Fej fej mellett a Yaris, az Auris és a C-HR
Továbbra is elképesztő lendületben van a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota a magyarországi újautó piacon. Jellemző, hogy három hazánkban legnépszerűbb modellje is elérhető a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos, károsanyagkibocsátás (és fogyasztás) mentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő full hibrid hajtással: az első negyedév végére az élen újra átvette a vezetést a C-HR-től a Yaris, de szorosan követi az Auris és a C-HR is.
2018 első negyedévében a Toyota 2717 új autó értékesítésével 7,4%-os piaci részesedést elérve ötödik helyen végzett a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, egészen közel ahhoz, hogy támadhassa a negyedik helyet a márkák hazai rangsorában. Értékesítéseinek lendületét sikeres haszongépjárművei, a Hilux és a Proace mellett a márka környezetbarát hibrid elektromos személyautóinak páratlan sikere adja: a Toyota kínálja a piac legszélesebb, minden személyautó szegmenst lefedő külső töltést nem igénylő full hibrid portfólióját, a hét hibrid elektromos hajtással (HEV) elérhető modellt (a városi kisautó Yaris, a kompakt Auris, a kombi Auris Touring Sports, a crossover C-HR és RAV4, és az egyterű Prius és Prius+) pedig kiegészíti egy hálózatról tölthető hibrid elektromos modell (PHEV) modell (Prius Plug-in Hybrid) is. Érdemes megemlíteni, hogy amennyiben a Toyota prémium márkája, a világ vezető pérmium hibrid elektromos gyártójának számító, 97%-ban hibrid autókat értékesítő Lexus 7 hazai hibrid modelljét is számítjuk (a kompakt CT, a crossover NX és RX, a luxuslimuzin IS és LS, valamint a sportkupé RC és LC), akkor tényleg nincs olyan szegmens, amelyben a környezetbarát japán gyártó ne kínálna hibrid elektromos modellt.
Visszatérve ugyanakkor a mára már minden harmadik autóját hibrid változatban értékesítő Toyotához, a márka legnépszerűbb modelljének az első negyedévben 552 darabos eladással (ebből 24,3% hibrid) a Yaris bizonyult. A második helyen az Auris (az ötajtós kompakt és a kombi Auris Touring Sports eladások együttesen 491 darabot tettek ki) végzett, ahol 45,6%-ot tett ki a hibrid elektromos meghajtású modellek aránya. A február végén még élen álló, 85%-ban hibrid hajtással értékesített C-HR 470 darabbal a harmadik helyen zárta a negyedévet.
És hogy a három legnépszerűbb Toyota közül melyek voltak inkább a flottavásárlók, és melyek a magánügyfelek kedvencei? Míg a Yaris méreténél fogva egyértelműen a magánvásárlók nagy favoritja (az eladott darabszám mindössze 18%-át vették meg flottaügyfelek), addig a 66%-ban flottavásárlók által választott Auris, és az 51%-ban vállalati ügyfelek által keresett C-HR példája jól mutatja, hogy a környezetbarát, és nem utolsósorban kedvező üzemben tartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtás immáron a vállalati flottabeszerzések területén is tarol.
A Toyota és a Lexus hibrid elektromos modelljeinek első negyedéves látványos sikerét látva egyébiránt reálisnak tűnik a japán autógyártó idei magyarországi célkitűzése, amely szerint 2018-ban 5150 új hibrid értékesítésével számolnak, egyetlen év alatt 50%-al növelve az idehaza újonnan eladott, és körülbelül 20%-al növelve az összes a hazai utakon futó hibrid autó számát.