Fejlett mobilkommunikációs rendszerének köszönhetően a Honda e tökéletesen passzol a modern életvitelhez
A mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) hangutasítássokkal működtethető
A felhasználóközpontú technikával és a WiFi hotspottal könnyedén tarthatják az utasok a kapcsolatot a külvilággal
A My Honda+ okostelefon-alkalmazásnak köszönhetően a tulajdonosok mindig kapcsolatban maradhat a Honda e-vel – biztosítva a teljes nyugalmat
A távolról is vezérelhető digitális kulcs még egyszerűbbé teszi a használatot
A Honda e kategóriájának legátfogóbb menetbiztonsági és vezetést segítő rendszerével dicsekedhet
WiFi hotspot is elérhető
Ösztönösen kezelhető, fejlett mobilkommunikációs megoldásaival új technikai mércét állít a kompakt elektromos autók mezőnyében a Honda e. Ha az utasok beszálltak, a páratlanul kifinomult és könnyen kezelhető fedélzeti elektronika segít az autónak igazodni a városi életvitelhez.
Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens
A különféle szolgáltatások és alkalmazások nemcsak a fejlett, érintőképernyős felhasználói felületen érthetők el, hanem a hangutasításokkal vezérelhető Honda Személyi Asszisztenssel is. Az ösztönösen kezelhető HPA alapját egyedülállóan fejlett mesterséges intelligencia adja, így gond nélkül megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok.
Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával egyszerűen aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Az „emberi” válaszról absztrakt arcot formáló animáció gondoskodik, ez különféle arckifejezésekkel is igyekszik megkönnyíteni a kommunikációt.
Mivel a rendszer folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad. A szövegkörnyezet felismerésének hála az autó és a vezető tulajdonképpen kötetlen beszélgetést folytathat, a mesterséges intelligencia kérdéseket és válaszokat is képes feldolgozni. További előnye, hogy valós idejű keresést is lehetővé tesz, így bármikor fellelhetők az éppen elérhető szolgáltatások.
WiFi Hotspot
Míg a villámtöltő dolgozik, a WiFi Hotspot segítségével a vezető és utasai például filmeket streamelhetnek a két 12,3″-os érintőképernyőn, mi több, magát az internetes videomegosztót is maguk választhatják ki.
Okostelefonos Honda-alkalmazás a távoli elérésért és az okostöltésért
A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, ha eltávolodnak autójuktól, a My Honda+ elnevezésű okostelefon-alkalmazással ugyanis mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel. Ez a könnyen kezelhető szoftver lehetőséget ad a töltési folyamat és légkondicionáló rendszer távoli vezérlésére, nem mellesleg minden fontos adatot közöl a kocsiról, beleértve annak helyzetét is.
Elektromos autózáshoz fűződő szolgáltatásai között ott találjuk a Távoli Akkumulátortöltés-szabályozást is, mely üzeneteket küld a járműtulajdonosnak a töltöttségi szintről, és akkor is jelez, ha valamiért leállt a töltés. A felhasználó távolról is szabadon elindíthatja-leállíthatja a töltést, előre megadhatja, mely időszakban szeretné tölteni az akkumulátort, és üzenetet kap, ha a folyamat megkezdődik, illetve – akár időzítetten, akár váratlanul – véget ér.
Ráadásként megszabhatja, hogy milyen hőmérséklet várja az utastérben (hűvös, normális vagy meleg), és az első-hátsó szélvédő jégtelenítését is irányíthatja. Ezek a funkciók időzíthetők vagy azonnal aktiválhatók – ahogy éppen a helyzet adja. Ha a légkondicionáló vagy a fűtőrendszer épp működik, a rendszer 15%-os akkumulátortöltöttségnél – a teljes lemerülést elkerülendő – figyelmeztetőüzenetet küld a tulajdonosnak, hogy meggyőződjön róla, nem véletlenül maradt bekapcsolva a berendezés. E megoldás további előnye, hogy akár töltés közben is szabályozható a kabin hőmérséklete, tehát a hűtő-fűtő rendszer nem az akkumulátort, hanem közműhálózatot terheli.
A navigációs keresések eredményei szintén átküldhetők a telefonra, ennek köszönhetően a mobilkészüléken is megtervezhető a teljes útvonal.
Menet- és lopásbiztonság
A kapcsolt szolgáltatások közül jó pár a biztonságot hivatott fokozni. Ha az autó elhagyja a tulajdonos által behatárolt zónát, a MyHonda+ alkalmazás figyelmeztetőüzenetet küld, és akkor is szól, hogyha valamelyik ablak vagy maga az autó nyitva maradt. Ilyenkor természetesen távolról is mindent bezárhat a vezető.
Jó szolgálatot tehet az autókereső (pl. parkolókban), ugyanis megmutatja a térképen, hogy hol a kocsi, függetlenül attól, hogy a bolygó mely zugában bújt meg.
Digitális kulcs
A Digitális Kulcs (Digital Key) révén a bluetooth-kapcsolattal is használható My Honda+ okostelefonos alkalmazáson keresztül, Android és iOS rendszerű mobilkészülékkel is nyitható és zárható a Honda e A könnyed beszállást szolgálja, hogy az NFC bekapcsolását követően az Android alapú okostelefonok használóinak elég hozzáérintenie a My Honda alkalmazást futtató telefont a B-oszlophoz. Ilyenkor jelzőfény szalad körbe a fényszórók körül, a kilincsek előbújnak helyükről és az üdvözlőrendszer kinyitja az autót. Android alapú, NFC adatátvitelre képes készülékeknél elég a műszerfalhoz tartani a telefont, majd megnyomni az indítógombot, ahhoz hogy az elektromos hajtáslánc aktiválja magát és készen álljon az indulásra. iOS-felhasználónál PIN-kód jelenik meg a műszerfalon, ezt kell beütni a telefonba, miközben a vezető benyomva tartja az indítógombot. Kívánság esetén az Android-felhasználók is választhatják ezt a módot.
Mindehhez nincs szükség valódi, hagyományos kulcsra, a hozzáférési jogosultság pedig meg is osztható. A Digitális Kulcs egyéb funkciókat is tartogat a Honda e-birtokosoknak szigorú biztonsági protokollt használva ezzel is védve a tulajdonosokat. A fejlesztésük során rendkívül mélyre ható biztonsági teszteket hajtott végre a Honda. Amennyiben nem áll rendelkezésre internetkapcsolat, a Digitális Kulcs bluetooth-szal is csatlakozhat az autóhoz.
A Honda e akkor is nyitható-zárható, ha a Bluetooth hatósugarán kívül esik, ilyenkor a MyHonda+ alkalmazás és az internetkapcsolat nyújthat megoldást.
Kibővített Honda SENSING aktív menetbiztonsági csomag
A Honda e kategóriájának legátfogóbb menetbiztonsági és vezetést segítő rendszerével dicsekedhet. Ez egyebek mellett a Honda Sensing rendszernek köszönhető, amit szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerával és új radarrendszerrel tettek hatékonyabbá. Ezzel jelentősen javult a jármű környezetének érzékelése, és útburkolati jelek, illetve szegélycsíkok nélkül is képes felismerni a rendszer az útburkolat széleit.
Az európai piacon három új kiegészítővel bővült a Honda SENSING csomag:
– Követett Autó Indulására Figyelmeztető Rendszer: jelzi a vezetőnek, ha az előtte álló autó mozgásba lendül.
– Ütközés Erejét Mérséklő Gázpedálvezérlés: előre- és hátramenetben egyaránt megakadályozza a hirtelen kigyorsításokat, továbbá azt sem engedi, hogy elinduljon az autó, ha akadályt érzékel útjában.
– Kis Sebességű Automatikus Fék: lassú manőverezésnél hozza működésbe a fékrendszert, amennyiben veszélyhelyzetet értékel.
A Honda SENSING összeállítás további elemei:
– Ütközési Erejét Mérsékelő Fékrendszer (CMBS): segít elkerülni az ütközést a többi autóval és a gyalogosokkal. A rendszer 2020-ra tovább fejlődött, tudniillik könnyebben felismeri a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette (pl. éjjel, közvilágítás nélküli szakaszokon), és önműködően fékez, ha egy jármű a Honda e elé vág.
– Adaptív Sebességrögzítő (ACC): Az előttünk haladó jármű sebességének megfelelően korrigálja az autó sebességét, így segít követni a forgalmat
– Sávtartó Asszisztens (LKAS): városi és országutakon, valamint autópályán egyaránt a forgalmi sáv közepén tartja az autót. A rendszer 72 km/órától egészen a végsebességig használható.
– Intelligens Sebességhatároló (ISL): az előre beállított érték vagy a legutóbbi sebességhatárt jelző közúti tábla alapján határozza meg a végsebességet.
– Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (RDMS): figyeli a jobboldali – autóhoz képest – sávelválasztó burkolati jeleket és azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha elhagyja a sávját.
– Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (TSR): automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen.
– Automatikus Távolsági Fényszóró: Felismeri, ha jármű közeledik szemből, és automatikusan fel-le kapcsolja a távolsági fényszórót.
A Honda e akkor sem marad tétlen, ha már bekövetkezett a baleset. Ilyenkor az Ütközésjelző (Impact Alert) és a Vészhívó (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót.