Felébredtek és a Mondeo is belépett az elektromosság korába
A Ford bejelentette, hogy 100 százalékban full hibrid hajtásláncokra vált az eddigi benzinmotoros Mondeo modellek gyártásában.
A Mondeo Hybrid anélkül kínál tisztán elektromos hajtást, hogy az autósnak külső áramforrásról kellene feltöltenie az akkumulátort. A full hybrid technológia egyike azoknak a megoldásoknak, amelyek segítségével a Ford vásárlói bármiféle aggodalom nélkül tekinthetnek az elektromos hajtásláncokra, és kifejezetten előnyös azok számára, akiknek fontos a kifinomult és üzemanyag-takarékos működés, de sem otthonukban, sem a munkahelyükön nem tudják megoldani autójuk töltését.
A Mondeo Hybrid már az év első hét hónapjában 25 százalékkal nagyobb részt tett ki az európai Mondeo-eladásokból, mint a teljes 2019-es évben, és jelenleg ez a modell adja a teljes Mondeo-értékesítés több mint egyharmadát.
Ez idő alatt a Mondeo Hybrid népszerűsége több mint 50 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban és mintegy 40 százalékkal Olaszországban, ahol a Mondeo-vásárlók 75 százaléka választotta ezt a modellváltozatot 2020 első hét hónapjában. Magyarországon idén az első háromnegyed évben a Mondeo eladások 40 százalékát tették ki a hibrid hajtású modellek.
A Ford tavaly kibővítette a Mondeo Hybrid kínálatát, bevezetve a szegmens első kombiját, illetve a Ford Performance által inspirált, sportos stílusú Mondeo Hybrid ST-Line kivitelt, akárcsak a stílusos Titanium és a gazdagon felszerelt Vignale változatokat. A négyajtós és kombi Mondeo vásárlói ezentúl az üzemanyag-takarékos full hybrid hajtás és a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok közül választhatnak.
“Azzal, hogy a benzinmotoros Mondeo modelleket 100 százalékban full hibridekre cseréljük, hatalmas lépés a Ford számára az elektromos hajtásláncok bevezetésében,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az évi 20.000 kilométernél kevesebbet autózó vásárlók számára átgondolt döntés a Mondeo Hybrid, ami ilyenkor jobban megéri, mint egy dízel, de sosem kell aggódni az akkumulátor lemerülése miatt, és külső áramforrásról sem kell tölteni az autót.”
Egy lábbal már a jövőben
A Mondeo Hybridben egy elektromotor támogatja a különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotort a kerekek hajtásában, és egy generátor gondoskodik a hátsó üléssor alá beépített, 1,4 kWh teljesítményű lítiumion akkumulátor töltéséről. Az autó a hagyományos belsőégésű motor szabadsága mellett az elektromos hajtás kifinomult és takarékos működését kínálja.
Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Az elektromos hajtás különösen a városi környezetben és a gyakori elindulásokkal-megállásokkal tarkított forgalmi helyzetekben bizonyul hasznosnak, emellett pedig hatásosan egészíti ki a benzinmotor erejét, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a CO₂-kibocsátást.
A Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó zökkenőmentesen kombinálja a különböző erőforrások vonóerejét, simán és egyenletesen gyorsítva az autót.
A SmartGauge interfész folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza. Ezek már olyan technológiák, amelyek a tisztán elektromos hajtású autózás jövőjébe nyitnak kaput.
A Mondeo Hybrid a Ford szupermodern Valencia üzemében készül, ahol a vállalat a jövő év elején megkezdi az S-MAX és a Galaxy full hybrid változatainak gyártását is.
2021 évégig a Ford 17 új, elektromos hajtásláncú modellt vezet be az európai piacon, ahol 2022 végére az elektromos autók teszik majd ki a vállalat értékesítésének több mint 50 százalékát, túlszárnyalva a hagyományos benzin- és dízelmotoros modellek együttes eladásait.
# # #
- A négyajtós Mondeo Hybrid várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 94 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,5 l/100 km, 126 g/km)
- A kombi Mondeo Hybrid várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 99 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,6 l/100 km, 129 g/km)
- A négyajtós Mondeo 150 LE 2.0 EcoBlue várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,4 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 116 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,0 l/100 km, 130 g/km)
- A kombi Mondeo 150 LE 2.0 EcoBlue várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,5 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 119 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,1 l/100 km, 133 g/km)