Fejlett mobilkommunikációs rendszerek sorát vezeti be a Honda az európai modellekben

A jövőben várható európai Hondáknál egytől egyig elérhetőek lesznek az ösztönösen kezelhető, integrált mobilkommunikációs eszközök
A My Honda+ okostelefon-alkalmazás tájékoztat a aktuális hatótávolságról, valamint fokozza a kényelmet és a biztonságot
A Honda Személyi Asszisztens (HPA) részeként, egyedi, kötetlen élőbeszédet is felismerő rendszer kerül az autókba
A WiFi hotspot révén menet közben is csatlakozhatnak az utasok készülékei az internethez
My Honda+, Honda Személyi Asszisztens és a WiFi hotspot szolgáltatás elérhető az alábbi modelleknél: Honda e, a vadonatúj Jazz és Jazz Crosstar.

A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. Erről tanúskodik, hogy a My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a Honda Személyi Asszisztens egyaránt elérhető lesz a vadonatúj Jazzhez és Jazz Crosstarhoz.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ma már alapvető elvárás az ügyfelek részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+. Azt szeretnénk, hogy a lehető legszélesebb körben váljanak elérhetővé ezek az eszközök, alkalmazások, így kiszolgálva az ügyfeleink igényeit.”

My Honda+ okostelefon-alkalmazás
A Honda továbbfejlesztette a meglévő okostelefon-alkalmazását, így született meg a My Honda+, hogy még könnyebben tarthassák a kapcsolatot autójukkal a tulajdonosok. Az egyszerű, könnyű kezelhetőségéről ismert program révén a hatótávolsághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz fűződő funkciókat is elérhetik a vezetők.

A My Honda+ alkalmazással immár távolról is nyithatják és zárhatják az ajtókat, sőt a Honda e gazdája akár öt emberrel is megoszthatja a művelethez szükséges Digitális Kulcsot. Ez a rendszer Bluetooth kapcsolattal kommunikál az autóval, azon túlmenően, hogy az ablakok felhúzására is képes, kinyitható vele a töltőnyílás fedele is.

Továbbhaladást gátoló műszaki hiba esetén a Digitális Útmenti Segélyszolgáltatás (Digital Roadside Assistance, DRA) névre keresztelt eszköz segítséget hív, lehetőséget adva a vezetőnek, hogy villámgyorsan elérje a szerződött autómentő partnert, egyszersmind azonnal megossza földrajzi helyzetét. A GPS lehetőségeit kihasználva helymeghatározásra és nyomkövetésre is alkalmazható a szoftver, valamint a zónakontoll – geofencing – is aktiválható, ezzel meghatározható, hogy milyen területi határok között használható az autó, a rendszer pedig figyelmeztetést küld a tulajdonosnak, ha az autó elhagyja a kijelölt régiót.

A Honda e akkor sem marad tétlen, ha már bekövetkezett a baleset. Ilyenkor a Vészhívó (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót, mi több vészhelyzetben (például mikor a légzsák kinyílik) a fedélzeti rendszer azonnal megosztja az autó helyzetét a mentőszolgálattal.

A kényelem jegyében az utazásokkal kapcsolatos információk (pl. az úti célok, POI-k stb.) is átküldhetők a My Honda+ alkalmazásból az autó navigációs rendszerének, hogy mindig minden rendben menjen, a Honda e összeveti a tervet a hatótávolsággal, majd töltőpontokat ajánl az útvonal mentén.

A különleges program elektromos autózáshoz fűződő funkciókat is felvonultat, ilyen egyebek mellett a Távoli Akkumulátortöltés-vezérlés és -Időzítés (Remote Battery Charge Control and Scheduler), amivel elindítható, leállítható és nyomon követhető a töltési folyamat. A töltési naptárral – napi szinten – előre meghatározható, hogy mikor vegyen fel áramot az autó, így kihasználhatók a kedvezményes tarifák (pl. „éjszakai áram”). A Honda e tulajdonosai a légkondicionáló rendszert is tudják távolról kezelni, így beállíthatják, hogy milyen hőmérséklet fogadja őket, mikor beszállnak az utastérbe.

Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens
A mobilkommunikációhoz és infotainmenthez kapcsolódó szolgáltatások a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant, HPA) segítségével, hangutasításokkal is elérhetőek. Az ösztönösen kezelhető Honda Személyi Asszisztens alapját egyedülállóan fejlett mesterséges intelligencia (AI) adja, így gond nélkül megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok.

A Honda Személyi Asszisztens egészen összetett szövegeket, illetve utasításokat is képes értelmezni, így messze kiemelkedik a többi virtuális asszisztens közül. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egészen különleges kérdésekre is pontos választ adhat. A vezető mondhatja például, hogy „OK Honda”, találj nekem egy most is nyitva tartó olasz éttermet ingyenes parkolással, wifivel”. A Honda Személyi Asszisztens megkeresi és az érintőképernyőn listázza a feltételeknek megfelelő éttermeket, továbbá a navigációs rendszer kijelzőjén felvázolja a lehetséges útvonalakat.