Frissítő finn kaland Kankkunennel

A hőmérő higanyszála még napokig 30 fok körül van, egész Európa hőhullámtól szenved. Ilyenkor kellemes lehet felidézni egy-egy téli kalandot, mint például a rali világbajnok sarkköri tesztjét, amikor egy SEAT Atecát hajtott az Északi-sarktól 200 kilóméterre.

Hűtőszekrényben vezetni
Finnországban a tél a maga hat hónapjával a leghosszabb évszak, a hőmérséklet általában megközelíti a – 20 fokot. Így a vezetés során sem izzadunk meg, olyan, mintha hűtőszekrényben lennénk.
Vezetés jégpáncélon
Kankkunen tesztjére a Pikku-Nissi tavon került sor, ez egyike a 188.000 finnországi tónak. Ezek télen vastagon befagynak, a 90 centiméteres jégtakarón autózni is biztonsággal lehet.
KKK: 23 győzelem, 73 dobogós helyezés
Juha Kankkunen, akit sokan csak KKK-nak becéznek, négyszer nyert rali világbajnokságot, melyeken 23 győzelmet aratott, és 73 alkalommal állhatott dobogóra. “A négykerék hajtás, a 4Drive kiváló ilyen körülmények között, az Ateca nagyon egyben van, igazi élvezet vezetni” – mondta KKK a teszt során.
Tesztelés extrém körülmények között
A SEAT Műszaki Központja is az észak-finnországi tesztpályákat használja a prototípusok téli teszteléséhez, ahol jól mérhető a motor, a fékrendszer, az alkatrészek és az anyagok nagy hidegben való viselkedése.