• Egyéb

Fejlett vezetéssegítő technológiáiért a vadonatúj Ford Focus megkapta az Euro NCAP ajánlását

  • Az Euro NCAP szerint “kiegyensúlyozott” és “intuitív” a vadonatúj Ford Focus Stop & Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatikája, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszere és Sávközép technológiája
  • A szervezet meghívta a Fordot, hogy vegyen részt első olyan eseményükön, ahol kiderül, milyen előnyöket kínálnak a vadonatúj Focusban bevezetett vezetéssegítő technológiák
  • A Focus nemrégiben 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Az autó olyan megoldásokat is kínál, mint a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer vagy a Kikerülő Kormányzási Asszisztens

A vadonatúj Ford Focus vezetési élményét minden eddiginél kellemesebbé, felhőtlenebbé és biztonságosabbá avató, kifinomult technológiák elnyerték az Euro NCAP független törésteszt-intézet ajánlását a szervezet legelső olyan rendezvényén, ahol az automatizált vezetést vizsgálták az ADAC szervezet németországi tesztpályáján, Penzingben.

AFord Focus – ami nemrégiben 5csillagos biztonsági besorolást kapott az Euro NCAP-tól –most is kimagaslóan szerepelt a szervezet rendezvényén; az újkezdeményezés célja, hogy a vásárlók jobban megértsék afejlett vezetéssegítő technológiák gyakorlati hasznát éselőnyeit.

A Focust azért választották ki tesztelésre, mert az új modell minden eddigi Fordnál többféle fejlett vezetéssegítő rendszert kínál, amelyeket három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő szolgál ki. A Ford Co-Pilot360 technológiák mind vezetés, mind parkolás közben fokozott védelmet kínálnak.

Az Euro NCAP kiértékelte a Focushoz megrendelhető Stop & Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológia képességeit; e funkciók segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság, a hosszú utakon kevesebb stresszt jelent az autó sávban tartása, és a sebességkorlátozások betartása sem jelent gondot, mivel a rendszer nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblák és az út fölött látható kijelzők információit is.

“Az a legfontosabb, hogy olyan rendszereket fejlesszünk ki, amelyek minden helyzetben megbízhatóan tájékoztatják a vezetőt, és azzal az érzéssel töltik el, hogy minden tekintetben uralja az autót. A vadonatúj Focus ‘co-pilot’, azaz ‘másodpilóta’ funkciói hatékonyan segítik az autós munkáját, de sosem bátorítják arra, hogy figyelmetlenebbül vezessen,” nyilatkozta Thomas Lukaszewicz, a Ford Európa vezetés-automatizálásért felelős igazgatója, aki maga is részt vett a rendezvény keretében szervezett beszélgetésen.

Az automatizált vezetést vizsgáló teszteken kielemezték az autók viselkedését a lassan mozgó, fékező vagy álló járművek megközelítése során, a forgalomba való ki-vagy besorolás során, a kormányzási támogatást és a sávközépre való visszaállást egy útakadály kikerülés után, valamint a kormányzási támogatást és a sávközépre való visszaállást egy S-kanyarban.

A szakértők úgy találták: a vadonatúj Ford Focus jó egyensúlyt teremt abban, hogy támogatja és a teljes kontroll érzetével tölti el a vezetőt, ugyanakkor az autós mégsem érzi úgy, hogy rosszul értelmezett kényelemből a technológiákra bízhatná az irányítást.

Az Euro NCAP azt is megvizsgálta, mennyire hatékonyan magyarázza el a Focus kezelési kézikönyve a különféle rendszerek képességeit és a vezető szerepét e technológiák működése idején, s ennek alapján egyszerűnek és ösztönösen kezelhetőnek értékelték a Focus vezetéssegítő rendszereit.

“A Ford Focus a vezetéssegítő technológiák rendkívül kiegyensúlyozott együttesét kínálja, lehetővé téve, hogy az autóval megtett utazások biztonságosabbak legyenek, ugyanakkor biztosítva, hogy a vezető még időben megkapja a megfelelő figyelmeztetéseket, és így megfelelően reagálhasson a vészhelyzetekben,” hangsúlyozta Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.

További technológiák, amelyek segítenek a Focus vezetőjének, hogy elkerülje a baleseteket, és jobban összpontosíthasson a forgalomra:

  • Kikerülő Kormányzási Asszisztens, amelyradarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést
  • A Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, sőt azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A rendszer – amely automatikusan fékez, ha gázolásveszélyt észlel, és a vezető nem reagál a figyelmeztetésre – immár a kerékpárosokat is felismeri, és a fényszórók fényének segítségével éjszaka is működik.
  • Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját, mielőtt az autó behajtana egy útkanyarulatba, kereszteződésbe vagy körforgalomba

Az európai piacokon már jelenleg is kapható, ötajtós ferdehátú, kombi és (bizonyos piacokon) négyajtós lépcsőshátú karosszériaváltozatban kínált Focus-család igazán különleges egyéniségekkel gyarapodott, hiszen a stílusos Focus Trend és Titanium, a sportos Focus ST-Line és az előkelő Focus Vignale változatok mellett a vásárlók az év későbbi szakaszában már a most elsőször kapható Focus Active crossovert is megrendelhetik.