FiX, hogy X
Ahogyan az elektromos motorok, a vezérlőelektronika és a járműtöltő technológia, úgy a BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorai is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának termékei. Utóbbiakat a tervezők mélyen a BMW iX padlólemezébe süllyesztették, mintegy a karosszéria integrált egységeként. A modell lítium-ion akkumulátorainak gravimetrikus energiasűrűsége hozzávetőlegesen 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben ez idáig használt akkumulátoroké.
Az akkumulátorcellák a BMW Group szigorú szabványai szerint készülnek és típus-specifikus, nagyfeszültségű energiatároló egységekké állnak össze. A müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi gyára a BMW iX xDrive50 modellbe több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű, míg a BMW iX xDrive40 modellbe több mint 70 kWh bruttó energiateljesítményű akkumulátort épít. A BMW iX xDrive50 modell így a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 600 kilométer, a BMW iX xDrive40 modell pedig több mint 400 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok az egyes modellek aktuális fejlesztési fázisában becsült értékek.)
A BMW iX új járműtöltő technológiája extrém gyors (DC) járműtöltést is lehetővé tesz, a BMW iX xDrive50 modell esetében 200 kW, míg a BMW iX xDrive40 modell esetében 150 kW maximális töltési teljesítménnyel. Mindez azt jelenti, hogy a modellek 10 perc alatt akár 120 kilométerre (BMW iX xDrive50) / 90 kilométerre (BMW iX xDrive40) elegendő energiát is képesek magukhoz venni. A nagyfeszültségű akkumulátor 10 százalékos töltöttségi szintjéről így mindkét modell 40 perc alatt képes elérni a 80 százalékos töltöttségi szintet.
Az új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés újabb és újabb fejlesztései előtt nyitja meg az utat
A BMW Group új technológiai eszköztára a BMW iX modellben ünnepli világpremierjét, az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások területén újabb és újabb fejlesztések előtt nyitva meg az utat. Az újdonság például hússzor gyorsabb adatfeldolgozásra képes, mint a bajor prémiumgyártó bármelyik korábbi modelljének vezérlőelektronikája, amely azt eredményezi, hogy a technológia egyszerre az eddigieknél mintegy kétszer több járműszenzor folyamatos és villámgyors adatfeldolgozását képes elvégezni.
„A BMW iX modellel új technológiai mércét állítunk fel az iparágban. A BMW iX még aktuális modellpalettánk legfejlettebb tagjainál is gyorsabb és erősebb szenzortechnológiával, illetve 5G-képes technológiával rendelkezik, amelyekkel új és továbbfejlesztett automatizált járművezetési funkciók, valamint parkolási funkciók használatát teszi lehetővé, kihasználva a nagyteljesítményű, ötödik generációs tisztán elektromos hajtáslánc-technológiánkban rejlő lehetőségeket” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.
Az újfajta vezetési élményt újfajta formanyelv erősíti
A BMW iX a közeli jövő azon úttörő modellgenerációjának első, iránymutató hírnöke, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. A modell eme iránymutató karakterét az újdonság formanyelve is nyomatékosítja, amelyet az utastérből kiindulva, belülről kifelé haladva álmodtak meg a tervezők. Mint ilyen, a BMW iX mindenekelőtt a kompromisszumoktól mentes életminőséget, valamint vezetője és utasai pihentető környezetét helyezi előtérbe.
A karosszéria letisztult, minimalista formanyelve a személyes mobilitás új irányát közvetíti, amely az utasok igényeire és szükségleteire helyezi a hangsúlyt. Az utastér az utazás minden pillanatát innovatív opciókkal látja el, legyen szó pihentető kikapcsolódásról, biztonságról, vagy a kerekeken guruló luxus új formájáról.
„A BMW iX ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az új technológiákat mennyire modern és érzelmekben gazdag formanyelvbe tudjuk öltöztetni. Technológiailag a modell végtelenül összetett, ez mégis letisztultnak és egyszerűnek érződik. A BMW iX egy olyan mobil életteret kínál, amelyben az emberek pihentető kényelemre lelnek, és amelyben az autó intelligenciája akkor van kéznél, amikor szükség van rá” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.