F-Max – Európára szabva

Friss dizájn

Az F-Max külső megjelenésén első pillantásra is jól látszik, hogy egy vadonatúj típusról van szó, vezetőjének, illetve üzemeltetőjének egyáltalán nem ad okot a szégyenkezésre, sőt! A praktikusságról pedig a hűtőrácsban kialakított széles lépcsők, a kívülről is igen tág nyíláson keresztül hozzáférhető tárolók, valamint a mélyre nyúló ajtókkal vízszigetelten védett, megvilágított fellépők gondoskodnak. Egyébként két laposabb tároló még elférne a kerékjárati ívek mögött a fülke alsó részén, kár, hogy ezt a teret nem hasznosították a tervezők.

Átlagos méretű a szélvédő feletti három fedeles tárolórekesz, amelyek alatt négy DIN-fiók áll rendelkezésre

Két fekhely esetén is elfér a hátfali tárolórendszer, amely három lenyitható rekeszből áll

Lakályos belsőtér

A fülkébe felmászva valóban igényes, világos és tágas belsőtérbe jutottunk. A jelképes, csupán kilenc centiméteres motorsátoron középen több mint két méter a belmagasság, így szinte bárki kényelmesen felegyenesedhet. A több mint két méter hosszú beltérben az alsó fekhely 72-78 centiméter széles és 211 centiméter hosszú, így nagyobb termetűek is kényelmes elférnek rajta. Az oldalfalba épített panelről számos kényelmi funkció kezelhető a LED-es belső világítástól a kék LED-es hangulatvilágításon és a motoros tetőszellőzőn át az álló helyzeti fűtésig, ám előnyösebb lenne egy kézbe vehető távirányító. A felső fekhely jóval szűkebb és a matraca is meglehetősen vékony, cserébe egy mozdulattal, könnyedén teljesen felcsukható a hátfalra, ami rendkívül jót tesz a térérzetnek. Ráadásul még a felcsukott fekhely felett is jutott hely három lenyitható hátfali tárolórekesznek. Ezenkívül az oldalfalakon is jól kihasználható, tágas zsebek húzódnak, a szélvédő felett pedig összesen 225 liternyi tárolókapacitás áll rendelkezésre. Így a személyzetnek bőven akad hova elpakolnia a holmiját hosszabb utakra is.

Nagyon praktikus, hogy a fekhely háttámlája több fokozatban megdönthető, így sokkal kényelmesebb a pihenőidő eltöltése például olvasással

Az oldalfalakon is tágas zsebek állnak rendelkezésre, kér, hogy a fekhely melletti kezelőpanel fixen beépített és nem egy kézbe vehető távirányító

Emellett a kivitelezés minősége és az összeszerelés is dicséretet érdemel. Nem találkoztunk elnagyolt részletekkel, bántóan pontatlan illesztésekkel, durva, kellemetlen vagy olcsó hatású anyagokkal. Ezenkívül menet közben semmi sem zörgött vagy nyikorgott a belsőtérben. Prémiumszínvonalúnak azért mégsem mondanánk a fülkét, mert például az ajtókat viszonylag lendületesen kell becsapni, a középkonzol alsó fiókjai és az üléstámlák döntésére szolgáló karok is a szokásosnál nagyobb erőt igényelnek, a vezetőülés lapját hosszirányban nehézkesen lehet állítani és a külső tükrök közül csak a két oldalsó főtükör állítható motorosan.

Kellemes munkakörnyezet

A vezetőállás ergonómiáját sem érheti különösebb panasz. A kilátás kiváló, a tükrök nagy látóterűek és az A-oszlopok, illetve az oldalsó tükrök között kellően nagy a távolság, így nem keletkezik számottevő holttér. A puha tapintású, kellemes szövetkárpittal bevont, légrugós vezetőülés is sokat tud, dönthető az ülőlapja, három légpárnás deréktámaszt kínál, a háttámla felső része külön dönthető, fűtése kétfokozatú, két kartámasza pedig állítható magasságú. Igaz, a szokottnál picit rövidebb az ülőlapja, az oldalsó légpárnás deréktámaszok inkább az átlagosnál nagyobb termetűeknek nyújtanak szoros megtámasztást, szellőztetés pedig nem szerepel az opciós listán. Ettől függetlenül tesztünk során több órányi vezetés után sem bizonyult fárasztónak. Sőt, kifejezetten kényelmes üléshelyzetet sikerült felvenni, amihez a tág tartományban állítható, jól kihúzható, jó fogású, bőrbevonatú kormánykerék is hozzájárult.

A felső fekhely teljesen felcsukható a hátfalra, ami jelentősen tágítja a belsőteret

A felső fekhely méretei igencsak korlátozottak, a matraca pedig meglehetősen vékony

Magának a műszerfalnak a kialakítását, ergonómiáját pedig több neves európai vetélytárs is megirigyelhetné. Minden kapcsoló jól látható és könnyen elérhető, semmiért sem kell mélyre nézni vagy nyúlni, esetleg előrehajolni az ülésből. Igaz, cserébe kevesebb is a polc, illetve tárolóhely a vezető keze ügyében, a műszerfal teteje és utas előtti része teljesen kihasználatlan. Azért az okostelefonnak, a fél- és a másfélliteres palacknak, kártyáknak, valamint néhány apróságnak jut hely, persze a 12 és 24 voltos csatlakozók sem hiányzanak, az ajtózsebek is tágasak, a középkonzolból kihúzható fiókokban pedig A4-nél nagyobb iratok is elférnek.

Korszerű és ergonomikus munkakörnyezet fogadja a járművezetőt, számos ma elvárható biztonsági, kényelmi és technológiai funkcióval