyságot. Az utasoknak a 3 centiméterrel nagyobb fejtérnek köszönhetően több hely jut.