Fenntarthatóság, mint a BMW Group vállalati stratégiájának alappillére (1.)
A BMW Group rendíthetetlenül elkötelezett ambiciózus fenntarthatósági céljai mellett és következetesen folytatja a vállalatcsoport átalakítását, hogy 2050-re teljes értékláncát tekintve olyan üzleti modell mentén működjön, amely egyetlen ponton sem bocsát ki káros anyagot. A nyersanyagok körforgásos gazdasági értelemben vett újrahasznosításának célja a lehető legjobb erőforrás-hatékonyság elérése.
A BMW Group kitart ambiciózus fenntarthatósági célkitűzései mellett, amelyek égisze alatt sorozatgyártási folyamataiban a 2019-es értékekhez viszonyítva 2030-ra 40 százalékkal csökkenti az egy legyártott új autóra vetített károsanyag-kibocsátás mértékét. „Innovációinkkal egyre inkább a fenntarthatóságot éltetjük” – mondta Thomas Becker, a BMW Group fenntartható mobilitásért felelős divíziójának vezetője. „A nyersanyagokkal kapcsolatos szakmai egyeztetések megerősítik a körforgásos gazdaság kiterjesztésére való törekvéseinket. Az elhasználódott járműveinkben található nyersanyagokat a lehető leghatékonyabban szeretnénk felhasználni, és azokat az új járművek gyártása során újrahasznosítani. Maximális energia- és nyersanyag-hatékonyságunknak köszönhetően tovább fogjuk csökkenteni sorozatgyártási folyamataink károsanyag-kibocsátását és megőrizzük a természeti erőforrásokat” – tette hozzá. A BMW Group járműveinek átlagosan mintegy 30 százaléka már ma is újrahasznosított és újrafelhasznált anyagokból, úgynevezett „másodlagos nyersanyagokból” készül. A vállalatcsoport „Secondary First” megközelítésének célja, hogy ez az arány a jövőben 50 százalékra emelkedjen.
A BMW Group a német autógyártó vállalatok közül elsőként csatlakozott az SBTI (Science Based Targets Initiative) 1,5 fokos üzleti tervéhez, amely azt jelenti, hogy a vállalatcsoport klímasemlegesség felé vezető útja tudományosan igazolt és átlátható, ráadásul a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény legambiciózusabb célkitűzésével is maximálisan összhangban van. A BMW Group ugyanakkor a teljes klímasemlegességet célzó törekvések mellett is elkötelezte magát, amely teljes értékláncában legkésőbb 2050-ig megvalósul.
360 fokos, minden részletre kiterjedő megközelítés a teljes értékláncban
A BMW Group módszeresen bővíti tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpalettáját. 2030-ban a vállalatcsoport már minden második új autóját tisztán elektromos meghajtással fogja értékesíteni. A következő évtized hajnalától a MINI és a Rolls-Royce Motor Cars portfólióján is kizárólag zéró emissziójú modellek sorakoznak majd. 2030-ra így a BMW Group egy legyártott új autóra és egy megtett kilométerre vetített károsanyag-kibocsátási mutatója a 2019-es szinthez képest mintegy 50 százalékkal csökken.
„A fenntarthatóság ugyanakkor a BMW Group számára sokkal többet jelent, mint a hálózatról tölthető modellek gyártása és értékesítése” – nyilatkozta Thomas Becker. „A károsanyag-kibocsátás tényleges csökkentése csak egy átfogó, az erőforrásoktól az újrahasznosításig terjedő fenntarthatósági megközelítéssel érhető el” – mondta. A beszállítói hálózatban jelentkező emisszió-csökkentés az elektromos mobilitás térnyerésével párhuzamosan egyre fontosabbá válik, kiváltképp a nagyfeszültségű akkumulátorok energiaigényes sorozatgyártási folyamata miatt. Az egyre több energiatároló egység ellenére a BMW Group célja, hogy beszállítói hálózatában 2030-ra a 2019-ben regisztrált értékhez képest 20 százalékkal, sorozatgyártási folyamatában pedig akár 80 százalékkal csökkentse a károsanyag-kibocsátást. A gondosan kiválasztott kompenzációs kezdeményezéseknek köszönhetően a BMW Group nemzetközi gyártási hálózata már most karbonsemlegesen működik.
A nyersanyagok felelős kitermelése és a természet erőforrásainak megőrzése
A BMW Group azt a célt is kitűzte maga elé, hogy kiépítse az autóipar leginkább fenntartható beszállítói hálózatát. Ennek középpontjában a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a természet erőforrásainak megőrzése, valamint a környezetvédelmi és társadalmi normák betartása és betartatása áll.
Az elektromos mobilitás térnyerésével párhuzamosan a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártásához szükséges nyersanyagok is a figyelem középpontjába kerülnek. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb elektromos motorjainak tervezési alapelve teljes egészében mellőzi a rotorban a ritkaföldfémek használatát. A müncheni központú vállalatcsoport a nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásához szükséges nyersanyagok beszerzésében is önálló megközelítést alkalmaz, amelynek célja az anyagok eredetének és bányászati módszereinek teljes átláthatósága: a BMW Group közvetlenül a bányákból vásárol lítiumot és kobaltot, majd közvetlenül bocsátja azokat az akkumulátorcella-gyártók rendelkezésére.