Frissült a Toyota Hilux alapú SUV modellje
A frissített Toyota Fortuner a Hilux strapabírását és a legkényelmesebb szabadidő-autók méreteit hozza el a fejlődő országokba egy relatíve olcsó és észszerű csomagban.
A fejlődő piacokra szánt Toyota Fortuner már 2004 óta létezik, az első generációt Thaiföldön, míg annak frissítését és az utódait Ausztráliában fejlesztették. A jelenlegi, második generáció Ausztrália és Thaiföld mellett Indiában, Indonéziában, Malajziában, Pakisztánban, Laoszban, a Fülöp-szigeteken is kapható. A modell a Hilux alapjain hozza a SUV karosszériaformától megszokott kényelmet és méreteket akár 7 üléssel. A 2015 óta elérhető jelenlegi generáció most újabb frissítést kapott.
Mivel műszaki tartalom terén tökéletesen megfelel a modell, amit az eladási számok is alátámasztanak, a frissítés egy új dizájnt, modernebb kényelmi és biztonsági funkciókat, illetve a bevált technika apróbb módosításait jelenti. A szegmensében elsöprő, 40 százalékos részesedéssel rendelkező, hétüléses modell szögletesebb, letisztultabb, modernebb külsőt kapott.
Az orr-rész aerodinamikája is javult, a markánsabb lökhárítók pedig elöl és hátul is új fényszóródizájnnal egészültek ki. A LED főfényszórók L alakú menetfénnyel és vízesést imitáló fényjátékkal modernizálják az autó éjjeli megjelenését, mindeközben kiváló látási viszonyokat biztosítanak. A fekete hűtőrács felső része vékonyabb és elegánsabb lett, ezt az alsó beömlő növekedése ellensúlyozza.
Hátul a lökhárítókon túl a zongoralakk-fekete rendszámkeret és a hátsó fényszórók teljesen új dizájnja teszi felismerhetővé a ráncfelvarrott modellt, oldalról pedig a 18 colos, fekete és ezüstszínekben pompázó könnyűfém felniszet teszi egyedivé a megjelenését. Mindezt a 2,8 literes motorral szerelt változatok esetén még kéttónusú karosszériafényezéssel is megfejelhetik a vásárlók, így a Platinum Pearl White névre keresztelt fehér árnyalatot fekete tető egészíti ki.
Szintén az erősebb motorváltozatok sajátja a beltér óvatos frissítése, amelyben vörös és fekete színekben pompázó bőrbelső dobhatja fel a hangulatot. Természetesen a különleges színárnyalat feláras, ám maga a bőrbelső – a népszerűségére tekintettel – a teljes kínálatban alapáron jár.
A frissítéssel magasabb felszereltségi szintek esetén a hátsó sorok utasai is kapnak saját USB csatlakozókat, a műszerfal pedig egy átdolgozott, modernizált óracsoporttal bővült. Biztonság terén egy hajszállal megelőzte a dizájnt a Toyota, ugyanis ezek a fejlesztések már tavaly megérkeztek a Fortunerbe. A csomag részeként sávtartó funkcióval bővített, adaptív tempomat, valamit holttér- és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is jár.
Mivel egy valódi terepjáróról van szó, ezért természetesen alapáras a lejtmenetasszisztens és a vontatmányasszisztens is, zárható a hátsó differenciálmű, illetve az összkerékhajtásos modellek még felezőt is kapnak.
A motorkínálat turbódízel erőforrásokat takar, a 400 newtonméterre és 148 lóerőre képes, 2,4 literes, 2GD-FTV négyhengeres motor az alapmodell, míg felárért a szintén négyhengeres, ám 2,8 literes 1GD-FTV kódú erőforrást lehet kérni 500 newtonméteres csúcsnyomatékkal és 201 lóerős maximális teljesítménnyel. Amíg a gyengébbik erőforrás választható kézi, illetve automata sebességváltóval is, addig az erősebb verzióhoz kizárólag a hatfokozatú, AC60F kódú automata egység kérhető.
A Toyota gyári adatai szerint az újdonság átlagfogyasztása 100 kilométerenként 6,8 liter, illetve 7,9 liter között mozog a motorváltozat függvényében. A frissítéssel ráadásul nem szállnak el az árak sem, annak ellenére, hogy drágul a modell: átlagosan mindössze 2 százalékkal kerül többe a frissített változat a hasonlóan felszerelt, még frissítés előtti megfelelőjéhez képest. Bár Európában nem lehet kapni a modellt, azért érdekességképp megéri megemlíteni, hogy ez forintra átszámítva nagyjából 12,14 milliós alapárat jelent, míg a csúcsváltozatokért körülbelül 17,2 millió forintot kérnek.
Fotók: Toyota