Felvillanyozó évet zárt a SEAT
6. A SEAT két keréken vesz újabb lendületet
A Smart City Expo Világkongresszuson a SEAT bejelentette, hogy a vállalat történetében először egy tisztán elektromos e-Scooter motorkerékpárt is felvesz modellkínálatába, amelynek piaci bevezetése 2020-ban várható. A járművet a barcelonai központú Silence közreműködésével fejlesztették, legnagyobb sebessége 100 km/óra, a WMTC tesztek alapján pedig legnagyobb hatótávolsága 115 kilométer lesz.
7. Elrajtolt a márka elektromos offenzívája
A Genfi Autószalonon a SEAT bemutatta el-Born tanulmányautóját, amely az első, SEAT által kidolgozott elektromos jármű. Az el-Born modellel a SEAT lesz a második márka a Volkswagen Csoporton belül, amely a Moduláris Elektromos Platformra (MEB) épülő autót készít majd Németországban. Ezen kívül megérkezett a piacokra az elektromos SEAT Mii, a vállalat első, tisztán elektromos modellje illetve a spanyol autógyártó beszámolt a Tarraco PHEV 2020-as érkezéséről is. Az újdonság egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid erőforrással és sportos FR felszereltséggel mutatkozik majd be.
8. A SEAT folytatja a digitális transzformációját
A 2019-es Mobil Világkongresszuson a SEAT bejelentette a SEAT:CODE (Centre of Digital Excellence) szoftverfejlesztő központ megalapítását. Az új részleg feladata, hogy a vállalat digitális transzformációját vezesse és a digitalizáció folyamata révén a hatékonyságot növelje illetve hogy azokat az üzleti modelleket erősítse, amelyek a mobilitással, hálózatba kapcsolhatósággal és járműdigitalizációval összefüggő új koncepciókat karolják fel. Ezt az új részleget Sebastian Grams, a márka informatikai vezetője és Carlos Buenosvinos, az új SEAT:CODE technológiai vezetője irányítja, önálló központjuk pedig Barcelona városában lesz.
9. Egy igazán intelligens gyár
A SEAT martorelli gyára 2019-ben igen jelentős előrelépést tett az intelligens, digitalizált és hálózatba kapcsolt üzem létrehozása felé, ezzel pedig továbbra is mércéül szolgál az Ipar 4.0 számára. A 2019-es évben az üzem lett az első spanyol gyár, amely úttörő módon, drónok segítségével bonyolítja az alkatrészek szállítását. A kísérleti projekt keretében kormánykerekek és légzsákok gyártósorhoz történő továbbításáról gondoskodnak, amelyek „just in time” (adott időpontban szükséges) alkatrészként mindössze 15 percen belül a felhasználási helyükre kerülnek.
10. Martorell, az egyre inkább fenntartható üzem
Ezen kívül az idei évben a vállalat olyan intézkedéseket is életbe léptetett, amelyek a hulladéktermelés visszaszorítását és hatékonyabb kezelését célozták meg. Ezt vizsgálva megállapítható, hogy a SEAT 2010. óta 34 százalékkal csökkentette környezeti lábnyomát és olyan intézkedéseket hozott, amelyek mérsékelték a szén-dioxid kibocsátást, a hulladék és az illékony vegyületek mennyiségét, mérsékelték a felhasznált víz és energia mennyiségét és célul tűzte ki, hogy 2025-re 50 százalékkal csökkenti az üzem működésének környezeti terhelését.
Annak érdekében, hogy csökkentsék a martorelli üzem környezetében közlekedő járművek számát, a SEAT 2019-ben elindította Mobike és ByBus projektjeit. A Mobike népszerű kerékpár-megosztó szolgáltatóval való együttműködés keretében a martorelli gyár 100 kerékpárt biztosít dolgozói számára, hogy fenntartható módon, szabadon közlekedhessenek az üzem környékén. A SEAT Metropolis_Lab Barcelona csapata által kidolgozott másik, ByBus projekt pedig igény szerinti buszszolgáltatást kínál a SEAT martorelli üzemének területén a különböző helyszínek között.