Felfedi belső értékeit a Nissan vadonatúj Qashqai modellje
Intelligens LED fényszórók
Az új Qashqai számára a Nissan mérnökei egy olyan fejlett fényszóró rendszert fejlesztettek ki, amely képes a fényszórást az útviszonyokhoz és más úthasználókhoz igazítani. A fénysugár 12 egyedi elemre oszlik, ami szelektíven deaktiválódik, amint egy közeledő járművet észlel. Ennek az innovációnak köszönhetően élesebb és szélesebb fénysugarat képes távolabbra közvetíteni, de a fényszórás alakja maga megváltozik, így nem vakítja el a többi úthasználót.
„A kiindulási pontja a vadonatúj Qashqai dizájnjának és a fejlesztésének, egy részletes elemzés volt, amelynek alapjául, a Qashqai vásárlókkal kialakított kapcsolatunk szolgáltatott alapot az elmúlt 13 évből. Mindez lehetővé tette azt, hogy megértsük az igényeiket, főként azzal kapcsolatosan, hogy mit értékelnek egy crossoverben, amelyet ŐK használtak és amelyre támaszkodtak a mindennapjaikban”, mondta Marco Fioravanti.
Qashqai: az úttörő crossover
2007-ben, amikor a Qashqai-t bemutatták, nem volt hozzá fogható az utakon.
Az ülés pozíciója egy kicsit magasabban volt, jobb rálátást biztosítva az útra, de a teljes lábnyoma megegyezett a C szegmens többi ötajtósájéval. Benzin- és dízelmotor alternatívái takarékosak és hatékonyak voltak, de létezett egy négykerékhajtás verzió is, azon ügyfelek számára, akiknek a nem mindennapi útviszonyok miatt extra tapadásra volt szükségük. Összegezve, tökéletes egyensúlyt kínált kompakt dimenzióival, robusztusságával és megemelt üléspozíciójával, anélkül, hogy ez a méret, a súly vagy a hatékonyság rovására ment volna. Ezáltal ledöntötte a korlátokat az SUV tulajdonlást illetően.
Kihívás volt egy olyan autó eladását megjósolni, ami nem egy korábbi modellt váltott fel és aminek nem voltak közvetlen versenytársai. Összeségében a belső eladási becslések Európában 100.000 darabszám/év volt.
A becslések alatta maradtak a valóságnak. Hónapokon belül egy újabb műszak állt munkába a Nissan sunderlandi gyárában, hogy a keresletet kielégítsék.
Évről évre növekedett az eladás és az autó vonzereje is, amikor 2008-ban forgalomba hozták a Qashqai+2-t, amit egy összecsukható harmadik üléssorral egészítettek ki egy nagyobb csomagtérben, köszönhetően a hosszabb tengelytávnak.
Egy nagyobb ráncfelvarrás következett 2010-ben, melynek során megújult az autó külseje, főként a front rész, reagálva arra, hogy a Qashqai ügyfelek nagy része magasabb szegmensből érkezik. Az első generációs Qashqai 2014-es leváltásakor a Nissant 17 versenytárs követte saját crossoverével.
A számos európai versenytárs megjelenése ellenére az első generációs Qashqai évente átlagosan 200.000 db feletti mennyiségben került értékesítésre.
A második generációs Qashqai 2014-be került piacra, egy sokkal szembetűnőbb dizájnnal, hatékonyabb motorral, kifinomultabb és fejlettebb technológiával. Rekordot döntött az Egyesült Királyságban, ez a modell érte el a leggyorsabban legyártott 500.000. darabszám mérföldkövet.
Ezidáig, több mint 3 millió Qashqait adtak el Európában és több mint 5 milliót világszerte.
A jelenlegi Qashqai-nak 26 közvetlen versenytársa van. A Qashqai volt az úttörője ennek a gépjármű formának, és most egy teljes szegmens található itt; egy szegmens, mely évről évre nő. 2021 közepén, amikor megérkezik, a vadonatúj Qashqai ismét megemeli a mércét és magasra helyezi azt a szegmensben, szembetűnő dizájnjával, komfortjával, kifinomultságával, hatékonyságával és technológiájával.
“Az első Qashqai bevezetése óta megszerzett egyedülálló tapasztalattal, szakértelemmel és ügyfélkapcsolattal, a Nissan abban a kivételes helyzetben van, hogy a vadonatúj Qashqai-jal megerősítse státuszát Európa kedvenc crossovereként. A vezetői élmény fokozását tűztük ki célul ügyfeleink számára, az elegáns és dinamikus dizájnon keresztül, az innovatív és hasznos technológiáig, miközben kiemelkedő hatékonyságot kínálunk.” – mondta Marco Fioravanti.