Ford Tourneo Custom MHEV személyszállító
Teljesítmény és szolgáltatások: még több választási lehetőség
A Ford kifinomult 2,0 literes EcoBlue dízelmotorján végrehajtott újabb fejlesztések közé tartozik a kis tehetetlenségű turbótöltő átalakítása, aminek köszönhetően szélesebb fordulatszám-tartományban még több erő áll rendelkezésre. Az üzemanyag-befecskendező rendszer csúcsnyomása 2200 bárra nőtt, s ezáltal hatékonyabbá vált az égési folyamat. A motor belső súrlódását azzal csökkentették, hogy a korábbi alumíniumöntvény helyett vékonyabb dugattyúpalásttal kialakított acéldugattyúkat alkalmaztak. A változó átfolyású olajszivattyú mindig csak a szükséges mennyiségű kenőanyagot mozgatja meg, mérsékelve ezzel az energiaveszteséget.
A Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárás (WLTP) vizsgálati módszereivel mért üzemanyag-fogyasztás 6 százalékkal alacsonyabb az új dízelmotor esetében, miközben az erőforrás megfelel a legújabb Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásnak. Az új 185 lóerős variáns mellett a 2,0 literes EcoBlue blokk 130 és 105 lóerős változatban is megrendelhető.
A bizonyos manuális sebességváltós kivitelekhez választható új EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid rendszer még tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Ebben a hajtásláncban a szokásos generátort egy ékszíjhajtású indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, aminek segítségével a jármű lassításakor jelentkező mozgási energia elektromos árammá alakítható, és ezt egy 48 voltos, léghűtésű akkumulátor-csomag tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, a normál haladás vagy a gyorsítás során plusz forgatónyomatékkal támogatva a belsőégésű motor működését (ehhez az akkumulátorban tárolt áramot használja fel), illetve működtetve a jármű elektromos berendezéseit.
Az EcoBlue Hybrid rendszer fejlett Auto Start-Stop technológiája a korábbinál több helyzetben aktív; például akkor is, ha az autó bekapcsolt sebességfokozattal áll egy helyben, vagy ha még gurul, de már megállni készül. A vezető maga állíthatja be, hogy mekkora legyen az a gurulási sebesség (12, 16 vagy 20 km/óra), amikor az Auto Start-Stop rendszer működésbe lép.
A Tourneo Custom összes hajtásláncához rendelkezésre áll egy választható ECO üzemmód, ami még tovább mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. Ez az üzemmód a lehető legjobb üzemanyag-hatékonyság szempontjai szerint módosítja a jármű konfigurációit és beállításait.