Frissítés a nagy furgonokhoz – Megkezdődött az új eSprinter és Sprinter értékesítése

  • Az eddigi legsokoldalúbb és leghatékonyabb teljesen elektromos Mercedes-Benz kisteherautó január 16-tól rendelhető
  • eSprinter és Sprinter számos új digitális extrával, az MBUX legújabb generációjával, valamint biztonsági és asszisztens rendszerekkel további, esetenként új és továbbfejlesztett funkciókkal
  • eSprinter akár 440 kilométeres hatótávolsággal[1],[2] (WLTP szerint)

A nagyteherautók szegmensének villamosított névadója – az új Mercedes-Benz eSprinter – hamarosan az utakra kerül. Az ügyfelek számára nyújtott hozzáadott érték sokoldalúságában és rugalmasságában nyilvánul meg: A két karosszériaforma és -hossz, a három akkumulátorméret és a nagy hasznos teherbírás teszi az új eSprintert az ideális járművé sokféle alkalmazáshoz. Igényeitől függően az ügyfél választhat nagyobb hatótávolságot vagy nagyobb teherbírást. A kisteherautó január 16-tól rendelhető 56 kWh vagy 113 kWh hasznos akkumulátorkapacitással kombinálva. Hamarosan érkezik egy 81 kWh-s változat is. Emellett az új eSprinter egy későbbi időpontban először nyitott modellként is elérhető lesz. Ez teszi az eSprintert vonzó alapjárművé számos új szektor, valamint karosszéria- és felszerelésgyártók számára. Ezenkívül az intelligens, digitális csatlakoztathatóság pluszt kínál, először az MBUX multimédiás rendszerrel, továbbfejlesztett biztonsági és segédrendszerekkel, valamint továbbfejlesztett alapfelszereltséggel. Ezenkívül az eSprinter opcionális pótkocsi-csatlakozóval is elérhető lesz.

A hagyományos hajtású Mercedes-Benz Sprinter szintén január 16-tól rendelhető, számos újdonsággal. Megrendelhető a helyi fiókokban, valamint az értékesítési partnereknél, és hamarosan online is megrendelhető lesz.

“Sokoldalúságával, az infotainment rendszerek új generációjával, valamint a továbbfejlesztett biztonsági és asszisztens rendszerekkel a Sprinter továbbra is tökéletes átfogó rendszermegoldás a kereskedelmi szállítási és mobilitási követelmények széles skálájához. Az új eSprinter pedig lenyűgöz a hatékonyságával, hatótávolsága és terhelési mennyisége. Ezzel egyben aláhúzza a Csoport azon igényét, hogy vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás terén a kereskedelmi célú szegmensben.”
Andreas Zygan, a Mercedes-Benz furgonok fejlesztési részlegének vezetője

Sokoldalú és hatékony: Az új Mercedes-Benz eSprinter

Hatékonyság, hatótávolság és terhelési mennyiség: Ez a hármasság teszi az új Mercedes-Benz eSprintert sokoldalú mindenre. Emellett számos technikai újítást hoz, és egy új koncepción alapul, amely három modulból áll. Ezek a lehető legnagyobb szabadságot teszik lehetővé a különféle bővítmények és karosszériák fejlesztése és tervezése során, amelyeket korábban csak a hagyományos meghajtású Sprinterből ismertek.

Az elülső modul, egy egységes kialakítású szár, magában foglalja az összes nagyfeszültségű alkatrészt, és változatlanul kombinálható minden járműváltozattal, függetlenül a tengelytávtól és az akkumulátor méretétől. A helytakarékos integrált nagyfeszültségű akkumulátor modulja az alvázban található. A tengelyek közötti akkumulátorhelyzet a robusztus akkumulátorházzal együtt biztosítja a nagyfeszültségű akkumulátor optimális tárolását, az alacsony súlypont pedig pozitívan befolyásolja a kezelhetőséget. Az elektromos hajtású hátsó tengellyel ellátott hátsó modult az új eSprinter minden változatában használják. A kompakt és erős villanymotor a hátsó modulba is be van építve.

Az új eSprinter bizonyította hatékonyságát egy tesztvezetésen, amelyen az új eSprinter kisteherautó gyártás előtti járműve 113 kWh akkumulátorral teljesítette a Stuttgartból Münchenbe és vissza – 475 kilométeres útvonalat – egyetlen menetben. akkumulátor töltéssel és újratöltés nélkül.

A CEP (futár, expressz és csomagküldő szolgáltatás) gyakorlatias járműkonfigurációját illetően egy extra hosszú, magastetős eSprintert választottak erre a tesztútra.

Elektromos hajtáslánc és nagyfeszültségű akkumulátor

Az új Mercedes-Benz eSprinter elektromos meghajtású hátsó tengelye előnyöket kínál az ügyfeleknek a járműhossz, a jármű maximális össztömege (4,25 tonna), valamint a vontatási kapacitás (maximum 2 tonna) és a terhelés (maximum 14 m³) tekintetében. . Ennek megfelelően az új eSprinter kétféle karosszériaformában[3] és hosszúságban, valamint hatékony villanymotorral kapható, 100 és 150 kilowatt csúcsteljesítménnyel. Az új állandó mágneses szinkronmotort (PSM) különösen nagy hatásfok jellemzi. Emellett a hőkezelést is továbbfejlesztették. A vásárlók három különböző akkumulátorméret közül választhatnak az új eSprinterhez, a hatótávolság és a hasznos terhelés egyéni igényeitől függően: 113 kWh, 81 kWh vagy 56 kWh hasznos kapacitású akkumulátor (a 81 kWh-s változat később is megrendelhető) idén). A WLTP-cikluson alapuló szimulációval számított elektromos hatótáv akár 440 kilométer is lehet1,2. A WLTP City cikluson alapuló szimulációk szerint akár 530 kilométeres hatótáv1,2 is lehetséges a városi területeken történő utazások során. Ezekkel a tartományokkal a jármű hosszabb utakra is ideális. Az akkumulátorcellák lítium-vas-foszfátból készülnek, és mentesek kobalttól és nikkeltől. Az energia-visszanyerés túlfutási és fékezési üzemmódban (rekuperáció) optimalizált és hatékony vezetést biztosít. A gyógyulás intenzitása a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel egyénileg állítható. A különösen hatékony és kényelmes vezetési stílust az eSprinterben található új DAUTO automatikus rekuperációs rendszer teszi lehetővé. Az „előrelátóan vezessen és energiát takarítson meg” elv szerint a radarból, kamerából és navigációs adatokból származó információk hálózatba kapcsolódnak, és a regeneráció erőssége automatikusan, valós időben igazodik a helyzethez. Ezenkívül az ECO Assist támogatja az előre vezetést: a felszereltségtől és az országtól függően a rendszer elemzi, hogy egy jármű halad-e elöl, mi a sebességkorlátozás vagy lejtő következik-e, és jelzi, mikor kell levenni a lábát a gázpedálról. a műszercsoportban. A helyzettől függően kiválasztja a megfelelő regenerációs erőt. Ezen kívül három vezetési mód segít kiválasztani a maximális kényelem vagy a maximális hatótáv között.

Gyorstöltés nyilvános töltőhálózaton a Mercedes me Charge segítségével[4]

A Mercedes-Benz összes elektromos kisteherautójához hasonlóan az új eSprinter is képes váltakozó áramú (AC) és egyenáramú (DC) töltésére is. A beépített töltő akár 115 kilowatt[5] egyenárammal is tölthető (opcionális) egy gyorstöltő állomáson. Konkrétan ez azt jelenti: Az 56 kWh kapacitású akkumulátor 10-80 százalékra[6] körülbelül 28 perc alatt, maximum 115 kW-on töltődik fel. A 113 kWh hasznos kapacitású akkumulátor kb. 42 percet igényel, maximum 115 kW teljesítmény mellett. A Mercedes me Charge4 digitális szolgáltatás az eSprinterhez is elérhető. Ezzel az ügyfelek hozzáférhetnek Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózatához, mintegy 600 000 töltőponttal – beleértve az IONITY európai gyorstöltő hálózatot is.

A Mercedes me Charge kényelmes töltési élményt biztosít, és egyetlen töltési szerződésen keresztül 1150 különböző nyilvános töltőállomás-üzemeltető számára kínál hozzáférést Európában[7]. Ezek közé tartozik a Mercedes-Benz Charging Hubs, amelynek első európai telephelye nemrég nyílt meg Mannheimben. A Mercedes me Charge tarifarendszerrel az ügyfelek a töltőállomás üzemeltetőjétől függetlenül érvényes rögzített árakat élvezhetik. Ily módon a Mercedes-Benz maximális költségátláthatóságot teremt. Az ügyfelek egyéni töltési viselkedésükhöz igazíthatják tarifájukat, és optimalizálhatják költségeiket. A Mercedes me Charge minden állomáson lehetővé teszi a töltést megújuló energiaforrásokból származó elektromossággal[8].

Az új eSprinterhez B2B megoldás is lesz, kifejezetten vállalati ügyfelek számára. Ez lehetőséget kínál a vállalati és flottaügyfeleknek a jármű- és sofőrkezelés egységesítésére, valamint a teljes vállalatra kiterjedő számlázásra.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!