Fabio Quartararo sorozatban másodszor nyerte meg a MotoGP™ hőn áhított BMW M Különdíját

A bajor prémiummárka tizenkilencedik alkalommal jutalmazta idén a MotoGP™ időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótáját. A valenciai díjátadó ünnepség főszereplője ismét Fabio Quartararo volt, aki a tavalyi BMW M Különdíj mellé az új BMW M5 CS sportmodellt is beguríthatja a garázsába.

2021-ben ismét Fabio Quartararo lett a MotoGP™ szezonbeli időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája: a francia versenyző, aki már októberben behozhatatlan előnyre tett szert az idei világbajnoki címért folyó küzdelemben, sorozatban második alkalommal hódította el a hőn áhított BMW M Különdíjat. A négykerekű trófea – amelyet a bajor prémiummárka tizenkilencedik alkalommal adott át idén – a BMW M divízió azon átfogó MotoGP™-szerepvállalásának szerves része, amely mentén a bajor prémiumgyártó a sorozat hivatalos biztonságiautó-flottáját is biztosítja. A BMW M Különdíj minden évben egy nagyteljesítményű BMW M sportmodell: idén egy Brands Hatch Grey metál karosszériafényezésű BMW M5 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 10,9 – 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 11,1 – 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 248 – 257 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 253 – 258 gramm / km)*. A díjat Valenciában, a 2021-es idény szezonzáró hétvégéjén adta át a győztesnek Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP™ rendezési jogaival bíró Dorna Sports vezérigazgatója.

Miután 2020-ban első ízben elhódította a BMW M Különdíjat, Fabio Quartararo idén ismét legyőzhetetlennek bizonyult a különleges trófeáért vívott küzdelemben. A francia versenyző idén öt futamon is pole pozícióból rajtolhatott, összesen felhalmozott 318 pontjának köszönhetően pedig 15 pontos előnnyel zárta az idényt legnagyobb riválisával szemben.

Fabio Quartararo november 13-án, szombaton, a szezon utolsó időmérő edzése után vette át az új BMW M5 CS kulcsait. A különdíjat Franciscus van Meel és Carmelo Ezpeleta a valenciai Ricardo Tormo versenypálya VIP részlegén adta át.

„A BMW M Különdíj kiemelt jelentőséggel bír számunkra. A MotoGP a kétkerekű versenysportok királykategóriája, és mint ilyen, nagyon fontos számunkra, hogy időről időre elismerjük a versenyzők szezon során nyújtott kiemelkedő teljesítményét” – mondta Franciscus van Meel. „A pilóták minden egyes versenyhétvégén lélegzetelállító teljesítménnyel kápráztatnak el minket. A MotoGP futamain a világ legjobb motorversenyzői mérik össze tudásukat – a BMW M Különdíj pedig méltó elismerés a leggyorsabbnak. Ő ismét Fabio Quartararo, aki sorozatban második alkalommal aratott diadalt. Fabio idén ismét bizonyította tudását és gyorsaságát, megérdemelten nyerve meg a világbajnokságot és a BMW M Különdíjért folytatott küzdelmet. Nagy örömünkre szolgál, hogy az időmérő edzéseken mutatott teljesítménye elismeréseként átadhatjuk neki a BMW M5 CS sportmodellt. Gratulálunk, Fabio – a világbajnoki címhez és az újabb BMW M Különdíjhoz! Huszonharmadik versenyszezonunk a MotoGP hivatalos biztonságiautó-partnereként a végéhez közeledik, és már alig várjuk a 2022-es idényt. A BMW M divízió háza táján ez egy különleges év lesz, hiszen az 50. születésnapunkhoz érkezünk – és már a MotoGP-ben ünnepelt jubileumi csúcspontra is nagy erőbedobással készülünk” – tette hozzá Franciscus van Meel.

„A BMW M Különdíj 2003 óta a MotoGP fontos része, a szezonzáró szombat díjátadó ünnepsége pedig szép hagyomány” – vette át a szót Carmelo Ezpeleta. „A BMW M GmbH minden évben valami különlegessel rukkol elő a díj kiválasztásakor, amely jól mutatja, hogy mennyire nagyra értékelik versenyzőink teljesítményét és mennyire fontos számukra a MotoGP-vel kialakított partnerség. Az idei már hosszútávú, szoros együttműködésünk huszonharmadik szezonja volt. A BMW M5 CS képében a BMW M GmbH ismét egy fantasztikus autót emelt trófeává. Gratulálunk új világbajnokunknak, Fabio Quartararónak sorozatban második BMW M Különdíjához. Kiemelkedő teljesítményével idén ismét lenyűgözött minket. Biztos vagyok benne, hogy a BMW M5 CS sportmodellben hatalmas örömét leli majd” – tette hozzá Carmelo Ezpeleta.

„Számomra ez egy fantasztikus szezon volt: megnyertem első világbajnoki címemet a MotoGP-ben, a második BMW M Különdíj pedig hab a tortán” – fogalmazott Fabio Quartararo. „Nagyon örülök, hogy miután tavaly elhódítottam az első trófeát, 2021-ben ismét megnyertem a BMW M Különdíjat. A 2020-as díjként megnyert BMW M2 CS vezetését nagyon élvezem, és azt kell mondanom, hogy az új BMW M5 CS már akkor megragadta a fantáziámat, amikor bejelentették, hogy idén ő lesz a BMW M különdíja. Már kívülről is egyértelműen látszik, hogy mennyi erő és mekkora teljesítmény van benne. Fantasztikus érzés, hogy valóban megnyertem és hazavihetem magammal. Köszönöm szépen a BMW M divíziónak, amely már hosszú évek óta a MotoGP versenyszezonjainak szerves része, és amely BMW M Különdíjaival évről évre elismeri versenyzői teljesítményünket” – tette hozzá Fabio Quartararo.

A BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje. 467 kW / 635 lóerő maximális teljesítményre képes, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorjával a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra és mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé, amely a vérpezsdítő vezetési élmény érdekében színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD) is kínál. A BMW M5 CS tervezésekor a mérnökök következetesen alkalmazták a könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveit és számos alkatrészt szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készítettek. Ilyenek az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a motorháztető, a hátsó légterelő szárny, a diffúzor, a BMW M logót viselő motortér-borítás és a motorburkolati zajcsökkentő elemek is. A BMW M5 modellekhez képest is könnyebb sportautó futómű-technológiáját a lecsökkentett saját tömeg karakterisztikája szerint hangolták át: a BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik – amelyet a BMW M5 sportmodellhez képest a spirálrugók, a kerékfelfüggesztések és a stabilizátorrudak típus-specifikus módosításaival már alapesetben is feszesebbre hangoltak a mérnökök –, hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, illetve tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A modell alatt rozsdamentes acélból készült, dupla ikervégződéssel szerelt sport kipufogórendszer és BMW M Carbon kerámia fékrendszer dolgozik. A BMW M5 CS számos részlete a BMW M GmbH szoros motorsport-kötelékének ékes szimbóluma.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH hivatalos biztonságiautó-partnerként betöltött MotoGP™-szerepvállalásának egyik meghatározó alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat 2013 és 2019 között. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo és Fabio Quartararo pedig két alkalommal nyerte el a kitüntetést. Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.