Folytatódhat a gödöllői és a csömöri HÉV felújításának és metróvá fejlesztésének tervezése

   Folytatódhat a gödöllői (H8) és a csömöri (H9) HÉV felújításának és metróvá fejlesztésének tervezése, a szükséges engedélyek beszerzése – mondta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója hétfőn Budapesten.

    Vitézy Dávid a beruházást tervező Főmtervvel aláírt vállalkozói szerződés módosítása alkalmából tartott rendezvényen kiemelte: a projekt megvalósulásával növekszik a közösségi közlekedés versenyképessége a térségben, gyorsabban, egyszerűbben lehet majd megközelíteni a főváros belső területeit, a kötöttpályás közlekedés térnyerése pedig csökkenti a környezetterhelést.


    A beruházás során azonos műszaki sztenderdre hozzák a HÉV-et a metróval, és az összekötéssel megteremtésével átszállás nélküli utazás lehetőségét biztosítanák a teljes vonalon – közölte.


    A költségekkel kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta: kész tervvel, engedéllyel rendelkező beruházásokhoz könnyebb forrást szerezni. Bizakodásra adhat okot az a globális tendencia is, hogy fejleszteni kell az elektromos kötöttpályás közlekedést, amit az európai uniós források tervezésekor figyelembe lehet venni – tette hozzá.


    Új 2-es metró megálló létesülne a Hungexpo bejáratához közel lévő Törökőrnél, amely átszállási lehetőséget adna más vonalakra. Az Örs vezér terénél lábakra helyezett “magasvezetést” alakítanának ki. Új megállókat létesítenének, az új körvasúttal közös részen átszállási kapcsolatot alakítanának ki, fejlesztenék az állomásokat, a kistárcsai kórháznál P+R parkolóházat építenének – ismertette Vitézy Dávid.


    Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő, Fidesz-KDNP-s képviselőjelölt azt hangsúlyozta, hogy ilyen jelentős fejlesztésre az elmúlt 150 évben nem volt példa a területükön, a kormányzati támogatással megvalósuló projekttel az itt élők esélyt kapnak a 21. század második felének is megfelelő közlekedésre. Felhívta a figyelmet arra, hogy a projekt ügyében sikerült jó megegyezést kötni a fővárossal és az érintett kerületekkel.


    Kovács Péter (Fidesz-KDNP), a XVI. kerület polgármestere közölte: a következő évek legnagyobb környezetvédelmi beruházásának tervezéséről, véglegesítéséről van szó, és várhatóan nemcsak a kerületben lakók, hanem az agglomerációban élők is majd ezt a lehetőséget veszik igénybe autózás helyett.


    A polgármester azt mondta: a fővárostól a “sírból kellett kikönyörögni”, hogy az állam átvehesse ezt a projektet, és költhessen rá. Az államnak fontosak a környezetvédelmi beruházok, a kötöttpályás fejlesztések, az életminőség javítása. Akinek fontos a 21. századi közlekedési körülmények kialakításának folytatása, az gondolja meg, hogy kire szavaz április 3-án – jegyezte meg.