A fiúk a bányában dolgoztak

A Ford Magyarország a héten szervezett egy sajtónapot, a Ford Ranger pickupra “építve.

A Ford Petrányinál gyűltek össze a meghívott flottaügyfelek és újságírók,majd onnan – a rövid eligazítást és ismertetőt követően . Sóskútra, a homokbányába gurultunk a gépekkel, hogy az ott kialakított két  pályán tapasztaljuk meg, hogyan is viselkedik a zseniális Ranger.

Teszteltük a  két- és négykerék hajtás közötti különbséget, a lejtmenet asszisztenst, a “diffi zárat”,de kipróbáltuk azt is, hogy milyen, ha jelentősnek tűnő oldaldőlés terheli az autót és utasait, esetleg hogyan viselkedik a masina, ha esetleg egy lejtőről – puha talajon – kell visszatolatni.

A mozgalmas tesztnapról természetesen fotókat is készített a Ford,amiket most meg is osztunk veletek.

  • A Ford Ranger pick-up merész, új külsővel, élvonalbeli technológiákkal és modern, alacsony üzemanyag-fogyasztású dízelmotorokkal kapható Magyarországon
  • A csúcsmodell Wildtrak változat, amit exkluzív külső dizájn-elemek, narancsszínű kiegészítőkkel egyedivé varázsolt utastér és új, lenyűgöző Pride Orange fényezés tesz különlegessé
  • Az új Ranger üzemanyag-fogyasztását 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány; SYNC 2 csatlakozási rendszer, Sávtartó Asszisztens és Adaptív Sebességtartó Automatika – a Ranger napjaink egyik legintelligensebb pickupja
  • Magyarország legnépszerűbb Pick-upja, az új Ranger az egyetlen pickup, ami ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP tesztjén

A Ford intelligens pick-upja, a Ford Ranger merész, új dizájnját, élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását 2016 tavasza óta ismerik és szeretik a magyar pick-up rajongók..

Az új Wildtrak felszereltség megjelenésével a Ford Ranger a négykerék hajtás, az egyedi megjelenés és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások, valamint a Pick-up kategóriában is egyedülálló terep-, és teherszállító tulajdonságok verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára.

A modell népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy 2014 óta 5058 darab Ranger talált gazdára Magyarországon, és ez a modell – minden európai rekordot megdöntve- adja idén a magyarországi pick-up piac 41.4 százalékát Továbbcsökkentett üzemanyag-fogyasztásával, még jobb vontató- és szállítókapacitásával, valamint kategória első gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll.

Wildtrak – a legrangerebb Ranger

A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.

Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket.

A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.

Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.

Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás

Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása.

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás.

Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.

A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategória első gázlómélysége az akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.

A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100kg-os hasznos teherbírás társul.

Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák

Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 3 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.

Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.

További intelligens technológiák:

  • Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön
  • Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn
  • Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait
  • Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép

A legbiztonságosabb Pick-up

Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve 2016-ban újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.

A Fordok a bányában dolgoztak (Képgaléria)