Fordulatszám-kedvelő turbómotort kapott az i20 N
A vadonatúj i20 N dinamizmusát hatfokozatú kézi sebességváltóval (6MT) szerelt 1,6 literes GDi turbómotor biztosítja. A motor egy európai Hyundai modellekbe szánt, új generációs motorcsalád első képviselője. Legnagyobb teljesítménye 204 LE, maximális forgatónyomatéka 275 Nm, ami optimális teljesítménykifejtést tesz lehetővé. Az i20 Coupe WRC versenyautóhoz hasonlóan 1190 kg tömegű modell teljesítmény/tömeg aránya az egyik legkedvezőbb a kategóriában. A vadonatúj i20 N végsebessége 230 km/óra, álló helyzetből mindössze 6,2 mp alatt képes 100 km/óra sebességre gyorsulni.
A turbómotor egyenletes teljesítménykifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér. Az egyenletes teljesítménykifejtés révén közepes és magas fordulatszámon nagyobb forgatónyomaték és motorteljesítmény áll a vezető rendelkezésére, így a mindennapi forgalmi helyzetekben jobban kiaknázható a motor potenciálja. A vadonatúj i20 N az 1750-4500/perc fordulatszám-tartományban végig biztosítja maximális forgatónyomatékát, a csúcsteljesítmény 5500-6000/perc között elérhető. Ezzel a közepes és felső fordulatszám-tartományban javult a gyorsítóképesség; a motor a legváltozatosabb menetkörülmények között képes kiszámíthatóan nagy teljesítményt biztosítani.
Az előző motorgenerációhoz képest az 1.6 T-GDI Gamma II erőforrás nagyobb turbófeltöltőt kapott, a sűrítési viszonyt visszavették 10,5-ről 10-re, a sportos teljesítményhez az új kialakítású dugattyú is hozzájárul. A kipufogószelepek jobban tűrik a szélsőséges igénybevételt, a kompresszor robusztusabb kialakítású visszavezető szelepei jobban tűrik a nagyobb mennyiségű légáramlást, ami egyrészt megelőzi a komponens sérülését, másrészt csökkenti a zaj- és rezgésszintet. A Hyundai i20 N-t nem szerelték fel kisnyomású kipufogógáz-visszavezetési rendszerrel (LP EGR).
A motor 350 bar nyomáson dolgozó, nyomócsöves befecskendező rendszerrel gondoskodik a porlasztásról, ami jobb gázreakciókat és hatékonyabb keverékképzést, valamint kedvezőbb károsanyag-kibocsátást biztosít. A vízhűtésű leömlőnek köszönhetően kevésbé van szükség a keverék dúsítására. A vadonatúj i20 N különleges vízpumpát kapott.
A motor a Hyundai új, fokozatmentesen változó szelepösszenyitási (CVVD) technológiáját alkalmazza, amely a menetviszonyok függvényében módosítja a szelep nyitási és zárási időtartamát: ez egyszerre szavatol nagyobb teljesítményt, valamint 3%-kal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. A CVVD rendszer soha nem tapasztalt mértékben képes elnyújtani vagy lerövidíteni a szelepek összenyitását, ezzel javítva a motorteljesítményt, az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a CVVD rendszer a szívó oldali szelep hosszú nyitva tartásával csökkenti a szivattyúzási veszteségeket.
Továbbfejlesztették és megerősítették a hatfokozatú kézi sebességváltót, így az megbirkózik a vadonatúj i20 N magasabb fordulatszámaival, megnövelt forgatónyomatékával, illetve a rajtautomatika miatti igénybevétellel, így biztosítva dinamikus, magával ragadó vezetési élményt.
A vadonatúj i20 N opciósan felszerelhető az N Corner Carving differenciálművel: ez a részlegesen önzáró differenciálmű (mLSD) mechanikus Torsen rendszer segítségével szabályozza az első kerekekre juttatott hajtóerő elosztását. A rendszer a kanyarokban nyújtott optimális erőátvitel és fokozott tapadás révén még sportosabb, még dinamikusabb vezetési élményt kínál. Ez a technológia adja a vadonatúj i20 N kanyarbetyár karakterének esszenciáját.