Fenntartható Zoom-Zoom 2030
• A Mazda bejelentette hosszú távú stratégiáját, melynek keretében bemutatja Skyactiv-X elnevezésű motorját, amely a világ első kereskedelmi forgalomba kerülő, kompresszió gyújtású benzinmotorja
A Mazda Motor Corporation ma bejelentette „Fenntartható Zoom-Zoom 2030” elnevezésű új, hosszú távú vízióját technológiai fejlesztéseire vonatkozóan 2030-ig. Ennek részeként a vállalat ismertette terveit a 2019-ben bemutatandó SKYACTIV-X benzinmotorral kapcsolatban. Ez az erőforrás lesz a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő kompresszió gyújtású benzinmotor1.
A gyár 2007-ben hozta nyilvánosságra először „Fenntartható Zoom-Zoom” elnevezésű stratégiát, melynek keretében vállalata, hogy a vezetési élmény mellett autói kiemelkedően biztonságosak lesznek és kevésbé fogják terhelni a környezetet.
Az autóipar gyors változásaira adott válaszként a Mazda az alábbiakban határozta meg, hogyan fogja a vezetés örömét, mint az autózás legnagyobb vonzerejét használni úgy, hogy közben megoldásokat kínáljon az emberek, a Föld és a társadalmi problémák kérdéseire.
-
Fenntartható Zoom-Zoom 2030
A Mazda küldetésének tekinti, hogy megőrizze a Föld értékeit és működése az emberek és a társadalom javára váljon. A cég folytatja törekvését, hogy autóin keresztül inspirálja az embereket.
Föld
A márka az értékmegőrző kezdeményezéseken keresztül fenntartható jövőt hoz létre, melyben az emberek és az autók egymás mellett léteznek a Földet nem károsítva.
A Mazda megközelítése:
-
További széndioxid csökkentési lépések a teljes energiafelhasználás („well-to-wheel”) perspektíváján túl, figyelembe véve az autók egész termékciklusának emisszióit
-
A vállalati teljes energiafelhasználás által okozott széndioxid átlagkibocsátás 2010-es szintjének 50%-os csökkentése 2030-ig, 90%-os csökkentése 2050-ig
-
A fentiek elérése a hatékonyság növelésére vonatkozó vállalati előírások előtérbe helyezésével úgy, hogy a kisebb kibocsátás minél inkább a valóságot tükrözze
-
Ezzel együtt a márka folytatja a belső égésű motorok tökéletesítését, amelyek továbbra is világszerte az autók elég nagy hányadát (részben) hajtani fogják – így leginkább ez fog hozzájárulni a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez – ezeket a motorokat kell a hatékony elektromos technológiákhoz kapcsolni.
-
2019-től elektromos autók és más, elektromos hajtástechnikák bemutatása olyan régiókban, ahol e tiszta energiát nagy részben használják, vagy korlátozzák bizonyos járművek használatát, amelyek károsítják a környezetet.