F-Max – Európára szabva

Új szereplő lépett a nemzetközi fuvarozásra alkalmas nyerges vontatók piacára, méghozzá nem is akárhogyan. A Ford Trucks F-Max azonnal elnyerte a 2019-es Év Tehergépkocsija díjat. Amint megérkeztek az első példányok hazánkba, rögtön lecsaptunk egyre, hogy kíváncsiságunkat egy ismert körülmények között végzett teszttel elégítsük ki.

Hazánkban 2017-ben jelent meg a Ford Trucks márka, és rövid menetpróbánk tapasztalatai alapján már akkor is dicsértük járművei hajtásláncát, a nyomatékos és kulturált járású Ford Ecotorq dízelmotort, valamint a ZF TraXon automatizált sebességváltót. Ám az a fülke alkalmatlan nemzetközi feladatokra, ezért a Ford Trucks a magyar piacon elsősorban az építőipari szegmensben vívott ki magának előkelő, dobogós pozíciót. A vadonatúj F-Max azonban az európai igényekre tervezett fülkéjével, korszerű megoldásaival és a kényelmi, biztonsági, illetve technológiai felszerelések gazdag opciós listájával már nemzetközi alkalmazásra is kompromisszumok nélkül megfelel. Az üzemeltetők még a legnagyobb hangú gépkocsivezetőiket is bátran beültethetik az F-Max típusba, legalábbis mi nem fedeztünk fel egetverő hibákat vagy hiányosságokat az európai gyártók jól ismert vontatóihoz képest.

A hűtőrács felhajtható szegmensei alatt széles fellépők kínálkoznak a szélvédő megtisztításához vagy éppen a homloktükör beállításához

A fekhely alatti tágas tárolókhoz kívülről is nagy méretű nyílásokon keresztül lehet hozzáférni 

Tömegigények előnyben

Egyelőre nem sok specifikációs lehetőséget tartogat az F-Max, hiszen egyetlen méretű fülkével, egyetlen motorteljesítmény-szinttel és csak 4×2-es nyerges vontatóként készül, ám ezek éppen megfelelnek a nemzetközi fuvarozás szegmensében legáltalánosabb igényeknek. Egyébként mega és normál kivitel is rendelkezésre áll, összesen hatféle kapcsolási magassággal, többféle hídáttétellel. A biztonsági, kényelmi és technológiai extrák pedig csomagokban választhatók, mint a kishaszonjárművek vagy a személygépkocsik esetében. Ezek között olyan korszerű tételek is sorakoznak, mint a LED-es tompított fényszórók, a kanyarvilágítás, a fényérzékelős világításkapcsolás, az esőérzékelős ablaktörlő-vezérlés, az automatikus légkondicionáló, a rugalmas szervizintervallum kijelzése, a 8,0 colos központi kijelző, a 7,2 colos érintőképernyős multimédia-rendszer Apple CarPlay képernyőtükrözéssel és hangvezérléssel, a Bluetooth-os telefontársítás vagy a navigációs rendszer. Továbbá ilyen a kávéfőző, a motoros fülkebillentés, a folyadékos álló helyzeti fűtés, a hálózatba kapcsolási rendszer távdiagnosztikával és távolról végezhető szoftverfrissítéssel, az abroncsnyomás-kijelzés, a vezetési stílus kiértékelése, a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés és az összes kötelező biztonsági vezetéstámogató rendszer. Már csupán ebből a felsorolásból is látszik, hogy az F-Max mennyire korszerű színvonalat képvisel, és mennyire jól felszerelhető távolsági fuvarozáshoz. Lássuk azonban a gyakorlatias részleteket is!